wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
MAN TGM https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=49769 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Luka [ 21 wrz 2020, 19:45 ] |
Tytuł: | MAN TGM |
Szukam opinii o MANach TGM, solówka 18t DMC. Interesują mnie głównie silniki 290 KM, 330 KM, od biedy 250 KM - jakieś opinie? Jak wygląda tam kwestia automatycznej skrzyni biegów? Daje to radę, czy lepiej unikać? Typowe bolączki tego auta? Na co zwracać uwagę? |
Autor: | JĘDREK [ 22 wrz 2020, 6:03 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Miałem tgm 18.330 generalnie spoko auto , bolączki są takie że wersja 18t to już największa i niestety ale takim manem załadowanym do pełna nie ma tego komfortu co np w tga/x lub innym pełnowymiarowym 18t. Na plus jest to że jest lekki, kabiny dość fajne jak na lekką ciężarówkę. Na minus elektryka u mnie bypassów byś nie zliczył, co chwila jakiś przewód nie drożny. Spalanie przyzwoite nawet z przyczepą. Co do automatu nie podpowiem bo miałem manuala ale bez połówek i tego mu brakowało. |
Autor: | Luka [ 22 wrz 2020, 20:12 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Dzięki za odpowiedź. Auto do tłuczenia na miejscu, na komforcie jakoś bardzo nie zależy, przeładowywane też nie będzie, więc liczę, że pojeździ. Podoba mi się wysoko powieszony zderzak i to chyba główna przewaga nad konkurencją no i TGSem. TGS to też znacznie solidniejsze auto, z większą kabiną, podejrzewam, że spoko cięższe. No i z oberwanymi narożnikami zderzaka ![]() Mówisz, żeby patrzyć głównie po błędach? Bo MANy raczej rzucają błędami na każdą bzdurę. Jak będzie hak to spoko, jak nie to trudno. Jakie miałeś DMC zestawu, 32t? |
Autor: | JĘDREK [ 22 wrz 2020, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Błędy to nie problem bo przynajmniej wiadomo na ogół o co kaman gorsza była sprawa jak któryś przewód nie miał przejścia a najlepiej jak tylko czasami nie miał przejścia. Miałem dość spory problem z czujnikiem luzu - bez tego nie odpalisz , zgasiłem kiedyś pod rampą i nie chciał zagadać a zanim dowiedziałem się że można odpalić awaryjnie to już kilka razy na zwarcie dziada brałem. Dmc miałem 36 także z dużą 2 osiową było ok i spalanie w 30 się mieściło. Jeśli do niezbyt ciężkiej roboty to będzie Pan zadowolony, a drobne bolączki ma każdy dyliżans. |
Autor: | Luka [ 22 wrz 2020, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
W jaki sposób odpalić awaryjnie? Żeby do lekkiej pracy, to bym nie przesadzał, bo jazda na krótkich dystansach, po mieście, pusto-pełno, to takie sobie warunki. Ale w DMC, więc myślę, że da radę. Ciekawe, że DMCZ 36, w Volvach/Renaultach/Dafach chyba było 32t. Interesuje mnie informacje o automacie w tych autach, bo sporo jest właśnie z taką skrzynią. |
Autor: | zzx [ 23 wrz 2020, 5:34 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
w konfiguracji 2 osie samochód (dmc 18) i przyczepa 2 osie ( na "normalnych" oponach 19,5 ) zawsze będziesz miał 36 ton dmc. |
Autor: | 5eba [ 23 wrz 2020, 8:50 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Wersja silnikowa też ma znaczenie dla DMC zestawu. Przecież masz TGS na stalowym wysokim zderzaku budowlanym. TGM i TGS to wnet te same kabiny - mała różnica jest w krótkiej dziennej (szerokość ta sama), a sypialna jest identyko dla obu modeli. Mana jak coś boli choćby pierdoła - świeci to na desce. |
Autor: | Luka [ 23 wrz 2020, 9:39 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Cytuj:
w konfiguracji 2 osie samochód (dmc 18) i przyczepa 2 osie ( na "normalnych" oponach 19,5 ) zawsze będziesz miał 36 ton dmc.
Nie mogę teraz znaleźć żadnego zdjęcia tabliczki znamionowej, ale - nie, przy tych mniejszych autach, zdarza się, że dmcz jest mniejsze, 32, 36, rzadko kiedy jest 40, czy 44.
Cytuj:
Wersja silnikowa też ma znaczenie dla DMC zestawu.
Tak, tylko ciężko takiego znaleźć, dwie osie, mała kabina i stalowy zderzak. No i jest cięższy, a potrzebuje, żeby podwozie ważyło <6t.
Przecież masz TGS na stalowym wysokim zderzaku budowlanym. TGM i TGS to wnet te same kabiny - mała różnica jest w krótkiej dziennej (szerokość ta sama), a sypialna jest identyko dla obu modeli. Mana jak coś boli choćby pierdoła - świeci to na desce. |
Autor: | eRKaZet [ 23 wrz 2020, 12:15 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Kabina z TGL/TGM dość znacznie różni się od TGS. Jest krótsza i ma trochę mniej miejsca. Zderzak w TGS nie jest taki straszny, przez 10 lat obydwa narożniki zerwały się tylko po jednym razie, a czasami ze względu na ładunek są dość nisko nad nawierzchnią. |
Autor: | Luka [ 23 wrz 2020, 21:38 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
Nie no, to nie kwestia tylko zderzaka, chociaż też. Chodzi o małe, lekkie auto, z nieduża, niską i krótka kabiną. Tgs to też pewnie większe, mocniejsze i cięższe silniki, a do solówki bez przyczepy 250-350 km sobie wystarczy. No a znaleźć takiego mana 6x2 z budowlanym zderzakiem to spore wyzwanie. Chociaż, jeśli zabudowa ma ~7,2m to jest to pewne ułatwienie. |
Autor: | JĘDREK [ 23 wrz 2020, 21:56 ] |
Tytuł: | Re: MAN TGM |
TGM będzie dobrym wyborem, ja mojego też kompletowałem tak aby był jak najlżejszy i różnica np między TGM a Scanią 4x2 była ok 1,5t więc sporo. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |