Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 08 lut 2007, 10:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sty 2007, 12:05
Posty: 15
Lokalizacja: Rzeszów

Witam zwracam się do was z prośbą o instruktaz jak właściwie używać hamulca górskiego jakim retarder

_________________
Le transit international routier (TIR)


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lut 2007, 10:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 maja 2005, 11:48
Posty: 201

Cytuj:
Witam zwracam się do was z prośbą o instruktaz jak właściwie używać hamulca górskiego jakim retarder
Pamiętaj że latem jest łatwo przegrzać silnik. Polecam ustawić sobie tetarder na "aut", wtedy podczas każdego hamowania automatycznie będzie się włączać retarder, oszczędzając hamulce


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lut 2007, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Warto się zapoznać z TYM tematem.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 08 lut 2007, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Retarder hamuje tylko auto więc na ślizgiej nawierzchni np. na krętych zjazdach górskich nie jest zalecane używać go gdyż nastąpi efekt scyzoryka, oczywiście na prostych i delikatnie (po 1 stopniu) można nim hamować bez nie miłych konsekwencji.

Na suchej tak jak mówił Daniel ustawić sobie na automat i wtedy jadąc na tempomacie przy przekroczeniu ustawionej prędkości automatycznie retarder hamuje - świetne rozwiązanie w górzystym terenie.

Przy używaniu manualnym nalezy pamiętać o jego wyłączaniu , gdy się zapomni to przy podjeździe automatycznie można zagotować płyn i wiadomo.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lut 2007, 14:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 lut 2007, 16:40
Posty: 20
Lokalizacja: Ełk

Retarder jest dobry :) w lato jest doskonaly. A w gory jest naprawde dobry poniewaz nie grzejesz tak hamulcow!! Ja osobiscie polecam

_________________
Jestem Panem bo jezdze Manem :)
Man --> Cieżaówka nie do zjeżdżenia :)


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lut 2007, 15:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Retarder super sprawa. W nowych konstrukcjach naciskając na hamulec nożny, komputer zarządza jaki hamulec ma być użyty, czy sam hamulec silnikowy, czy hamulec silnikowy razem z retarderem lub od razu hamulce zasadnicze. Wszystko zależy od tego jaki moment hamujący jest potrzebny.


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lut 2007, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2006, 18:40
Posty: 125
GG: 3796803
Lokalizacja: Zgierz

Cytuj:
Retarder super sprawa. W nowych konstrukcjach naciskając na hamulec nożny, komputer zarządza jaki hamulec ma być użyty, czy sam hamulec silnikowy, czy hamulec silnikowy razem z retarderem lub od razu hamulce zasadnicze. Wszystko zależy od tego jaki moment hamujący jest potrzebny.
A skad komputer wie jakie sa warunki atmosferyczne??


Tytuł:
Post Wysłano: 09 lut 2007, 22:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lip 2006, 11:06
Posty: 380
GG: 0
Samochód: Opel Zafira 2.0 DTi
Lokalizacja: Kraków

Cytuj:
zenon napisał:
Retarder super sprawa. W nowych konstrukcjach naciskając na hamulec nożny, komputer zarządza jaki hamulec ma być użyty, czy sam hamulec silnikowy, czy hamulec silnikowy razem z retarderem lub od razu hamulce zasadnicze. Wszystko zależy od tego jaki moment hamujący jest potrzebny.


A skad komputer wie jakie sa warunki atmosferyczne??
może jest jasnowidzem ? :mrgreen:

_________________
ze mnie to tiroweic żaden :(!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2007, 11:51
Posty: 358
GG: 4107185
Lokalizacja: Zamość/Warszawa

Cytuj:
Witam zwracam się do was z prośbą o instruktaz jak właściwie używać hamulca górskiego jakim retarder
do tej pory wydawalo mi sie ze hamulec gorski to co innego, co innego to retarder, terma, intarder itd.

wracajac do tematu, retarder daje nam komfort plynnego hamowania bez ruszania noga, dlatego ma kilka stopnii aby wymierzyc droge zwalniania i stopniowo zwalniac, nie raz bylem swiadkiem jazdy typu "gaz - retarder (max) - gaz - hamulec noga (full) - gaz itd ....) wtedy zywotnosc sprzetu skraca sie o polowe.

poza tym trzeba pamietac aby retarder wylaczyc ;P nie raz zapomina sie i zostawia go na 1 stopniu ;) a orientujemy sie dopiero przy wzniesieniu, kiedy zastanawiamy sie "czemu on taki slaby" :)

ogolnie, retarder to dobra rzecz, dodaje komfortu, to samo intarder.

jedynym typem zwalniacza do jakiego mam zastrzezenia to tzw. terma - zwolnisz 2 razy, stanieszna dluga pauze, a rano ganiasz z kablami po parkingu ....

pozdrawiam

_________________
http://trucksphoto.eu
http://como-it.pl || http://busy.info.pl || http://www.wpaluszku.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 12 lut 2007, 22:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lut 2007, 9:02
Posty: 26
Lokalizacja: piotrków tryb

Cytuj:
Cytuj:
zenon napisał:
Retarder super sprawa. W nowych konstrukcjach naciskając na hamulec nożny, komputer zarządza jaki hamulec ma być użyty, czy sam hamulec silnikowy, czy hamulec silnikowy razem z retarderem lub od razu hamulce zasadnicze. Wszystko zależy od tego jaki moment hamujący jest potrzebny.


A skad komputer wie jakie sa warunki atmosferyczne??
może jest jasnowidzem ? :mrgreen:
Kolego sygnal od ABS-u odcina automatycznie retarder. :shock: stad wie jakie sa warunki czy nawierzchnia slizga itd.
Wszystkimi sterownikami steruje komputer centralny.
Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lut 2008, 13:58
Posty: 2
GG: 0

Szanowni Panowie,
o co chodzi. Potrzebuje informacji Retarder - Intarder - Telma (?) Co do czego sluzy, jak dziala, gdzie szukac informacji jak naprawiac. No i czym sie rozni jedno od drugiego od trzeciego? Przyznaje, dzis dowiedzialam sie o istnieniu takich cudow, a informacje potrzebne... Pomozcie prosze, pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 wrz 2007, 10:01
Posty: 1208
Lokalizacja: Janów k.Częstochowy

Tak na szybko z Wikipedi:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Retarder

_________________
Pozdrawiam
Leszek


Straż pożarna Częstochowa


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

W wikipedii podano link do pracy dyplomowej związanej ze zwalniaczami. Myślę, że to powinno rozwiązać wszelkie pytania i wątpliwości:

http://zss.pl/~moto/www_prace_dyplomowe ... tarder.htm

_________________
Czerwone i bure


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
poza tym trzeba pamietac aby retarder wylaczyc ;P nie raz zapomina sie i zostawia go na 1 stopniu ;) a orientujemy sie dopiero przy wzniesieniu, kiedy zastanawiamy sie "czemu on taki slaby" :)
Przyznam, że trochę mnie to zdziwiło. Co to za retarder? W przypadku gdy jest włączony Intarder ZF i gdy naciśnie się pedał gazu to wtedy automatycznie się wyłącza, niezależnie czy jest ustawiony na pierwszym, czy szóstym stopniu. Podobnie zresztą jest z hamulcem silnikowym montowanym w MAN-ach jak i VEB-em montowanym w Volvach.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Cytuj:
Przyznam, że trochę mnie to zdziwiło. Co to za retarder? W przypadku gdy jest włączony Intarder ZF i gdy naciśnie się pedał gazu to wtedy automatycznie się wyłącza, niezależnie czy jest ustawiony na pierwszym, czy szóstym stopniu. Podobnie zresztą jest z hamulcem silnikowym montowanym w MAN-ach jak i VEB-em montowanym w Volvach.
bzdura hamulec silnikowy a zwalniacz typu retarder/intarder/voith to dwie rożne zasady działania hamulca i dwie rożne siły hamowania!
rozłącza sie hamulec silnikowy typ VEB w Volvie czy Jacobs w Renault, a intarder-ZF nie rozłącza tylko będzie trzymał Cie niezalezniena którym biegu hamowania będzie, nie raz nie dwa sie zapomniało, podobnie rzecz sie ma do elektrycznej Telmy montowanej w starszych autach.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Cytuj:
bzdura hamulec silnikowy a zwalniacz typu retarder/intarder/voith to dwie rozne zasady dzialania hamulca i dwie rozne sily hamowania!
A gdzie ja na napisałem, że te hamulce mają takie same zasady działania i siły hamowania? Napisałem tylko o ich wyłączaniu.
Cytuj:
intarder-ZF nie rozlacza tylko bedzie trzymał Cie niezalezniena ktorym biegu hamowania bedzie
To akurat dziwne. W naszym TG-A jest 6-stopniowy Intarder ZF i gdy wciśnie się pedał gazu, wtedy zwalniacz automatycznie się wyłącza, niezależnie od prędkości, ani od siły hamowania.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

Tłumacze ponieważ uogólniasz.

Jeździłem F2000 i FE i tam sie nie wyłącza podobnie w Magnum Etech i DAFie.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 maja 2006, 18:33
Posty: 443
Lokalizacja: WM

Czyli wniosek z tego taki, że w TG-A były już montowane nowe zwalniacze. Ale skończmy już dyskusje na ten temat i nie róbmy OT, wątek dotyczy zasad właściwego hamownia.

_________________
"640 KB pamięci operacyjnej powinno każdemu wystarczyć." - Bill Gates, 1981r.

Fotogaleria, Trasy - zapraszam do przeglądania i komentowania.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2007, 17:56
Posty: 118
GG: 112549
Lokalizacja: Szczecin

Jeżdziłem Iveco z Intarderem i w momencie jak naciskałeś mocniej hamulce to się włączał, normalnie działały tylko klapy na wydechu przy hamowaniu, jak jechałeś z góry i zapomniałeś wyłączyć retartder to w momencie jak dodawałeś gazu to się wyłączał ale w momencie puszczenia gazu lub hamowania od razu zaczynał działać

_________________
Pozdrawiam

PrusaX


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: