wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=46784 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomaszz87 [ 03 kwie 2017, 20:51 ] |
Tytuł: | Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Dobry wieczór Jeśli w złym dziale piszę proszę o przeniesienie tematu lub skarcenie mnie ![]() Otóż, chciałbym prosić was o pomoc. Dokładnie chodzi branżę spedycyjną w przedsiębiorstwie transportowym. Zależy mi na transporcie krajowym. Czy zechciałby być ktoś życzliwy i opisać dwie sytuacje krytyczne?. Potrzebuję tych dwóch, gdyż już nie mam pomysłu żadnego, co mógłby opisać za zdarzenie. Chodzi ogólnie, co wam się przytrafiło, gdy byliście w trasie, na magazynie z rozładunkiem czy może w swojej firmie, gdzie jesteście zatrudnieni. Jakimi środkami zaradczymi, poradziliście sobie z tym, czy były jakieś konsekwencje u szefa/prawne. Oczywiście wszystko co będzie tu opisane, nie będzie w słowo w słowo skopiowane, będę tekst krok po kroku analizował. W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”), a jak na razie opisałem 3. Otóż takie: + analiza przebiegu kontroli ITD w przedsiębiorstwie transportowym + analiza dotycząca dokumentów przewozowych CRM (okiem prawa: brak wypełnionych rubryk niektórych) + analiza rozładunku oraz wgląd w list przewozowy. Nie chce dawać kolejnego przykładu związanego z tachografem, tutaj ma się sprawa bardzo prosto. Bardzo będę wdzięczny za komentarze z waszymi przeżyciami jak i samymi hasłami, jakimi mogę się zainteresować. O mnie: Jestem studentem 3 roku, Logistyki, transport i spedycja. I właśnie mam opisać 1 z rozdziałów. A zabrałem się właśnie za najtrudniejszy. Uprzedzam kąśliwe komentarze. Nie, nie jestem SWLP. Po prostu już nie mam pomysłów, co mogę umieścić w tych pozostałych dwóch punktach. Mój email: tom.mit.87@wp.pl Pozdrawiam i szerokiej! Tomasz87 |
Autor: | igoR84 [ 03 kwie 2017, 22:56 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Większość spedytorów do przepisywacze ofert, a środek zapobiegawczy to nieodbieranie telefonu ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 03 kwie 2017, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
- Awarie sprzętu (głównie opony, poduszki, elektronika w aucie), przy chłodniach awarie agregatów. Tutaj tak naprawdę albo serwis, albo inwencja kierowcy, bądź ostatecznie przepinka naczepy/przeładunek. - Zaniedbanie przez kierowce (ewentualnie dyspozytor daje ciała często) - niewłaściwa ilośc towaru (niezgodna ze zleceniem), zła temperatura, złe zabezpieczenie towaru. Tak naprawdę wszystko zależy od widzimisię odbiorcy, ostatecznie ubezpieczalnia - Kradzieże towaru przez osoby trzecie. Tutaj cała procedura, policja, zgłoszenie spedycji/klientowi, ubezpieczyciel. - Choroby kierowców, ich ewentualnie wypadki. Tutaj auto się unieruchamia i znowu albo wrzucamy nowego kierowcę, albo przepinamy. - Wypadki, stłuczki. Tutaj zależy od skali. Stłuczka auta to najgorzej jakieś opóźnienie. Wypadek zestawu to większy problem, kwestia czy są ofiary, czy ewentualnie możemy przepiąć naczepe i jechać, czy konieczny jest przeładunek, czy cały towar uległ uszkodzeniu i jest mega kwas. Chociaż nie wiem czy to co ja napisałem, a to co ty rozumiesz przez sytuacje krytyczne to podobny kaliber. |
Autor: | Cyryl [ 04 kwie 2017, 6:34 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: ...W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”)...
inne krytyczne sytuacje:- zaplanowanie pojazdu na następny kurs nie uwzględniając zapisów w zleceniu transportowym drobnym drukiem: "przy rozładunku pierwsze 48h wolne od opłat". - przyjęcie eksportu do np. Niemiec kilku kursów w okresie między świętami, a sylwestrem, przekonując się, że większość firm w tym kraju w tym czasie nie pracuje - brak powrotów. - nie sprawdzenie przez kierowcę kodu miejsca rozładunku i zamiast pojechać do np. Rotenburg an der Fulda, kierowca szuka miejsca rozładunku w Rottenburg am Neckar. - niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia. - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą. - przyjęcie nietypowego zlecenia, np. wywóz czegoś z wrocławskiego rynku, za duże pieniądze, bez załatwienia zezwolenia na wjazd dużym pojazdem. |
Autor: | Tomaszz87 [ 04 kwie 2017, 12:48 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: - Awarie sprzętu (głównie opony, poduszki, elektronika w aucie), przy chłodniach awarie agregatów. Tutaj tak naprawdę albo serwis, albo inwencja kierowcy, bądź ostatecznie przepinka naczepy/przeładunek.
Dziękuję za tak szyblą odpowiedź - Zaniedbanie przez kierowce (ewentualnie dyspozytor daje ciała często) - niewłaściwa ilośc towaru (niezgodna ze zleceniem), zła temperatura, złe zabezpieczenie towaru. Tak naprawdę wszystko zależy od widzimisię odbiorcy, ostatecznie ubezpieczalnia - Kradzieże towaru przez osoby trzecie. Tutaj cała procedura, policja, zgłoszenie spedycji/klientowi, ubezpieczyciel. - Choroby kierowców, ich ewentualnie wypadki. Tutaj auto się unieruchamia i znowu albo wrzucamy nowego kierowcę, albo przepinamy. - Wypadki, stłuczki. Tutaj zależy od skali. Stłuczka auta to najgorzej jakieś opóźnienie. Wypadek zestawu to większy problem, kwestia czy są ofiary, czy ewentualnie możemy przepiąć naczepe i jechać, czy konieczny jest przeładunek, czy cały towar uległ uszkodzeniu i jest mega kwas. Chociaż nie wiem czy to co ja napisałem, a to co ty rozumiesz przez sytuacje krytyczne to podobny kaliber. ![]() ![]() ![]() 1.Awarie sprzętu. No hmm bardzo dobry punkt ugryzienia. Może do tego doczepić się ITD. ![]() 2. Niewłaściwa ilość towaru… hmm.. słyszałem ze często tak robią magazynierzy, że pakują do połowy ciężarówkę, dają CMR i każą odjechać. A kierowca czasem pyta się dwa razy jego, czy to na pewno tyle, a on tak, a tylko kierowca powiadamia spedytora o zapakowaniu i wyjeździe. Nie pisząc czy mówiąc o zaistniałej sytuacji, a potem dziwić się że będzie „spedytor obarczać winę na kierowcy”. 3. Obawiałem się nieco tego tematu, więc ten temat trzeba ugryźć i przeżuć i dać na pracę ![]() 4.Pomyślę nad wypadkiem, tylko oczywiście z brakiem jakichkolwiek ofiar. 5.Wypadek zestawu, to by mnie ciekawiło. Przykładowo opisze sytuację(lekko niechlujnie, gdyz jest to szkielet)(punkt: 5): Kierowca jadąc z załadowaną bagażówką, wiezie do firmy zlecającej, piwo. Na skrzyżowaniu, lekko myśląc chciał się dołączyć do pasa ruchu. Niestety kierowca przecenił czas włączenia się i został przewrócony na bok, jadącą z boku z dużą prędkością przez również bagażówkę, lecz pustą. Kierowca z ładunkiem piwa, nic się nie stalo, wyszedł z auta bez szwanku. Również kierowcy tamtemu tak samo. Auto Kierowcy 2 jest całkowicie do kasacji. Bagażówka kierowcy 1, spore wgniecenie ze strony drzwi kierowcy. Lecz ładunek jego zostal dotkliwie uszkodzony. Kierowca A jak i B zawiadamiają swoich spedytorów jak i policje i straż pożarną. A spedytorzy zaś swoich klientów. Po oględzinach badania sprawy wypadku, policja oznajmiła że jest to wypedk z całkowitej winy kierocy 1, gdyż jak było domyślane źle obliczył czas właczenia się do ruchu. Ładunek jego został uszkodzony na skalę 2/4 zawartości. Prędkośc kierowcy 2 będzie przypuszczalna 150 km/h. ta prędkość jest dozwolona, limit był 160 km/h. Przedstawiony obraz wypadku, tak wiem że jest ***adowski rysunek. ![]() Pytanie: Czy w związku z tym wypadkiem kogoś się powiadamia jeszcze(chodzi mi glównie o przykładowe Inspekcie itp.)? Co dalej począć z tym 2/4 ładunkiem. Oddać firmie jak i zapłacić karę? Czy jakieś fakty tu pominałem? Jak wygląda sprawa ubezpieczenia? Tz. wiadomo że będą się migać lub nawet zwalać winę na kierowcę. Ale chodzi jak to wygląda w rzeczywistości. Pozdrawiam Tomasz |
Autor: | Tomaszz87 [ 04 kwie 2017, 13:00 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: Cytuj: ...W tym podpunkcie mam mieć 5 analiz („analiza krytycznych sytuacji”)...
inne krytyczne sytuacje:- zaplanowanie pojazdu na następny kurs nie uwzględniając zapisów w zleceniu transportowym drobnym drukiem: "przy rozładunku pierwsze 48h wolne od opłat". - przyjęcie eksportu do np. Niemiec kilku kursów w okresie między świętami, a sylwestrem, przekonując się, że większość firm w tym kraju w tym czasie nie pracuje - brak powrotów. - nie sprawdzenie przez kierowcę kodu miejsca rozładunku i zamiast pojechać do np. Rotenburg an der Fulda, kierowca szuka miejsca rozładunku w Rottenburg am Neckar. - niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia. - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą. - przyjęcie nietypowego zlecenia, np. wywóz czegoś z wrocławskiego rynku, za duże pieniądze, bez załatwienia zezwolenia na wjazd dużym pojazdem. ![]() Otóż w tym zaplanowaniu nie jest tak że 24h darmowe, a 48 na „dziko”. Czyli płatne? Niemcy jak i inne kraje niestety lub stety, odpadają. Krajówka musi być ![]() ![]() Cytuj: - niesprawdzenie zlecającego i brak płatności oraz odzewu na ponaglenia.
Tutaj raczej adwokat, dowody i sąd. Za bardzo prosty wzór. Gorzej dla kierowcy, gdyż musi się hmm użerać i tracić nerwy.Cytuj: - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
To jest istotny problem, to wina i kierowcy że nie sprawdził co ma w zleceniu. Ale przede wszystki spedytora. Dobry namiar.Pozdrawiam Tomasz |
Autor: | Ronin7 [ 04 kwie 2017, 17:34 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: Cytuj: - wysłanie pojazdu bez otwieranego dachu skrzyni załadunkowej pod załadunek górą.
To jest istotny problem, to wina i kierowcy że nie sprawdził co ma w zleceniu. Ale przede wszystki spedytora. Dobry namiar.
![]() |
Autor: | Cyryl [ 04 kwie 2017, 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Spedycja w przedsiębiorstwie transportowym. Praca tekstowa. |
Cytuj: ...Otóż w tym zaplanowaniu nie jest tak że 24h darmowe, a 48 na „dziko”. Czyli płatne?...
i tak i nie.są firmy tak zwane bezmagazynowe, gdzie elementy prosto z naczepy są przekazywane od razu na linie produkcyjne i w takim przypadku zlecający zabezpieczają się przed nieterminowym dostarczeniem towaru, więc w takich sytuacjach umieszczają zapis 48h wolne od opłat, a wyborem przewoźnika jest przyjąć lub nie przyjąć zlecenie. np. Opel w Gliwicach (o ile ostatnio nic się nie zmieniło). w zleceniach transportowych mogą znaleźć się zapisy: - zakaz doładunku, - zakaz przeładunków bez zgody zlecającego. - kierowca ma uczestniczyć w załadunku, liczenie lub pomoc, - zakaz pozostawiania pojazdów w miejscach innych niż wskazane przez zleceniodawcę lub parkingi strzeżone, - zwrot potwierdzonych dokumentów w ciągu 7 dni, w innym razie stawka niższa o 50% i płatność po 90 dniach (lub inne wartości liczbowe), - zabieranie palet zwrotnych w dobrym stanie, choć czasami kłóci się to z realizacją kursu powrotnego, - przewóz osób (pasażerów) i zwierząt zabroniony, - przestrzegania prawa podatkowego przez przewoźnika, - kierowcami muszą być osoby nie ścigane w innych krajach, - bieżące opłaty drogowe, - możliwość plombowania, - możliwość sprawdzenia stanu technicznego przez zleceniodawcę, - w przypadku kontroli policyjnej poza terenem zabudowanym po zmroku – nie zatrzymywać się, - ubezpieczenie minimum300 000 $ (lub inna kwota), - neutralność 12 miesięcy, - przesyłanie SMS-em informacji o ilości palet do zleceniodawcy, - zakaz wwożenia napojów alkoholowych na firmę, - podanie bezpośredniego numeru telefonu do kierowcy. i jeszcze wiele innych. przykłady ze zleceń Dachsera, DHL, JAS FBG i innych. rolą spedytora jest ocena (zaczynamy czytać zlecenie od tego co jest drobnym drukiem), czy dodatkowe warunki są możliwe do spełnienia czy nie. jak wiemy nie ma obowiązku przyjmowania zleceń transportowych. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |