Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Witam !

Jak w temacie. Instrukcja demontazu i czyszczenia szkiełka w panelu kontrolek.

Potrzebne narzędzia :

-mały, zarąbiscie mały śrubokręt. Najlepiej posiadac tzw zestaw zegarmistrzowski.,

-płyn do mycia szyb,

-sciereczka.

Do pracy ! :

1. Zdejmujemy osłonę górną. Jak to zrobic opisane jest w manualu viewtopic.php?f=11&t=21301

2. Zdejmujemy osłonę dolną. Jak to zrobic opisane jest w manualu viewtopic.php?f=11&t=21301

3. Odkręcamy dwie zarąbiscie małe śrubki.

Obrazek

4. Delikatnie pociągamy panel do siebie i następnie delikatnie w góre.

5. Panel kontrolek mamy wyciągnięty. Teraz odpinamy zatrzaski. Jeden na górze, jeden na dole i po 3 z kazdej strony. Razem 8 sztuk.


Obrazek

Obrazek

Obrazek


6. Gdy rozepniemy te zatrzaski szybka powinna nam bezproblemowo zejść z korpusu.

Obrazek


7. Czyscimy szybkę najlepiej płynem do mycia szyb.


UWAGA ACHTUNG TEJ CZARNEJ FOLII NA WYSOKOŚCI NAPISU MAN NIE MYJEMY NICZYM. W MOIM PRZYPADKU NAPIS LEKKO SIĘ ROZMAZAŁ !

8. Suszymy wszystko dokładnie

9. Uwazając na znaczniki przykładamy folię do szybki i zamykamy zatrzaski.


Obrazek


Obrazek

10. Zwracając uwagę na dwie wypustki na dole, które muszą wejść w swoje zagłębienia, montujemy panel.

Obrazek

11. Po upewnieniu ze wszystko jest ok przykręcamy panel 2 srubkami.

Obrazek

12. Zakładamy górną osłonę.



To by było na tyle.

Miłej pracy !

Pozdrawiam
Michał.

Więcej zdjęć :

http://picasaweb.google.com/Michal.Ente ... 5-uAsJn_Rg#

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Dzięki na pewno mi się to przyda, bo już mnie ten brud za szybką denerwuje:P

A tak poza tematem, to możesz napisać co ci się wyświetla na tym małym ekraniku? Spalanie, przejechane km?

W moim Manie jest taki mały licznik pod obrotomierzem http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 0d4a0d80c1 już pytałem o niego na forum, ale nikt konkretnie nic mi nie powiedział, może ty wiesz do czego jest? Gdzieś czytałem że jest to licznik obrotów wału korbowego, ale nie jest to potwierdzone.

_________________
MAN 19.414


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 sie 2007, 21:47
Posty: 133
GG: 4492357
Samochód: MAN F 2000 19.414
Lokalizacja: Częstochowa

Ekranik to autocheck. Zadko spotykany w f2000.

Pokazuje:

-stan oleju
-ile km lub czas do wymiany oleju
-napięcie na akumlatorach
-czas jazdy
-ma budzik
-temperature na zewnątrz (u mnie nie działa)
-błędy :(
-śr prędkość

Pewnie o czyms zapomniałem. W kazdym razie NIE POKAZUJE SPALANIA :(

A ten licznik u Ciebie to chyba licznik roboczogodzin.Pytałes juz o to w temacie MAN f2000, strona 6.

_________________
Maschinenfabrik Augsburg Nürnberg AG w skrócie MAN 19.414 FE EVO :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 lis 2008, 19:40
Posty: 1
GG: 7894112
Samochód: dziadek MAN

cześć
A jak wyczyścić szkło od prędkościomierza ? to pod tachografem??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2008, 15:03
Posty: 53
GG: 2046394
Samochód: MAN
Lokalizacja: Limanowa KLI

Z tego co się orientuje to nie jest takie proste, będziesz to mógł zrobić przy legalizacji tachografu, bo rozebranie zegara wiąże się z zerwaniem plomby.

_________________
MAN 19.414


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:50
Posty: 2
GG: 0
Samochód: 26-403 SILENT

Cytuj:
Z tego co się orientuje to nie jest takie proste...
Wiem że stary temat, ale może jeszcze się przydać bo stary maniek to wytrzymała bestia :D
Żeby zdjąć szybkę tacho trzeba podważyć tępym, małym narzędziem dolny prawy narożnik aż usłyszymy pyk. Pozostaną jeszcze trzy zatrzaski, ale one odpinają się łatwo, wystarczy delikatnie pociągnąć. Po otwarciu można wyczyścić szybkę, wyrysować pauzę w 15 sekund, jeszcze raz wyczyścić szybkę i zamknąć. UWAGA!!! jak inspektory wyczają że tacho było otwierane od góry może być kłopot.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: