wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
TGA Błąd EDC00094-01 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=34912 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bicker83 [ 09 mar 2012, 10:05 ] |
Tytuł: | TGA Błąd EDC00094-01 |
Witam Panowie czego moze dotyczyć błąd EDC 00094-01.Wyświetla się rano przed odpaleniem auta poźniej bład się nie pokazuje |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 13:27 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Za wysokie ciśnienie paliwa po stronie zasilania między filtrem paliwa a pompą wtryskową/pompą wysokiego ciśnienia przy CR |
Autor: | bicker83 [ 09 mar 2012, 19:29 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
hmm a czym moze być to spowodowane? filtr paliwa? |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 20:05 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Raczej czujnik świruje skoro ten błąd zapala się na wyłączonym silniku, jeśli się zapala na pracującym silniku mogą być winne zaworki na powrocie paliwa. Czujnik znajduje się w obudowie filtra paliwa. Jaki to model TGA? |
Autor: | bicker83 [ 09 mar 2012, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
dzięki MAN za podpowiedź. tzn bład się pokazuje po przekręceniu kluczyka i odpaleniu po czym jak popracuje troche silnik to bład zanika. Jest to w ciągniku siodłowym TGA 430 2005 roku przebieg 870tys |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 20:45 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Nie wiem jak to jest w silniku D20 ale tam jest chyba jeden zaworek zwrotny. Wejdź w diagnostykę i zobacz czy ten błąd jest wyświetlany jako aktywny. Podobny problem miałem z zaworkiem przelewowym wkręconym w pompę wysokiego ciśnienia za bardzo rozciągnąłem sprężynkę i tak samo mi zapalał się ten sam błąd wymiana na nowy zaworek pomogła. Zależnie od pompy jaką masz zamontowaną jest sam zawór przelewowy lub zawór przelewowy i zawór regulujący wkręcony w obudowie pompy wysokiego ciśnienia Obstawiam na któryś zawór w pompie wysokiego ciśnienia. poza nimi jest jeszcze jeden wkręcony do głowicy na powrocie z wtryskiwaczy |
Autor: | bicker83 [ 09 mar 2012, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
MAN raczej w pompie to chyba nie bo była wymieniana na nową ok 100 tys jest zrobione na niej wiec zaworek w pompie chyba nie mozliwe ale moze faktycznie zaworek ten w głowicy. Hmm czym się moze skończyć jazda z tym błędem( auto ma jeszcze wyjazd umówiony na poniedziałek do Hiszpani i wtedy dopiero bym zerknoł co tam go boli) |
Autor: | MAN [ 09 mar 2012, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Jeśli znika błąd po jakimś czasie i więcej się nie pokazuje to raczej bez problemu możesz jechać w trasę, najlepiej podłączyć pod kompa bo tak będziesz wymieniał zaworki w ciemno ![]() |
Autor: | svavec [ 10 mar 2012, 18:31 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Czy ten blad nie oznacza czasami zbyt niskiego cisnienia zasilania w komorze filtra? ( przynajmniej tak to interpretuje ) Paliwo sie cofa do zbiornika i potrzebuje wiecej czasu do nabicia odpowiedniego cisnienia . 1. zaworek zwrotny lub zawor ustalajacy cisnienie ( na pompie wysokiego cisnienia ) 2. zbyt duze podcisnienie w zbiorniku ( odpowietrznik zbiornika ) 3. dziurawy przewod paliwowy ( nie zawsze musi ciec paliwo , ale bedzie wciagal powietrze i paliwo cofnie sie do zbiornika ) |
Autor: | bicker83 [ 10 mar 2012, 19:24 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
w poniedziałek jak zdaze wymienie jeszcze filtr paliwa być moze po tych ostatnich mrozach coś się przytkał. Jeszcze pytanie czy przy pompce ręcznej paliwa czasami nie ma filterka jakiegos? Tak zerkam w TIS-a i pokazuje coś takiego jak filterek a właściwie sitko |
Autor: | MAN [ 11 mar 2012, 0:12 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Ja tam się nie znam svavec ale mi przy zabitym filtrze paliwa czy odstojniku wyświetla 94-02 a końcówka FMI 02 oznacza za niski a 01 za wysoki |
Autor: | bicker83 [ 11 mar 2012, 0:50 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
tylko własnie ten TGA nie ma ostojnika jest tylko filtr paliwa |
Autor: | MAN [ 11 mar 2012, 0:52 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Za odstojnik mam na myśli ten filterek wstępny/sitko przy ręcznej pompce paliwa Filterek masz pod ręczną pomką paliwa ![]() |
Autor: | bicker83 [ 29 mar 2012, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Cytuj: Czy ten blad nie oznacza czasami zbyt niskiego cisnienia zasilania w komorze filtra?
Miałes racje. Po wymianie filtra i wuczyszczeniu komory filtra z parafiny która się tam osadziła wszystko wrocilo do normy
( przynajmniej tak to interpretuje ) Paliwo sie cofa do zbiornika i potrzebuje wiecej czasu do nabicia odpowiedniego cisnienia . 1. zaworek zwrotny lub zawor ustalajacy cisnienie ( na pompie wysokiego cisnienia ) 2. zbyt duze podcisnienie w zbiorniku ( odpowietrznik zbiornika ) 3. dziurawy przewod paliwowy ( nie zawsze musi ciec paliwo , ale bedzie wciagal powietrze i paliwo cofnie sie do zbiornika ) |
Autor: | svavec [ 30 mar 2012, 11:43 ] |
Tytuł: | Re: TGA Błąd EDC00094-01 |
Cytuj: Ja tam się nie znam svavec ale mi przy zabitym filtrze paliwa czy odstojniku wyświetla 94-02 a końcówka FMI 02 oznacza za niski a 01 za wysoki
Oznaczenie FMI np. " za niski" lub " za wysoki" nie zawsze opisuje doslownie problem ,w tym przypadku za niskie lub wysokie cisnienie paliwa .Opisuje on sygnal podawany z czujnika jak za wysoki lub za niski ,a to moze byc spowodowane samym medium ktore jest mierzone ,jak i usterka na przewodach czy usterka czujnika.Czujniki sa rozne ,np temperatury sp NTC i PTC ,gdzie opornosc maleje wraz z wzrostem temp lub wzrasta ,wiec samo oznaczenie FMI za wysokie/niskie moze nie odzwierciedlac dokladnie stanu mierzonego medium. Radze nie sugerowac sie oznaczeniami FMI chyba ,ze mamy to potwierdzone doswiadczeniem i wiemy ktore indeksy co oznaczaja w rzeczywistosci. Tyle czasu juz klepie MANy i dalej nie jestem w stanie opierac sie na koncowkach FMI wiec nie zwracam na nie uwagi. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |