wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Tuleje, R. Premium https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35397 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mlody91 [ 16 kwie 2012, 18:39 ] |
Tytuł: | Tuleje, R. Premium |
Jak sprawdzić szczelność tulei ? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2012, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Jakich tuleji? w cylindrach, w resorach, w zawieszeniu kabiny? jaki silnik dci, dxi, czy ten stary z pojedyńczymi głowicami ? |
Autor: | Mlody91 [ 16 kwie 2012, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
420 DCI 2005 rocznik. Oczywiście tuleje w silniku |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2012, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Jak chcesz sprawdzić szczelność uszczelniaczy na tulejach(gdy na przykład woda jest w oleju) Zwalasz miske pompujesz powietrze do zbiornika wyrównawczego i będzie ciekło. |
Autor: | Mlody91 [ 16 kwie 2012, 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Cytuj: Możesz zmierzyć ciśnienie sprężania. Jak chcesz sprawdzić szczelność uszczelniaczy na tulejach(gdy na przykład woda jest w oleju) Zwalasz miske pompujesz powietrze do zbiornika wyrównawczego i będzie ciekło.
Przypadek woda w oleju , olej we wodzie Gdzieś kiedyś słyszałem że niektórzy wlewają mleko do tulei aby sprawdzić szczelność. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2012, 20:53 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Zwal miche pompuj powietrze w zbiorniczek wyrównawczy płynu. |
Autor: | Mlody91 [ 16 kwie 2012, 20:56 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Cytuj: Zwal miche pompuj powietrze w zbiorniczek wyrównawczy płynu.
Już to uczyniłem ale nic nie było widać. Mam zdjętą głowice, uszczelka "szmelc" Głowica poszła do sprawdzenia. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 16 kwie 2012, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
To ja innej metody nie znam. |
Autor: | Mlody91 [ 19 kwie 2012, 15:42 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
głowica wróciła do mnie, okazało się że była krzywa i teraz się tak zastanawiam czy nie było by dobrze dać nowych śrub do głowicy ![]() |
Autor: | MechanikSochaczew [ 19 kwie 2012, 16:38 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Szpilki sie zazwyczaj wymienia. Opisywałem problem wkręcenia starych szpilek też w premium tylko 385, blok poszedł do śmieci. |
Autor: | dokts [ 29 kwie 2012, 17:53 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Na moje oko Panowie poruszacie dwa różne tematy. To, że głowica jest " krzywa" niczego nie wyjaśnia. Nie "znam" głowicy- szczególnie w modelu dci która by była "prosta". Sama w sobie jest ona długa bo jest niedzielona. Nawet nowa głowica po położeniu na szlifierką będzie miała kilka setek różnicy. Kolega nie napisał ile była krzywa, więc trudno o POLEMIKĘ. Oczywiście, na pewno zaraz zacznie się polemika, że za kazdym razem po odkręceniu powinna być planowana. Nie podzielam - pod warunkiem, że poprzednio była dokręcana w/g momentów podanych przez producenta. To samo tyczy sie szpilek. NIe polecam wymiany - chyba, że ktoś dokręca rurą 4mb i już krzyczy , że wiecej nie pójdzie. Należy takiego mechanika jak najszybciej uświadomić - ale powiem, że wiele jest takich co mówią, że głowice dokręca się ma maksa. DO TEMATU. Jest wiele powodów w DCI gdzie olej może być z zawartością wody. 1. Pompa wodna - tylko na rozgrzanym silniku przepuszcza wodę.2. Uszczelniacze Tuleii .3. Pęknięta głowica ( dorąbana rurą 4mb).4. Chłodnica oleju - tylko na rozgrzanym silniku. Pytanie podstawowe. Czy przybywa stanu oleju na zimnym silniku podczas postoju, czy podczas jazdy. ODPOWIEDZI SĄ WYŻEJ. Panowie podają Ci rozwiązanie które zdiagnozuje jedno z wycieków - ale słusznie piszą... Ciśnienie do zbiorniczka powietrza.... ps. DCI to niewdzięczny silnik. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 kwie 2012, 18:17 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
Dodam iż dość trudny w naprawie, Głowicy w d12 volvo w ogólę sie nie planuje. Zrobiłem chyba z jednego dcika więc dużo nie powiem, jak ktoś nie ma większej wiedzy nie potrafi sprawdzić w nim luzu zaworowego ![]() |
Autor: | dokts [ 29 kwie 2012, 18:36 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
No cóż.... luz zaworowy jest taki sam jak w starej poczciwej 340 ![]() ps,.... Znawcy wiedzą jaki. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 29 kwie 2012, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Tuleje, R. Premium |
0.40 0.50 |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |