wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[Volvo FH, D13A] Błąd - Boost air system https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42256 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Kierownik [ 22 kwie 2014, 21:14 ] |
Tytuł: | [Volvo FH, D13A] Błąd - Boost air system |
Boost air system. MID 158 PSID98 FMI1 OBD taki bład od jakiegoś czasu zaczął mi sie pokazywać. Na ogół w temp od 20 stopni w zwyż. Auto jest jakby słabsze. Teraz mam dwa identyczne, i ten nowy jest troszkę żwawszy. Wskazówka od ciśnienia doładowania dochodzi prawie do końca (choc wiem, że to tylko takie poglądowe jest). Wymieniać czujnik ciśnienia doładowania czy pokombinować coś innego? |
Autor: | SlawekDxI [ 22 kwie 2014, 23:06 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH, D13A Błąd. |
A może podmienic ten czujnik z jednego do drugiego ? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 23 kwie 2014, 17:01 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH, D13A Błąd. |
Zobacz czy czarny nie jest. |
Autor: | Kierownik [ 24 kwie 2014, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH, D13A Błąd. |
No taki właśnie miałem plan, że się przełoży i się zobaczy. Ta wskazówka od ciśnienia dostaje dane z tego samego czujnika co komputer co nie? Czyli że jeśli czujnik przekłamuje to i wskazówka przekłamuje, tak? Edit: Pojawił się kolejny błąd: Ambient air temperature. MID 140 PID 171 FMI 5. Który czujnik i które kable za to odpowiadają? |
Autor: | Kierownik [ 28 kwie 2014, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: Volvo FH, D13A Błąd. |
Nie da się edytować, więc PPP. Ambient air temperature. MID 140 PID 171 FMI 5. Czujnik temperatury otoczenia. Umiejscowiony w plastikach obok prawej lampy. U mnie błąd był aktywny, ale temperaturę pokazywał prawidłowo. Pomogło rozpięcie i zapięcie kostki na włączonym zapłonie. Boost air system. MID 158 PSID98 FMI1 OBD. Wyjąłem czujniki z obydwu aut, obydwa były zabite czarną mazią, wymyłem w ropie, zamieniłem, założyłem i na razie błędów nie wali ani w jednym ani w drugim. Auto jakby szybciej reaguje na gaz. Pojeżdżę trochę zobaczymy czy pomogło. Edit: Wkradł się czeski błąd. Ten błąd z MID 158, to właściwie jest z MID128, czyli MID128 PSID98 FMI1 ODB. Dokształciłem się na elekrodzie, że: "Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego. Łopatki w turbosprężarce VGT blokują się w jednym położeniu, którego kąt jest za duży, co sprawia, że nie powstaje ciśnienie, prędkość obrotowa turbiny maleje i tym samym spada ciśnienie doładowania. " I teraz pytanie, czy ten czujnik jest wymienny czy z całą turbiną się go wymienia? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |