Witam wszystkich to mój pierwszy post na tym forum. Jestem ciekawy jak wygląda budowa układu napędowego 10x10 lub więcej. W 8x8 jest para międzymostowych mechanizmów różnicowych. Wszystkie blokady między mostowe można pospinać i ciągniemy na 4 osie. W przypadku napędu 10x10 jeden most jest "nie do pary". Wydaje mi się że może być dołączany na sztywno w krytycznych warunkach jak większość przednich osi w układzie 6x6. W przypadku napędu 12x12 i więcej trzeba dublować mechanizmy międzymostowe. I wychodzi na to że z 12 kół stale napędzane jest tylko jedno bez blokad oczywiście. To teoria.
Przy tak dużej liczbie osi na pewno dwie lub trzy są skrętne. Skręcają po tym samym promieniu więc mogą pracować bez mechanizmu różnicowego.
Na pewno jest wiele systemów napędu i rożnie to może wyglądać. Tym bardziej jeśli nie chcemy stałego napędu wszystkich kół można wszystko uprościć. Zawsze można dołączać na sztywno w razie potrzeby. Są pojazdy które mimo napędu 8x8 nie mają ani jednego mechanizmu różnicowego.
Może ktoś polecić jakąś literaturę o tej tematyce? O napędach 6x6 czy 8x8 jest pełno informacji a większa ilość kół jest bardzo niszowa tematyką.
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę