Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sie 2012, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lip 2012, 16:40
Posty: 18

Poszukuję odpowiedzi na jedno ważne pytanie. Otóż czy na egzaminie na kat. C+E trzeba pokazać wszystkie światła w przyczepie czy pokazujemy tylko te elementy które się wylosuje? Przeglądając internet natknąłem się na różne zdania. Jedni mówią, że pokazujemy tylko to co się wylosuje inni, że jeśli chodzi o przyczepę to trzeba pokazać wszystkie światła do tego obchodząc zestaw kilka razy tzn. pozycyjne i lecisz dokoła zestawu, kierunki i lecisz dokoła zestawu itd. Jak to w końcu jest proszę o odpowiedź tych którzy są już po.


Post Wysłano: 12 sie 2012, 17:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lut 2011, 20:02
Posty: 132
GG: 0
Samochód: Peugeot Boxer L3H3/ Audi a4
Lokalizacja: Kraków

na początku srawdzasz jedne światła, te ktore wylosujesz, jak podepniesz juz przyczepe, musisz sprawdzić WSZYSTKIE światła jakie są w niej. nie latasz do okoła zestawu jak głupi tylko włączasz zapłon, i wszystkie światła, łącz z wstecznym i dopiero idziesz do tyłu. pamietaj tylko że awaryjne, kierunkowskaz lewy i prawy sprawdzasz osobno

_________________
B, BE, C, CE


Post Wysłano: 12 sie 2012, 18:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 mar 2012, 22:55
Posty: 25
GG: 0

Nie wiem, co nakazuje procedura, ale u mnie (PORD Gdańsk) sprawdzałem tylko wylosowane światło z przyczepą już uprzednio podczepioną. Sprzęganie było na osobnym zestawie (tam światła nie działały w ogóle).

Generalnie, na egzaminach kat. C, D, a już w szczególności E, egzaminatorzy zwykle olewają procedury. Na ogół nie ma nic ponad niezbędne minimum. Jakkolwiek by nie było, egzaminator powinien wszystko Tobie objaśnić i powiedzieć, co masz w danej chwili robić.


Post Wysłano: 12 sie 2012, 19:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 lip 2012, 16:40
Posty: 18

Dzięki za odpowiedzi. Jak widać co ośrodek to inne obyczaje.
Cytuj:
Generalnie, na egzaminach kat. C, D, a już w szczególności E, egzaminatorzy zwykle olewają procedury. Na ogół nie ma nic ponad niezbędne minimum
Co racja to racja, zdając na solówkę wylosowałem sprawdzenie płynu do spryskiwaczy i sprawdzenie działania świateł przeciwmgłowych tylnych. Podszedłem więc tylko do wejścia pasażera żeby sprawdzić płyn, nawet nie zdążyłem nic pokazać ani powiedzieć a egzaminator dobra zaliczone. Tak samo ze światłami przeciwmgłowymi. Włączyłem i podszedłem do tyłu a egzaminator stał z przodu auta odwrócony plecami i mówi dobra zaliczone :D


Post Wysłano: 12 sie 2012, 20:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 mar 2009, 19:06
Posty: 45
GG: 437684

To wszystko zależy od egzaminatora. Jeden na pewne rzeczy przymyka oko, a drugi czeka na potknięcie i wychodzimy z wynikiem negatywnym z obsługi pojazdu.

_________________
C - 2.03.2012r.
C+E - 25.06.2012r.
Kwalifikacje - 26.06.2012r.
Karta kierowcy - 14.08.2012r.
:)


ITS KOŁOCZEK


Post Wysłano: 13 sie 2012, 13:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 cze 2010, 19:03
Posty: 352
GG: 7049820

Przypomnijcie mi do czego służy odblaskowy trójkąt na przyczepie? Oznacza, że to jest przyczepa?

_________________
W internecie jest wielu oszustów, przelej mi 10 zł, a powiem Ci jak ich uniknąć.


Post Wysłano: 13 sie 2012, 13:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

nie wszędzie są olewający egzaminatorzy. we Wrocławiu napierw sprawdza się wylosowane światła w samochodzie, natomiast po podpięciu przyczepy sprawdza się wszystkie, jak wspomniał kolega, światła w przyczepie. wymagają tego rygorystycznie.

tylne światła odblaskowe są obwiązkowe w każdym pojeździe, ale o kształcie trójkąta równobocznego z wierzchołkiem u góry są zarezerwowane tylko dla przyczep i naczep.
dlatego w innych pojazdach tylne światła odblaskowe mogą mieć dowolny kształ z wyjątkiem trójkąta.

jest to informacja dla jadących z tyłu. trójkątne odblaski - zespół pojazdów, długie wyprzedzanie. inne odblaski solówka. pod warunkiem, że kierowca o tym wie.

do niedawna światła odblaskowe nie mogły być jednocześnie innymi światłami, jednak jakieś 5 lat temu najpierw Kogel potem inni producenci dostali homologację na tylne światła zespolone gdzie trójkąt odblaskowy jest jednocześnie diodowymi światłami pozycyjnymi tylnymi.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: