wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Bezpieczeństwo podczas kiprowania https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=45771 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | driver85 [ 22 kwie 2016, 11:46 ] |
Tytuł: | Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Witam, Ostatnio natknąłem się na artykuł, w którym napisane było o kierowcy, który zginął podczas kiprowania naczepy, bo dotknęła przewodów elektrycznych. Wiecie może czy w rzazie zahaczenia nie ma już żadnych szans czy auto przez to że jest na oponach ma izolację, co robić w takim wypadku? Poniżej link do artykułu http://40ton.net/kierowca-zginal-porazo ... -przewody/ |
Autor: | driver85 [ 22 kwie 2016, 12:11 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
znalazłam jeszcze taką instrukcję jak ona się ma do rzeczywistości? https://www.youtube.com/watch?v=wW5bcRwqCA4 |
Autor: | Luka [ 22 kwie 2016, 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Wrzuciłem w komentarzu na 40ton, ale przekopiuję tutaj: Cytuj: Prawdopodobnie do porażenia nie doszło w momencie zahaczenia o linię, tylko kierowca próbował wysiąść z samochodu i wówczas go poraziło. Kabina stanowi klatkę Faradaya i powinna ochronić w takiej sytuacji.
Tutaj amerykański film instruktażowy jak się zachować w takiej sytuacji: https://www.youtube.com/watch?v=fLVzvMT ... e=youtu.be A co tego do konkretnego przypadku, linia miała prawdopodobnie 6 lub nawet 15 kV, więc najbezpieczniej było zacząć od opuszczenia kipra. |
Autor: | driver85 [ 22 kwie 2016, 14:41 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Dzięki za pomoc. Macie jeszcze jakieś rady na co zwrócić uwagę podczas kiprowania? |
Autor: | jabson [ 22 kwie 2016, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Cytuj: Dzięki za pomoc. Macie jeszcze jakieś rady na co zwrócić uwagę podczas kiprowania?
Na podłoże, pochylenie terenu, rozmieszczenie i rodzaj ładunku, stan węża hydraulicznego
|
Autor: | Kierownik [ 22 kwie 2016, 18:48 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Te zasady są ok, tylko życie jest inne. - rożne towary np masę bitumiczną kipruje się zawsze na wypoziomowanych poduszkach, a czasem na łukach spadki są tak duże, że mało się to wszystko nie wywali na bok. Mimo to jakoś dajemy radę. - często ciasnota na rozładunku jest taka, że nie sposób ustawić zestawu prosto, często jest bardziej lub mniej złamany. - o kiprowaniu zawsze na "twardym" zapomnij. 50% rozładunków jest na jakichś dziwnych placach składowych w polu, w lesie. Ale często też jest jakaś WMB, tudzież inna betoniarnia, tam jest utwardzone. - często trzeba towar tzw "pociągnąć", tzn rozsypać na jak najdłuższym odcinku, np 60m. Oczywiście jedzie się wtedy z podnoszącą się załadowaną paką, celuje się w oś jezdni, zmienia biegi, i steruje podnoszeniem... Coż, z tym filmem ma to nie wiele wspólnego. Generalnie zasady z filmu trzeba poznać. Życie jest trochę inne, ale wszystko złapiesz z czasem. Wszystko można tylko, jak już złapiesz co i jak, i trzeba myśleć. |
Autor: | Luka [ 22 kwie 2016, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Jak jest z podjeżdżaniem na włączonej pompie? Bo też często rozciągam, jadę sterując przy tym wywrotem, a nie wiem na ile to jest zdrowe dla pompy. |
Autor: | Kierownik [ 22 kwie 2016, 19:09 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Normalnie, podnosi się, jak zacznie lecieć to guma do przodu np z dwójki polowki, w tym momencie trzeba zatrzymać podnoszenie, dać calaka, ogień do przodu, jak spada coraz wolniej to wajcha na podnoszenie i jedziemy aż braknie towaru ![]() Trzeba pilnowac obrotów żeby nie rozwalić pompy, i momentu kiedy konczy sie tloczysko. |
Autor: | marek 62 [ 22 kwie 2016, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Kierownik dobrze mówi.wszystko zależy co się wozi i w jakim terenie sytuacja z filmiku to rzadkość.proponuję uważać również na rynny ,wiatrownice i na ludzi.zdarza się to najczęściej przy budowach remontach ulic. zaczynasz kiprować i zaczynasz podjeżdżać do przodu a tu przed maską ktoś przechodzi.bardzo niebezpieczny temat.ostatnio w szczerym polu kierownik budowy wlazł mi przed samochód,kiedy powiedziałem mu co mogło się stać to powiedział że nie zdawał sobie sprawy z zagrożenia. |
Autor: | Luka [ 22 kwie 2016, 20:10 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Cytuj: Normalnie, podnosi się, jak zacznie lecieć to guma do przodu np z dwójki polowki, w tym momencie trzeba zatrzymać podnoszenie, dać calaka, ogień do przodu, jak spada coraz wolniej to wajcha na podnoszenie i jedziemy aż braknie towaru
Samo rozciąganie to trochę wiem jak wygląda ![]() Trzeba pilnowac obrotów żeby nie rozwalić pompy, i momentu kiedy konczy sie tloczysko. ![]() ![]() |
Autor: | marek 62 [ 22 kwie 2016, 20:20 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Luka nie stresuj się czym innym jest kiprowanie i podjeżdżanie a jazda z włączoną pompą w trasie.generalnie jak kipruję to nie gazuje ale czasem jak się śpieszę to na pełnym biegu i mam taki włącznik przy manetce od tempomatu w mańku i po włączeniu obroty rosną do 1200rpm.i tak kipruję.takim sposobem nie zniszczysz pompy.podobnie jest w autach np.z hds-em.przyjrzyj się czasem ile czasu pracuje pompa. |
Autor: | Kierownik [ 22 kwie 2016, 20:23 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Za czasów wozów z manualnie wyłączaną pompą mi tez zdarzylo się ujechac pare km z załączoną. Nigdy nic się nie zepsulo. Teraz jesli nie wylaczysz to zaraz cos piszczy. Generalnie pompa jesli jest jakiś olej, i obroty nie są na czerwonym to raczej trwaly element. Inaczej. Za mojej kadencji, w tej fabryce nikt z nas jeszcze nie zarżnął pompy. A w sumie jazdy z nas kiedys się uczyl, popelnial bledy itp. O pracujących tu polglowkach nie wspomnę. Żaden nie dal rady pompie. |
Autor: | jabson [ 22 kwie 2016, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Ja woziłem zboże, otręby i węgiel. Jakąś zrąbkę też nie raz. Jak masz klapo drzwi warto korzystać. Przy otrebach czy zrąbce dobra sprawa. Tak samo coś na pryzmę mając prostą klapę/klapo drzwi lepiej drzwiami bo klapę może złapać i wyrwać. |
Autor: | marek 62 [ 22 kwie 2016, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
A jak wozi się glinę czy humus to lepiej nie ładuj sobie na przód więcej ,tylko na tył bo za bardzo nie lubi spadać ![]() ![]() |
Autor: | Darecki95 [ 22 kwie 2016, 20:49 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Cytuj: A jak wozi się glinę czy humus to lepiej nie ładuj sobie na przód więcej ,tylko na tył bo za bardzo nie lubi spadać
Kilka łopat żwiru/kamienia na przód ew smarowanie olejem podłogi i boków i tak jak mówisz więcej na tył bo przy kiprowaniu można się zdziwić.
![]() ![]() |
Autor: | kalin20 [ 22 kwie 2016, 21:23 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Mam kilka pytań do was bo człowiek uczy się całe życie. 1. Zawsze opuszczać naczepę na poduszkach ? Nawet przy zbożach czy materiałach które dobrze się sypia ? 2. Mam jedna rozpórkę na naczepie a pod nią jest łańcuch który spina burty. Jest on potrzeby mimo ze jest rozporka ? 3. Co ile smarować zamki, klapę i tłok ? Raz w miesiącu czy co ile ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Settler [ 22 kwie 2016, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Cytuj: Mam kilka pytań do was bo człowiek uczy się całe życie.
1. Zawsze, w nowszych naczepach jest czujnik który przy podnoszeniu kipra sam opuszcza poduszki. Podczas kiprowania one najbardziej w dupę dostają1. Zawsze opuszczać naczepę na poduszkach ? Nawet przy zbożach czy materiałach które dobrze się sypia ? 2. Mam jedna rozpórkę na naczepie a pod nią jest łańcuch który spina burty. Jest on potrzeby mimo ze jest rozporka ? 3. Co ile smarować zamki, klapę i tłok ? Raz w miesiącu czy co ile ? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk 3. Ja smaruje co 2-3 tygodnie profilaktycznie, nie boj się nie zgnije |
Autor: | driver85 [ 22 kwie 2016, 23:23 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
A jaką hydraulikę polecacie? Czym się kierować przy wyborze? |
Autor: | Settler [ 22 kwie 2016, 23:30 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
no chyba tylko hyva ze względu na to, ze to lider na naszym rynku, gęsta siec sprzedaży i serwisu. Wielton oferuje siłownik od nich w standardzie |
Autor: | kalin20 [ 23 kwie 2016, 8:50 ] |
Tytuł: | Re: Bezpieczeństwo podczas kiprowania |
Settler ale moja mega nie opuszcza się sama do podnoszenia. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |