Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 gru 2011, 12:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Witam Koledzy.

Zacznę odrazu:
Problem z układem elektrycznym:
Komputer w diagnostyce wywala błąd czujnik zużycia klocków ham. wszystkie koła jako akt.
dodam iż tylko lewew tylne kolo nie miało tego czojnika w ogule po zamontowaniu nowego
nadal widzi to kolo jako "blad" i to akt.

2 sprawa problem z oswietleniem nie swieci przednia lewa mijania oraz swiatla pozycyjne prawa strona , ponadto na złączach naczepy w kłódkach jest napiecie rzędu 12V , co to może oznaczać gdzie szukac przyczyny , dodam iż bezpieczniki wszystkie OK , odpinałem po kolei obrysówki boczne tylna lampe przednią ale dalej nic nie mrygnelo nawet.

PS. Po podpięciu naczepy nie ma żadnych świateł i tak jak pisałem na gniazdach ciagnika po 12V.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 19 gru 2011, 11:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

za obszerny temat do ogarniecia na forum musilabym pisAc kilkanascie stron
generalnie czujniki zuzycia klockow sa bardzo czesta usterka
koroduja wewnatrz i nic z tym nie zrobisz do wymiany
poza tym je sie kalibruje parami na osi po zamontowaniu nowych klockow jak roznica w klockach wiecej niz 20 % pomiedzy kolami jednej osi to masz blad ( najc zesciej podaje blod kola ktore wskazuje mniejsza wartosc procentowa _ wyzsze napiecie !!!
poza tym musisz sprawdzic czy regulator wewnatrz zacisku do trzpienia prowadzacegoczujnika jest wyregulowany prawidlowo ( na nowych klockach prawidlowe wskazanie dobrego wyregulowanego czujnika to ok 0.8 V _ 1.0 V ) z miernikiem sie strasznie nameczysz jepiej ustwic to w VCADS

co do oswietlenia zacznij od kodow bledu Z MID 216 !!!! w volvo wersja elektryki po 2002 ( chinczyk ) swiatla se zasilane przez LCM ANIE BEZPIECZNIKI - wyjatek zasilanie LCM i oswietlenie naczpy - przyczepy .....
zacznij od odpiecia koncowych swiatel i za kazdym razem zesetuj LCM tak znajdziesz ktory obwod ( ktora lampa lub itp... ) potem juz tylko manualne sprawdzenie wizek i swiatel



jak sie zgubisz mozesz tel +447897936222


pozdrowienia

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 19 gru 2011, 12:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

witam dzieki za odpowiedz, sluchaj wymienilem LCM bo udalo mi się do niego dotrzeć
po studjowaniu schematów ... i... nadal nie ma prawej pozycji ale naczepa jest nie ma tylko
na naczepie prawego kierunku... tzn. z auta .
co do czujników klocków mówisz ze się je parami wymienia ?
i w jaki sposób resetować LCM? kasując błedy na "wyswietlaczu" ?

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 20 gru 2011, 1:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2011, 14:24
Posty: 352
GG: 4128224
Samochód: Peugeot 508/MAZDA 2
Lokalizacja: CARLISLE GB/Blatyre SC/Aberdeen SC

LCM resetuje sie po odcieciu zasilania glownego ( np zdjecie klemy lub wylacznika glowny akumulatora na 10 sec po ponownym wlaczeniu zapalasz wszystkie swiatla i jak sa ok to bla d staje sie nieatywny i mozesz go usunac z pamieci na desce rozdzielczej )

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


czujnikow nie wymienia sie parami tylko KALIBRUJE PARAMI NA 1 OSI ROZNIECA MIEDZY NIMI NIE MOZEBYC WIEKSZA NIZ 20 %

_________________
I ZYCIE SIE TOCZY DALEJ ...


Post Wysłano: 30 gru 2011, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Witam
Po kilku próbach napraw i interwencji elektryka, problemu powoli ustają ...
krótko rzecz ujmując ...kablologia masa przerwanych wiązem na łączeniu kabiny z ramą...
w wiązkach nad tylnym mostem (EBS) oraz przerwane przewodu w czujnikach zużycia klocków.

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 25 lut 2012, 12:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 24 cze 2007, 17:33
Posty: 87
GG: 5555902
Samochód: FH480
Lokalizacja: Białystok

Witam.
Przyłączę się do tematu bo w sumie też chodzi o czujnik zużycia klocków hamulcowych.
Więc byłem na serwisie autoryzowanym i zdiagnozowano w moim FH13 480 2007r. ciągnik siodłowy, uszkodzony tylny lewy czujnik zużycia klocków.
Mechanik powiedział żebym sam sobie go wymienił, więc tak zrobiłem i teraz pokazuje mi uszkodzenie mechaniczne lub elektryczne ww czujnika aktywne.
Czy należy bezwarunkowo wykonać kalibracje czujników zużycia klocków?
Czy też po jakimś czasie sam się z kalibruje?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 6 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: