Informacyjnie podaję opis by Ci co do Niemiec jeżdżą byli zorientowani jakie mają prawa i obowiązki .
Cytuj:
Przebieg technicznych kontroli drogowych przeprowadzanych przez Federalny Urząd Transportu Drogowego (BAG)
Techniczne kontrole drogowe przeprowadzane przez Federalny Urząd Transportu Drogowego (BAG) dokonywane są zgodnie z niemieckim Rozporządzeniem o technicznych kontrolach drogowych pojazdów użytkowych (TechKontrollV). Do kontroli tych przydzielani są wyłącznie specjalnie w tym celu przeszkoleni kontrolerzy.
Jeżeli podczas dokonywanej przez służby BAG kontroli technicznej stwierdzone zostaną wady zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego, pojazd nie może kontynuować dalszej jazdy do momentu doprowadzenia go do odpowiadającego przepisom stanu. Pojazd kierowany jest do warsztatu naprawczego. Decyzja co do wyboru warsztatu należy do kierowcy bądź właściciela pojazdu. W zależności od okoliczności istnieje ewentualnie możliwość samodzielnej naprawy pojazdu.
Jeśli w trakcie kontroli stwierdzone zostaną braki, których wpływ na bezpieczeństwo ruchu nie może zostać określony na miejscu kontroli, kontrolerzy BAG uprawnieni są do zlecenia bardziej wnikliwego badania pojazdu w punkcie kontrolnym (warsztat z instytucją nadzoru technicznego).
Celem uniknięcia podejrzenia o ewentualne uprzywilejowania, wyboru punktu kontrolnego dokonuje kierowca lub przedsiębiorca. Z reguły przez zainteresowanych wybierany jest punkt kontrolny położony najbliższej w kierunku jazdy.
Dalsze kroki podejmowane są zależnie od wyniku badania technicznego pojazdu. Jeśli nie zagraża on bezpieczeństwu ruchu, kierowca otrzymuje zaświadczenie o wynikach kontroli i może kontynuować dalszą jazdę.
W przypadku kiedy kontrola wykaże wady zagrażające bezpieczeństwu ruchu drogowego dalsza jazda zostaje zabroniona. Celem usunięcia braków pojazd może zostać naprawiony w warsztacie punktu kontrolnego lub odtransportowany do innego warsztatu. Przy czym nie może się on już poruszać na własnej osi. Decyzja co do wyboru warsztatu należy do kierowcy bądź właściciela.
Do momentu kompletnego sporządzenia raportu z kontroli, kontroler uprawniony jest do zatrzymania dokumentów pojazdu i ładunku, a zakaz dalszej jazdy do momentu doprowadzenia pojazdu do stanu zgodnego z przepisami może zostać wyegzekwowany poprzez założenie blokady.
W każdym przypadku kierowca otrzymuje od kontrolera zaświadczenie o kontroli. Raport z kontroli przekazywany jest do stosownego urzędu uprawnionego do nakładania grzywny.
Pozdrawiam