Czy ktos miał ktoś jakieś doświadczenia- Mam atego 1217 i zastanawiam się nad zmniejszeniem rozstawu osi. szkoda mi go sprzedawać bo dobrze chodzi, a później jeździć i oglądać wychwalone trupy. tylko czy będzie się opłacał taki manewr ? zna ktoś przybliżony koszt takiej usługi ?
Dało by sie zrobić. Koszty są uzależnione od zabudowy. Nie wiem jak jest z podstawą prawną tego.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
zabudowa będzie zmieniana wiec będzie goła rama. kwestię prawną pewnie da się jakoś rozwiązać.
chyba koszta mogą być zależne w jakimś stopniu od typu zawieszenia. mój ma poduszkę. Chodzi mi o to zeby nie okazało się ze wartość mojego samochodu+ usługa zmiany rozstawu osi = kwota za którą mogę kupić 1218 młodsze w odpowiedniej konfiguracji. bez pieprzenia.
Najpierw musisz załatwić homologacje czyli zaświadczenie producenta że taka przeróbka jest dozwolona i akceptowana potem zaświadczenie wykonawcy że przeróka została wykonana zgodnie z zaleceniami producenta do tego przegląd i gotowe. Mi nigdy nie zeszło powyżej 40 roboczogodzin na taką przeróbkę więc orientacyjnie możesz sobie policzyć ile to może kosztować.
W zeszłym roku za przesunięcie osi w podobnej wielkości samochodzie facet chciał ok. 3 tys. zł, ale była to tylko wstępna wycena, bez konkretów. Cenę uzależniał też m.in od stanu wału. Wiem, że pytał o ilość osi do przesunięcia, nie pamiętam czy pytał o typ zawieszenia.
Rejestracja:05 mar 2011, 20:10 Posty: 654
Lokalizacja: Poznan
Temat dotyczy atego, ale napisze tutaj przerabiał ktoś przesunięcie osi w iveco daily tył na poduszce, rama jest długa, a rozstaw jakimś dziwnym trafem malutki. Jak to wygląda w kwestii prawnej, robił ktoś z was coś takiego.
wszelkie przeróbki ingerujące w konstrukcję pojazdu robią firmy uprawnione do tego, a musi być to potem zatwierdzone w okręgowej stacji pojazdów. w okolicach Wrocławia jest taka firma w Jelczu.
oczywiście pewnie są ludzie robiący to "domowym" sposobem i załatwiający sprawę podczas przeglądu.
endriu007 jeśli to jest 35.. lub 50.. to się nie da ponieważ rama nie jest jednakowa na całej długości.Tylko ciac Przyjrzyj się to zobaczysz. Dajcie spokój już z tym prawnym aspektem. to jest tylko przesuniecie mostu do przody a nie dołożenie np. oski. Jak masz pewny samochod to dlaczego nie? Z kasa sie nie orientuje ale zapytam orientacyjnie u mnie na warsztacie ile by wzieli.
jest też drugi aspekt: podjąć decyzję to jedno, znać konsekwencje oraz później je ponosić to drugie.
jeżeli więc nawet masz pewne auto i dojdzie do wypadku z ofiarami w ludziach, bo wtedy zaczyna się poważna analiza, to czy będziesz zagrożony karą do 8 lat, czy 4 lat chyba będzie istotne dla Ciebie.
Rejestracja:05 mar 2011, 20:10 Posty: 654
Lokalizacja: Poznan
Z prawnym aspektem jest tak, że jak dało by się to zarobić legalnie to czemu nie iść tą drogą. Co do auta to daily doka 65c 180 czy 170, auta jeszcze nie mam na placu stoi u wroga, w dobrych $ więc się zastanawiam.
Komplikujecie sobie życie, ale niech każdy robi to co mu rozum podpowiada. marlik zajrzyj sobie jeszcze na ramę za kabina w srodek ramy i zobacz jak to jest rozwiązane. 65 ma ramę taka sam na całej długości kwestia ile ramy zostaje z tylu. I tak ze zmiana polozenia mostu przydalo by sie ustawic rozstaw taki jaki fabryka wyposcila, mniejszy - wiekszy bo sa rozne rozstawy osi w modelu w zaleznosci od zabudowy i potrzeb.
Nie wiem jak 12 ale moje 818 atego ma ramę skręcaną zaraz za kabiną więc można by kupić oryginał krótszy wraz z wałem i przekręcić i mieć krótsze Atego
_________________ http://www.lechmot.pl
1.Twój problem nasze pieniądze.
2.Zawsze PIERWSI przy Tobie!.
3.Marudź ile chcesz a płać ile się należy!.
trudno namawiać kogoś do robienia rzeczy zabronionych:
"4. Zabrania się:
(...Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 129, poz. 1444 i Nr 154, poz. 1798 oraz z 2002 r. Nr 216, poz. 1825), która weszła w życie z dniem 1 stycznia 2002 r. (odnośnik 1) oraz ustawa z dnia 23 listopada 2002 r. o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz o zmianie ustawy o zmianie ustawy - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. Nr 216, poz. 1825), która weszła w życie z dniem 17 stycznia 2003 r...)
79) dokonywania zmian konstrukcyjnych, z wyjątkiem:
...pojazdu, w którym zmian konstrukcyjnych dokonał przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą w tym zakresie."
Rejestracja:05 mar 2011, 20:10 Posty: 654
Lokalizacja: Poznan
DiD pocieszyłeś mnie z tą ramą w 65 auto będzie robione na pomoc drogową lawetę, auto sprowadzam na zamówienie, a ten egzemplarz jest bardzo zadbany i ma symboliczny przebieg (auto obsługi obiektu sportowego czy coś takiego), co do ramy za mostem jest tam na pewno jeszcze z 2, 2.5m ramy. Dzięki za odp.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę