Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 21 cze 2011, 19:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2011, 19:13
Posty: 4
GG: 0

Witam. Szukam samochodu ciężarowego w granicach 20 max 25 tysięcy (oczywiście może być też tańszy :mrgreen: ). Samochód nie jeździł by żadnych długich tras. Potrzebny mi jest do podstawiania w jedno miejsce, oddalone o 20 km ode mnie. Opłacałby mi się gdyby wchodziło na niego przynajmniej 7 palet Euro (na każdej po tonie, czyli 7 ton przynajmniej). Co wybrać? Zależy mi na tym żeby był stosunkowo mało awaryjny i łatwy w naprawie. Bajery elektroniczne typu elektryczne szyby, klima itp w ogóle mnie nie interesują

Jestem nowy na forum więc nie wiem czy dobry dział wybrałem. Co do moich doświadczeń z samochodami ciężarowymi, to miałem (jednego wciąż mam) już 4 stary (jedna 200, i trzy 1142). Szczerze mówiąc, to biorąc pod uwagę pieniądze jakie na nie wyłożyłem (najdroższy kosztował 7 tysięcy), byłem z nich zadowolony. Na pewno na siebie zapracowały. Ale teraz szukam czegoś nieco lepszego, może trochę większego (star przy 8 tonach już miał bardzo ciężko), no i może mniej awaryjnego, chociaż tak jak pisałem wcześniej, robiłby prawdopodobnie 100 max 150 km tygodniowo


Post Wysłano: 21 cze 2011, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

W takich pieniądzach najlepszy będzie zadbany Jelcz.

http://otomoto.pl/jelcz-3w-317-turbo-st ... 34465.html

http://allegro.pl/wywrotka-jelcz-najlep ... 96279.html

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 22 cze 2011, 15:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Ja proponowal bym ci Mana typ M90 ja oglądałem ostatnio za 23 tys 95 rok model 18,272 dobre auto tanie w eksploatacjii sam takiego mam ,ładowność 10 ton :/


Post Wysłano: 22 cze 2011, 17:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 cze 2007, 14:11
Posty: 639
GG: 2158946
Samochód: Fiat CC 700 31PS
Lokalizacja: DK1 SPS

W tym Jelczu więcej będzie dłubał przy silniku i innych podzespołach niż jeździł...Nie te czasy żeby takim wozem jeździć-ITD tylko czeka na takie auta

_________________
B-8.12.2010
C-6.02.2013
C+E-23.07.2013
KW-11.03.2013


Post Wysłano: 22 cze 2011, 23:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

To jest zbyt mała suma żeby coś lepszego kupić, w takich pieniądzach jak kupisz Mana to więcej będziesz przy nim grzebał jak przy Jelczu, a tak prawde mówiąc jak trafisz zadbany pojazd to nie będzie z nim większych problemów ale o taki ciężko bo większośc takich pojazdów jest naprawiane byle było. Za 25 tyS kupisz zadbanego skrzyniowego Jelcza.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 23 cze 2011, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2011, 19:13
Posty: 4
GG: 0

Czyli sam już nie wiem. Jaki to jest Man m90? Mogę prosić o jakieś linki? Zaczynam się zastanawiać czy nie poszukać jakiegoś zadbanego stara za 8-10 tysięcy i nie ryzykować. Na nich się już znam troche i mam z nimi doświadczenie.


Post Wysłano: 23 cze 2011, 16:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Ja poleciłbym Ci Mercedesa 1317. Samochód nie do zajechania, jako jeden z ostatnich "wiecznych" mercedesów. Sam miałem Mercedesa 814 i nie było z nim praktycznie żadnych problemów. Ładowność powinna Ci odpowiadać i cena wydaje mi się też przyzwoita.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 23 cze 2011, 17:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Z tanich samochodów które przetestowaliśmy dobrą alternatywą byłby Renault Midliner,Manager ale ma większe DMC...Samochody nie do zajechania pod względem silnika,nie ma tam za dużo elektroniki,części w miarę tanie,i stosunkowo do nowszych samochodów robią tak samo ciężką robotę..Nasz w zabudowie 18 paletowej miał wpisaną ładowność 7 ton a był do 12-stu DMC (Model M,S-ki mają niższą kabinę i mniejszą ładowność).Spalanie w granicach 17-20 litrów przy pełnym obciążeniu w trasach krajowych po całej Polsce.Jedynymi wadami tych aut to słaby komfort w kabinie,hałas ( chociaż na takie dystanse wystarczy),słabe przednie zawieszenie i blacharka kabiny,ramy.Do tych pieniędzy jestem pewien że znajdziesz dobry i mocny egzemplarz i jeszcze Ci trochę kasy zostanie..Jakbyś miał jakieś pytania to pisz na PW chętnie odpowiem..Pozdrawiam

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 23 cze 2011, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 mar 2007, 20:10
Posty: 320
Lokalizacja: ??Bialystok

Man M90 to np taki jak ten tego akurat jezdzilem oglądać i właściciel jeszce trochę zejdzie z ceny http://otomoto.pl/man-18-272-T2206111.html zawsze to lepsze auto jak star a cena też nie taka straszna Pozdr :>


Post Wysłano: 24 cze 2011, 18:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2011, 19:13
Posty: 4
GG: 0

Właśnie te Mercedesy 814 też patrzyłem, ale nie wiem ile na nie wejdzie. Pociągną one te 7-8 ton?

Mi chodzi o coś takiego najlepiej http://moto.allegro.pl/renault-midliner ... 53428.html . Firanke odsuwam, pyk pyk pyk 8 palet wstawione i do domu. Żebym nie miał ponad 400 km do łodzi to jutro bym tam był. Mówisz MaciejOsw, że one pociągną te 8 ton? Nie trzeba w nich dużo grzebać? Komfort w kabinie mnie zupełnie nie interesuje, tak jak pisałem samochód robiłby max 150 km tygodniowo.

Spalanie w granicach 20 l przy pełnym załadunku (w sumie to przy przeładowaniu...) jest dla mnie do zaakceptowania


Post Wysłano: 24 cze 2011, 19:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2006, 19:31
Posty: 764
Samochód: Volvo FH 440
Lokalizacja: Meszna

Cytuj:
Właśnie te Mercedesy 814 też patrzyłem, ale nie wiem ile na nie wejdzie. Pociągną one te 7-8 ton?
MB 814 ma DMC 7,5 tony, więc za te 7-8ton ITD by Cię oskalpowało, nie mówiąc już o szkodzie dla samochodu. :D Tutaj będzie potrzebne coś cięższego np. 1317, 1722.


Post Wysłano: 25 cze 2011, 19:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Cytuj:
Właśnie te Mercedesy 814 też patrzyłem, ale nie wiem ile na nie wejdzie. Pociągną one te 7-8 ton?

Mi chodzi o coś takiego najlepiej http://moto.allegro.pl/renault-midliner ... 53428.html . Firanke odsuwam, pyk pyk pyk 8 palet wstawione i do domu. Żebym nie miał ponad 400 km do łodzi to jutro bym tam był. Mówisz MaciejOsw, że one pociągną te 8 ton? Nie trzeba w nich dużo grzebać? Komfort w kabinie mnie zupełnie nie interesuje, tak jak pisałem samochód robiłby max 150 km tygodniowo.

Spalanie w granicach 20 l przy pełnym załadunku (w sumie to przy przeładowaniu...) jest dla mnie do zaakceptowania

Kolego nasza Midlinerka tak jak pisałem miała w kontenerze 18 paletowym (wiadomo że kontener cięższy) 7 ton w papierach samej ładowności przy 11990 DMC...Ten Midliner którego przesłałeś kompletnie się nie nadaję ponieważ jest to wersja S która ma mniejszą ładowność ( 7500 to ona ma ale DMC) więc ładowności ok 3,5 tony...Jeśli już chciałbyś się rozejrzeć za Midlinerem to tylko wersja M,podejrzewam ze w zabudowie plandece będzie miał coś koło tych 7 ton ładowności...Co do bezawaryjności to wiadomo nie mogę tego zagwarantować,ale przy takich ładunkach jak mówisz idzie takim samochodem spokojnie pokonywać takie dystane jakie Ty chcesz no i uwierz mi że ze Starem to nie masz porównania ;]...My naszą pokonywaliśmy trasy po całej Polsce przeważnie z ładunkami 6-7,5 tony i ten samochód dawał radę przy silniku 160,biegi bardzo długie,po dłuższej chwili szło robujać do 90 km/h.. Poza tym wszystko zależy czy chcesz samochód do 12 ton DMC czy powyżej bo wtedy jest już wybór dużo większy (nie trzeba kombinować z ładownością),niektóre auta są tańsze jednak wiadomo z czym to się wiąże..Gdybyś jeszcze czegoś potrzebował to pisz na PW.

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 27 cze 2011, 16:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2010, 15:03
Posty: 22
GG: 1849875
Samochód: MB 1317
Lokalizacja: SKL/Częstochowa

Scania 93M tez będzie dobrym rozwiązaniem,auto proste,wytrzymałe,mało awaryjne,do 20 tys zł kupi się,a ładownośc przy krótkiej skrzyni bedzie conajmniej 8T,
jeżdze taką więc coś tam moge o niej powiedzieć


Post Wysłano: 27 cze 2011, 21:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 sty 2011, 23:01
Posty: 296
Samochód: Scania 94 260
Lokalizacja: Ostrów Wlkp

Cytuj:
Scania 93M tez będzie dobrym rozwiązaniem,auto proste,wytrzymałe,mało awaryjne,do 20 tys zł kupi się,a ładownośc przy krótkiej skrzyni bedzie conajmniej 8T,
jeżdze taką więc coś tam moge o niej powiedzieć

Masz rację kolego,też taką jeździliśmy w chłodni na 21 europalet to samej ładowności miała 9800,złego słowa na nią nie mogę powiedzieć,jednak kupić dobrą i nie zajeżdżoną to naprawdę sukces (jeszcze za normalne pieniądze)..Jedynym minusem może być konieczność kupowania winiety bo nasza była do 18 t DMC co przy dystansach kolegi RysiekTaxi może być mało opłacalnym rozwiązaniem.

_________________
"And nothing else matters..."


Post Wysłano: 27 cze 2011, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 mar 2007, 18:13
Posty: 554
GG: 1960440
Samochód: Citroen C5 tourer
Lokalizacja: Krotoszyn

Cytuj:
Jedynym minusem może być konieczność kupowania winiety bo nasza była do 18 t DMC co przy dystansach kolegi RysiekTaxi może być mało opłacalnym rozwiązaniem.
Za 4 dni to już nie będzie minusem

_________________
Heavy metal and heavy transport


Post Wysłano: 29 cze 2011, 1:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 cze 2011, 19:13
Posty: 4
GG: 0

Na takiej Scani robiłem prawko pare lat temu. Więc to też jakieś doświadczenie :lol: Możecie mi wyjaśnić jakie są różnice w opłatach dla powiedzmy DMC 12 i DMC 18? I dlaczego za 4 dni to może już nie być minusem?


Post Wysłano: 29 cze 2011, 1:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Cytuj:
I dlaczego za 4 dni to może już nie być minusem?
Zapewne chodziło o to, że wchodzi ten system elektroniczny pobór opłat za drogi itp, a skoro Twój wóz będzie stał, a nie jechał, to nie będziesz obciążony kosztami. Będziesz płacił za to co przejedziesz (te bramki będą ściągać z Twojej karty czy jak to nazwac ) :)

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: