[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Silnik - ile obrotów?? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 sie 2011, 15:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2011, 15:03
Posty: 5
GG: 8930508

Witam wszystkich,

od razu zaznaczam, że jestem absolutnym laikiem w temacie, nie jeżdżę ciągnikami ani żadnymi innymi kolosami, jednak nurtuje mnie jedno pytanie, które spędza mi sen z powiek :)

Szukam od pewnego czasu odpowiedzi, ale najwidoczniej nikt nie ma takich problemów :)

Mianowicie: w jakim zakresie obrotów kręci się silnik ciągnika siodłowego?

Pytanie może jest kretyńskie, ale na moje spostrzeżenia (przeglądając setki ofert na allegro i gapiąc się na zegary) wywnioskowałem, że obrotomierze wyskalowane są w przedziale 0-3000 obr/min, jednak słyszałem już kilka opinii, że prędkość obrotowa silnika w ciągniku liczona jest w "nastu" tysiącach co mnie trochę dziwi biorąc pod uwagę specyfikę diesli...

Czytałem o tym m.in. tu: http://www.truck.pl/pl/article/362/ile- ... a,362zm049 - podpis obrazka z zegarami mówi wyraźnie:

"Żeby pojazd nie palił dużo, trzeba delikatnie operować pedałem przyspieszenia. Najlepiej (w przypadku Scanii) jeśli obroty silnika mieszczą się w zakresie 10.000 - 17.000 na minutę; właśnie ten zakres zaznaczono na obrotomierzu zielonym kolorem."

Niby czasopismo branżowe więc powinni się znać, tylko czemu na obrotomierzu jest skala x100, a nie x1000? Dla mnie 15 x 100 = 1500, nie wiem jak dla Was? :)

Kolejną opinię słyszałem oglądając program Top Gear (odcinek w którym Clarkson ścigał się ze swoimi ziomkami właśnie ciągnikami), on też mówił tam, że zakres obrotów to kilkanaście tysięcy.

Więc pytam ludzi po fachu jak to w końcu jest :?:


Post Wysłano: 16 sie 2011, 15:44

Nie wiem skąd takie bzdury pojawiły się w czasopiśmie branżowym. Oczywiście mowa o obrotach rzędu 0-3000 obr/min. Musisz sobie jednak poszukać wykresów momentu obrotowego i mocy od obrotów, żeby zrozumieć, że używa się tylko ściśle określonego zakresu.

Mniejsze samochody (np. busy) kręcą się zdecydowanie wyżej i przy większych obrotach uzyskują wartości maksymalnego momentu i mocy. Jednak i tutaj istnieje zasada, że nie używa się kompletnie "czerwonego pola".

Zainteresuj się tez zasadą działania hamulca silnikowego, przy jego używaniu WSKAZANE jest przekraczanie pewnych wartości, ze względu na to, że rośnie jego efektywność.


Post Wysłano: 16 sie 2011, 17:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sie 2011, 15:03
Posty: 5
GG: 8930508

No czyli tak jak myślałem ;) Dzięki za pomoc!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: