Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2011, 19:16
Posty: 3
GG: 0
Lokalizacja: Oświęcim

witam Wszystkich
mam problem znalazłem robotę na wannę i chciał byk kupić ale nie mam pojęcia jaki samochód był by najlepszy pod wannę :? zastanawiam się nad scania 420 lub 460 i jeszcze volvo 420 460 może wiecie jak się te samochody sprawują
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA OPINIE :wink: :wink:


Ostatnio zmieniony 03 lip 2011, 21:08 przez Szaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Ortografia i interpunkcja.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 lut 2007, 17:14
Posty: 359

Cytuj:
witam Wszystkich
mam problem znalazłem robotę na wannę i chciał byk kupić ale nie mam pojęcia jaki samochód był by najlepszy pod wannę :? zastanawiam się nad scania 420 lub 460 i jeszcze volvo 420 460 może wiecie jak się te samochody sprawują
Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA OPINIE :wink: :wink:
Scania i Volvo to samochody z górnej półki - Scania jest chyba lżejsza od Volvo i na pewno tańsza. Może ktoś na forum zna wagę obu ciągników. Napisz jaki towar będziesz woził i czy daleko czy blisko. Wszystko jest ważne, bo jeśli praca na miejscu to zestaw powinien być jak najlżejszy, a ciągnik nie musi mieć globa a w trasie wiadomo duża kabina to zaleta.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 wrz 2009, 17:08
Posty: 24
GG: 8644782
Samochód: VW Passat b5 1.9 TDI 90KM
Lokalizacja: Pęcice

I który rok to też będzie przydatne do wydania jakich kolwiek opini na temat tych dwóch ciągników siodłowych

_________________
http://mstellwag96.blogspot.com/ <--- Blog o chłopaku, który stawia pierwsze kroki w zawodzie mechanika, zapraszam do zaglądania, komentowania i dawania cennych uwag ;-)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6058
Samochód: Volvo FH

Scania będzie lżejsza jakieś 300kg, ale te 300kg jest tylko na osi kierowanej, a jak wiemy przeciążenia wychodzą na wszystkich tylko nie na kierowanej osi, więc nie ma to znaczenia.

Może będzie też mniej palić, ale niekoniecznie.

Napewno w poza tym, że w Scaniach rdzewieją ramy, to co gorsza pękają (wywrotki jeżdżą po napradę różnym terenie i różnie załadowane). Wynika to z rodzaju zawieszenia tylnej osi. Ten sam problem jest w premiumkach.

Scania łatwiej się zakopie w luźnych gruncie.

Scania trzęsie, a volvo płynie.


Dla jasności, nigdy nie miałem Scani, ale jak bym miał kupować to już prędzej bym Dafa kupił.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lip 2011, 19:16
Posty: 3
GG: 0
Lokalizacja: Oświęcim

myślę nad rocznikiem 2000
będę woził miały, nie daleko bo w jedna stronę 25 km ,ale samochód nie chce kupować pod względem tej roboty, bo różnie w życiu bywa ze tak powiem


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lip 2011, 12:25
Posty: 3
GG: 0

Ale volvo malo pali


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sty 2010, 18:03
Posty: 477
GG: 0

volvo mało pali? chyba najwiecej z całej wielkiej 5


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
volvo mało pali? chyba najwiecej z całej wielkiej 5
Chyba kpisz albo MANem nigdy nie jeździłeś

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lip 2011, 11:24
Posty: 167
Samochód: osobowy

Ja bym się zastanowił nad DAFem oraz MANem. Jak DAF to postawił bym na CF. Wydaje mi się on dobry samochodem - zwanym przez niektórych Jelczem. Rozpiętość gamy silników jest dość duża także znalazłbyś coś dla siebie. Oczywiście trzeba dopłacić aby posiadał taki samochód systemy wspomagające jazdę w trudnych warunkach np. gdy gdzieś na placu budowy popada i zrobi się błoto czy chociażby w luźnym terenie. Co do MANa to TGS. Jego zaletą może być a w takich warunkach wydaje mi się że jest MAN HydroDrive. Rozpiętość tonażowa waha się (jak się nie mylę) od 18 do 41 ton!
Ale głównym czynnikiem jest chyba suma którą możesz wydać. Przejrzyj różne strony gdzie można kupić samochody ciężarowe i sam poszukaj ;)

Dasz radę ;) I jeśli kiedyś pojazd ten mógłby zamienić wanne na plandekę to trzeba my się nad niektórymi rzeczami zastanowić ;)
Przeszukaj allegro czy otomoto :)

Pozdrawiam ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Przede wszystkim czy mają to być ciągniki nowe czy używane, będą jeździć większość w terenie czy po asfalcie.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

Cytuj:
Przede wszystkim czy mają to być ciągniki nowe czy używane, będą jeździć większość w terenie czy po asfalcie.
Cytuj:
myślę nad rocznikiem 2000
:wink:

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2007, 21:16
Posty: 96
GG: 2073976
Lokalizacja: Koszalin

Mój typ Scania torpedo :mrgreen: ładnie wygląda i dość często spotykana pod patelnią

_________________
elo elo


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

DAF CF ogólnie opcja dobra, ewentualnie Volvo FM, Scania 4. W Actrosa czy Iveca, Renaulty bym się nie pchał, to niezbyt udane konstrukcje (w tych latach oczywiście).

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Z tych lat:
-volvo fm10 (stary typ silnika na pompie wtryskowej) lub fm12 na pompowtryskach
-daf cf - starszy model 30tyś z hakiem, nowszy od 45. Problemy z korozją w starszych modelach.
-scania P - nisko osadzona kabina
-man tga - nie wiem jakie oznaczenie ma ta kabina, wąska, niska. Przykład modelu: http://otomoto.pl/man-tga18-410-T2027713.html

W/w modele mają stosunkowo niską masę własną, co jest w szczególności ważne pod wywrotką. Niżej osadzona kabina - niższa całkowita wysokość zestawu w przypadku pracy z małymi wywrotkami, co jest szczególnie ważne przy naszych pięknych polskich niskich zsypach, no ale to zależy od specyfikacji pracy. Do tego będzie to zapewne częste wsiadanie i wysiadanie, więc niżej osadzona kabina , mniej schodków :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Cytuj:
-man tga - nie wiem jakie oznaczenie ma ta kabina, wąska, niska. Przykład modelu: http://otomoto.pl/man-tga18-410-T2027713.html
LX :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 gru 2010, 12:12
Posty: 8
GG: 5055729
Samochód: MAN

JA bym brał pod uwagę scanie i volvo,motor 420 km wystarczy spokojnie nie ma potrzeby pchać w w wielkie motory. Będziesz wydawał tylko na paliwo.U nas w firmie mamy scanie 380 tez pod patelnią spalanie 32-35 ,a 420 bedzie ci smalic około 35-40 Różnica w mocy znikoma


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 gru 2007, 12:18
Posty: 525
GG: 2628774
Samochód: TGX / R480
Lokalizacja: Janów Lubelski

Cytuj:
Cytuj:
-man tga - nie wiem jakie oznaczenie ma ta kabina, wąska, niska. Przykład modelu: http://otomoto.pl/man-tga18-410-T2027713.html
LX :wink:
To jest L. LX jest wąska wysoka.


Ostatnio zmieniony 10 lip 2011, 13:41 przez Mca, łącznie zmieniany 1 raz.
Faktycznie.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: