wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Naczepy na zachodzie
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5913
Strona 1 z 1

Autor:  piotrekgal [ 11 sty 2007, 20:48 ]
Tytuł:  Naczepy na zachodzie

Witajcie
Zauwazylem ostatnio, ze na zachodzie bardzo duzo jest naczep firanek a naczep z burtami bardzo niewiele..wiadomo, ze firanki glownie sluza na przezuty po UE.. czy ktos jest w stanie odpowiedziec mi na pytanie: czy naczepy z burtami glownie sluza do transportu jesli on odbywa sie takze na wschod?Mam na mysli rosje..czy moze po prostu mamy XXI wiek i skonczylo sie dla kierowcy latanie z drabina po naczepie a firanki wyprzedzaja burtowe naczepy..

Autor:  seba-golden [ 11 sty 2007, 21:19 ]
Tytuł: 

Chyba sam sobie odpowiedzialeś na pytanie firmy też umią liczyć a czas to pieniądz zamiast tracić czas jak sam powiedzialeś na latanie z drabiną po naczepie przsuwasz kurtyne i w droge :D . A na wszchód jak lecą to może żeby nie niszczyć nowych na tych wertepach :!:

Autor:  Piotrek 92 [ 11 sty 2007, 21:22 ]
Tytuł: 

Sluchaj jest coś takiego jak burto-firanka w takiej naczepie widać burty ale tylko trochę . Widocznie stają się coraz popularniejsze dlatego coraz mniej jest zwyklych plandek z burtami .

Autor:  Pazdz [ 11 sty 2007, 21:34 ]
Tytuł: 

Nie zawsze burto firanka ma burty na wierzu. Jest masa burtofiranek, wyglądających jak zwykłe firanki.

Co do firanek, to w Anglii jest tego masa. Ciągają mase towarów w dystrybujcji, tzn. ciągnikiem z niską, czy krótką kabiną. Angol przyjeżdża nma zakład, ładuje piętrowane naczepy, zasuwa firankę i jedzie. Nawet nie zwiazuje pasami. Ba nawet desek nie mają. Tylko plandeka... :wink: Gdzie np. w Niemcowi, nawet przez myśl to nie przejdzie... :wink:

Autor:  seba-golden [ 11 sty 2007, 21:59 ]
Tytuł: 

ja nieraz widze jak irole wiozą kontynery bez zabezpieczń :!: ale co tu gadać mają swoje prawa i tyle

Autor:  piotrekgal [ 11 sty 2007, 22:02 ]
Tytuł: 

Jesli chodzi o wypady na RUS to niechodzi o niszczenie naczepy a raczej o linke celna, moj ojczulek ciaga firanke i kursuje do RUS bez problemu ale tylko dlatego, ze ma ta firanke przystosowana do zamkniecia celnego.., raczej glownie stosuje sie naczepy firanki jesli nie jezdzi sie na wschod. Np. u nas w Suwalkach jest masa przewoznikow a jeszcze wiecej zestawow i za kazdym razem jak ktos bierze zestaw to tylko i wylacznie z naczepa burtowa.

Autor:  Igor [ 11 sty 2007, 22:16 ]
Tytuł: 

Wydaje mi sie ze firanka jest tez bardziej poreczna, i jest przy niej o wiele mniej roboty. Zeby zsunac dach nie trzeba wyciagac linki i paskow a potem deska podnosic calej plandeki do gory (a potem znowu przeciagac linke), w firnakach sie mniej meczy bo wystarczy odblokowac bklokade i pchnac dach a on sam sie sklada.

Autor:  DavesKTC [ 12 sty 2007, 1:18 ]
Tytuł: 

Z firanka i burtofiranka nie pojedziesz poza UE i to jest główny powód tego ze kupują ludzie jescze burty.Dla mnie w firanie najwygodnieszym rozwiazaniem sa tylne dzwi, otwierasz i ladujesz,a nie jak w wiekszosci burt, meczyc sie z ropinaniem, podzucaniem plandeki, szczególnie jest to niemile zima, kiedy wszystko moze byc zrarzniete i bedzie jescze trudniej to zrobic, a do teog marzna lapy :?

Autor:  DRIVER1965 [ 12 sty 2007, 1:29 ]
Tytuł: 

No właśnie,w przypadku firany chodzi o zamknięcie celne.Jeżeli taka firana jezdzi na wschód,musi miec dwie linki celne,jedna na dole druga u góry.Wyobraża sobie ktoś wciaganie linki celnej w dachu?Wszystko z drabiny i ciągłe przestawianie.Celnicy niemieccy na urzędzie celnym Helmstedt robią problemy i nie chcą plombować firan.

Autor:  piotrekgal [ 12 sty 2007, 1:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Z firanka i burtofiranka nie pojedziesz poza UE i to jest główny powód tego ze kupują ludzie jescze burty.Dla mnie w firanie najwygodnieszym rozwiazaniem sa tylne dzwi, otwierasz i ladujesz,a nie jak w wiekszosci burt, meczyc sie z ropinaniem, podzucaniem plandeki, szczególnie jest to niemile zima, kiedy wszystko moze byc zrarzniete i bedzie jescze trudniej to zrobic, a do teog marzna lapy :?


tzn, ze nie pojedziesz to nie jest tak dokonca, ojciec ciaga firanke przerobiona ktora umozliwia tak jak pisalem pelne zamknicie celne, sa dorobiona oczka itd..i jezdzi po za UE.

Autor:  Cyryl [ 12 sty 2007, 9:30 ]
Tytuł: 

wszystko zależy od przeznaczenia naczepy.
jeżeli wozi się towary drobnicowe ładowane od tyłu wygoniejsza jest burtówka z drzwiami, ale jeżeli chodzi o ładowanie z boku to firanka. większość współczesnych firan ma słupki mocowane na zewnątrz skrzyniładunkowej co daje szerokość jej 2,5m, czego nie uzyska się w burtówce, a co jest niezwykle istotne prz wożeniu np. płyt GK lub wiórowych. dodatkowo każda firanka ma przesuwane słupki, co raczej się nie zdarza w burtówkach. tam zwykle są łamane demontowane i to nie zawsze.
ale niektórych materiałów niebezpiecznych nie można przewozić na firankach. więc firmy, które parają się przewozami ADR chociaż częściowo, zawsze będą posiadać chociaż część naczep typu burtowego.

Autor:  damian27 [ 02 mar 2008, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Naczepy na zachodzie

kurcze, a już sie napaliłem, ze kolejny nasz zakup to będzie właśnei burto-firanaka, przedewszystkich dla dobra i wygody kierowcy. Ale trochę mnie zmartwiliście że są jeszcze z nimi problemy na RUS, UA. Sama firanak odpada-jakoś nie przemawia za mną brak burt, ale połaczenie tych obu typów to już tak. Moze ktoś kto jeżdzi burto-firanka podpowie czy warto się w to pchać (zakup nowej sztuki) czy raczej dalej w szczelną plandekówkę. A jeżeli mozan zakupić taki zestaw, to moze na co zwrócić uwagę, na jaki typ, producenta, itd.
Pozdrawiam, i czekam na info.

Ps. mój Dafik już śmiga, ma się dobrze, a Wieltonka sprawuje się dobrze, choć nie pierwszej młodości ;))

Autor:  volvo83 [ 04 mar 2008, 20:53 ]
Tytuł:  Re: Naczepy na zachodzie

Może ktos się wypowie jak to jest z tą wysokością naczep - standardowo widzę że mają wysokość od 2,65 do 2,75. Nie chodzi mi o naczepy typu mega bo wiem że ona maja 3 metry wys. Planujemy kupić taka naczepę. Czy Wielton ma w swojej ofercie naczepy 2,75 wysokości?

Autor:  damian27 [ 05 mar 2008, 0:02 ]
Tytuł:  Re: Naczepy na zachodzie

http://www.wielton.com.pl/?pid=45&cid=26&prid=31
w zakładce dane techniczne są szczegółowe dane naczepy

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/