wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

TGA Błąd EDC00094-01
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34912
Strona 1 z 1

Autor:  bicker83 [ 09 mar 2012, 10:05 ]
Tytuł:  TGA Błąd EDC00094-01

Witam
Panowie czego moze dotyczyć błąd EDC 00094-01.Wyświetla się rano przed odpaleniem auta poźniej bład się nie pokazuje

Autor:  MAN [ 09 mar 2012, 13:27 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Za wysokie ciśnienie paliwa po stronie zasilania między filtrem paliwa a pompą wtryskową/pompą wysokiego ciśnienia przy CR

Autor:  bicker83 [ 09 mar 2012, 19:29 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

hmm a czym moze być to spowodowane? filtr paliwa?

Autor:  MAN [ 09 mar 2012, 20:05 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Raczej czujnik świruje skoro ten błąd zapala się na wyłączonym silniku, jeśli się zapala na pracującym silniku mogą być winne zaworki na powrocie paliwa.
Czujnik znajduje się w obudowie filtra paliwa. Jaki to model TGA?

Autor:  bicker83 [ 09 mar 2012, 20:34 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

dzięki MAN za podpowiedź. tzn bład się pokazuje po przekręceniu kluczyka i odpaleniu po czym jak popracuje troche silnik to bład zanika. Jest to w ciągniku siodłowym TGA 430 2005 roku przebieg 870tys

Autor:  MAN [ 09 mar 2012, 20:45 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Nie wiem jak to jest w silniku D20 ale tam jest chyba jeden zaworek zwrotny. Wejdź w diagnostykę i zobacz czy ten błąd jest wyświetlany jako aktywny.
Podobny problem miałem z zaworkiem przelewowym wkręconym w pompę wysokiego ciśnienia za bardzo rozciągnąłem sprężynkę i tak samo mi zapalał się ten sam błąd wymiana na nowy zaworek pomogła. Zależnie od pompy jaką masz zamontowaną jest sam zawór przelewowy lub zawór przelewowy i zawór regulujący wkręcony w obudowie pompy wysokiego ciśnienia
Obstawiam na któryś zawór w pompie wysokiego ciśnienia. poza nimi jest jeszcze jeden wkręcony do głowicy na powrocie z wtryskiwaczy

Autor:  bicker83 [ 09 mar 2012, 21:00 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

MAN raczej w pompie to chyba nie bo była wymieniana na nową ok 100 tys jest zrobione na niej wiec zaworek w pompie chyba nie mozliwe ale moze faktycznie zaworek ten w głowicy. Hmm czym się moze skończyć jazda z tym błędem( auto ma jeszcze wyjazd umówiony na poniedziałek do Hiszpani i wtedy dopiero bym zerknoł co tam go boli)

Autor:  MAN [ 09 mar 2012, 21:04 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Jeśli znika błąd po jakimś czasie i więcej się nie pokazuje to raczej bez problemu możesz jechać w trasę, najlepiej podłączyć pod kompa bo tak będziesz wymieniał zaworki w ciemno :wink:

Autor:  svavec [ 10 mar 2012, 18:31 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Czy ten blad nie oznacza czasami zbyt niskiego cisnienia zasilania w komorze filtra?
( przynajmniej tak to interpretuje )
Paliwo sie cofa do zbiornika i potrzebuje wiecej czasu do nabicia odpowiedniego cisnienia .
1. zaworek zwrotny lub zawor ustalajacy cisnienie ( na pompie wysokiego cisnienia )
2. zbyt duze podcisnienie w zbiorniku ( odpowietrznik zbiornika )
3. dziurawy przewod paliwowy
( nie zawsze musi ciec paliwo , ale bedzie wciagal powietrze i paliwo cofnie sie do zbiornika )

Autor:  bicker83 [ 10 mar 2012, 19:24 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

w poniedziałek jak zdaze wymienie jeszcze filtr paliwa być moze po tych ostatnich mrozach coś się przytkał. Jeszcze pytanie czy przy pompce ręcznej paliwa czasami nie ma filterka jakiegos? Tak zerkam w TIS-a i pokazuje coś takiego jak filterek a właściwie sitko

Autor:  MAN [ 11 mar 2012, 0:12 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Ja tam się nie znam svavec ale mi przy zabitym filtrze paliwa czy odstojniku wyświetla 94-02 a końcówka FMI 02 oznacza za niski a 01 za wysoki

Autor:  bicker83 [ 11 mar 2012, 0:50 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

tylko własnie ten TGA nie ma ostojnika jest tylko filtr paliwa

Autor:  MAN [ 11 mar 2012, 0:52 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Za odstojnik mam na myśli ten filterek wstępny/sitko przy ręcznej pompce paliwa

Filterek masz pod ręczną pomką paliwa :wink:

Autor:  bicker83 [ 29 mar 2012, 21:18 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Cytuj:
Czy ten blad nie oznacza czasami zbyt niskiego cisnienia zasilania w komorze filtra?
( przynajmniej tak to interpretuje )
Paliwo sie cofa do zbiornika i potrzebuje wiecej czasu do nabicia odpowiedniego cisnienia .
1. zaworek zwrotny lub zawor ustalajacy cisnienie ( na pompie wysokiego cisnienia )
2. zbyt duze podcisnienie w zbiorniku ( odpowietrznik zbiornika )
3. dziurawy przewod paliwowy
( nie zawsze musi ciec paliwo , ale bedzie wciagal powietrze i paliwo cofnie sie do zbiornika )
Miałes racje. Po wymianie filtra i wuczyszczeniu komory filtra z parafiny która się tam osadziła wszystko wrocilo do normy

Autor:  svavec [ 30 mar 2012, 11:43 ]
Tytuł:  Re: TGA Błąd EDC00094-01

Cytuj:
Ja tam się nie znam svavec ale mi przy zabitym filtrze paliwa czy odstojniku wyświetla 94-02 a końcówka FMI 02 oznacza za niski a 01 za wysoki
Oznaczenie FMI np. " za niski" lub " za wysoki" nie zawsze opisuje doslownie problem ,w tym przypadku za niskie lub wysokie cisnienie paliwa .Opisuje on sygnal podawany z czujnika jak za wysoki lub za niski ,a to moze byc spowodowane samym medium ktore jest mierzone ,jak i usterka na przewodach czy usterka czujnika.
Czujniki sa rozne ,np temperatury sp NTC i PTC ,gdzie opornosc maleje wraz z wzrostem temp lub wzrasta ,wiec samo oznaczenie FMI za wysokie/niskie moze nie odzwierciedlac dokladnie stanu mierzonego medium.
Radze nie sugerowac sie oznaczeniami FMI chyba ,ze mamy to potwierdzone doswiadczeniem i wiemy ktore indeksy co oznaczaja w rzeczywistosci.
Tyle czasu juz klepie MANy i dalej nie jestem w stanie opierac sie na koncowkach FMI wiec nie zwracam na nie uwagi.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/