[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool [phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool Certyfikat czy studia? - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
Rejestracja:20 mar 2008, 13:50 Posty: 107
GG: 8694441
Witam.
Jestem tegorocznym maturzystą. Kończę technikum na kierunku Technik Spedytor.
I mam do Was pytanie, może prośbę o poradę.
Mianowicie.
Waham się czy pójść dalej na studia (kierunek Logistyka) czy zrobić Certyfikat Kompetencji Zawodowych.
Wiem również, że gdy skończę owe studia będę miał Certyfikat w kieszeni.
Nie ukrywam, że chodzi mi po głowie pomysł otworzenia własnej działalności transportowej.
Gdyby jednak ten plan nie wypalił chciałbym pracować jako spedytor lub kierowca.
Jak pracodawcy zapatrują się na taką sytuację? Wybiorą gościa ze studiami czy z samym Certyfikatem?
Czy jest w ogóle zapotrzebowanie na ludzi z Certyfikatem?
_________________ SENS ICH ISTNIENIA - także i mój!
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Masz złe informacje nawet jak skończysz studia musisz zaliczyć egzamin na Certyfikat Kompetencji Zawodowych
Po skończonych studiach egzamin powinien być dla ciebie tylko formalnością
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy
§ 5. Kandydat spełniający warunki określone w art. 38a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001
r. o transporcie drogowym, jest zwolniony z części testu z wiedzy w zakresie dziedzin
objętych programem studiów. Kandydat ten nie jest zwolniony z rozwiązania zadania
egzaminacyjnego, chyba Ŝe spełnia warunki określone w § 21 ust. 5.
§ 11. 1. Zwolnienie Kandydata z egzaminu albo z części egzaminu, o którym mowa
odpowiednio w § 3 i § 5, następuje na podstawie dołączonych do wniosku:
1) oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii dyplomu lub świadectwa ukończenia
studiów podyplomowych, oraz
2) dokumentu potwierdzającego program studiów ukończonych przez Kandydata.
2. Dokumenty, o których mowa w ust. 1, mogą być poświadczone przez Instytut na
podstawie przedstawionych oryginałów tych dokumentów.
§ 21. 1. Egzamin, z zastrzeŜeniem ust. 5, polega na rozwiązaniu:
1) testu z wiedzy;
2) zadania egzaminacyjnego.
2. Test z wiedzy obejmuje następujący zakres zagadnień ujęty w moduły:
1) A - Prawo cywilne;
2) B - Prawo handlowe;
3) C - Prawo pracy i zagadnienia socjalne;
4) D - Prawo finansowe;
5) E - Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwem;
6) F - Dostęp do zawodu przewoźnika i do rynku transportu drogowego
krajowego/międzynarodowego, osób/rzeczy;
7) G - Bezpieczeństwo ruchu i standardy techniczne pojazdów przeznaczonych
do transportu osób/rzeczy;
3. Test z wiedzy składa się z:
1) 49 pytań obejmujących w kaŜdym module po 7 losowo wybranych pytań – w
zakresie krajowego przewozu osób lub rzeczy;
2) 28 pytań obejmujących w kaŜdym module po 4 losowo wybrane pytania – w
zakresie międzynarodowego przewozu osób lub rzeczy.
4. Egzamin, w zaleŜności od zakresu i rodzaju certyfikatu kompetencji zawodowych,
składa się z:
1) 49 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego dla krajowego
przewozu osób - na certyfikat kompetencji zawodowych w zakresie krajowego
przewozu osób;
2) 49 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego dla krajowego
przewozu rzeczy - na certyfikat kompetencji zawodowych w zakresie
krajowego przewozu rzeczy;
3) 28 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego dla
międzynarodowego przewozu osób - na certyfikat kompetencji zawodowych w
zakresie międzynarodowego przewozu osób, pod warunkiem, Ŝe Kandydat
posiada juŜ certyfikat w zakresie krajowego przewozu osób;
4) 28 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego dla
międzynarodowego przewozu rzeczy - na certyfikat kompetencji zawodowych
w zakresie międzynarodowego przewozu rzeczy, pod warunkiem, Ŝe Kandydat
posiada juŜ certyfikat w zakresie krajowego przewozu rzeczy;
5) 49 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego dla transportu
krajowego oraz 28 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego
dla transportu międzynarodowego - na certyfikat kompetencji zawodowych w
zakresie międzynarodowego przewozu osób, jeśli Kandydat nie posiada
certyfikatu w zakresie krajowego przewozu osób;
6) 49 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego dla transportu
krajowego oraz 28 pytań testowych + 1 zadania egzaminacyjnego właściwego
dla transportu międzynarodowego - na certyfikat kompetencji zawodowych w
zakresie międzynarodowego przewozu rzeczy, jeśli Kandydat nie posiada
certyfikatu w zakresie krajowego przewozu rzeczy.
5. Kandydat legitymujący się co najmniej 5-letnią praktyką:
1) przedsiębiorcy,
2) osoby zarządzającej przedsiębiorstwem lub w przedsiębiorstwie transportu
drogowego,
3) osoby wykonującej działalność gospodarczą w zakresie pośrednictwa przy
przewozie rzeczy
- jest zwolniony z obowiązku rozwiązania zadania egzaminacyjnego i otrzymuje certyfikat
kompetencji zawodowych po uzyskaniu pozytywnego wyniku z testu z wiedzy.
6. Kandydat, o którym mowa w § 5, nie udziela odpowiedzi na pytania zawarte w
modułach, z których uzyskał zwolnienie z tytułu odbytych studiów. Przepis ust. 5 stosuje się
odpowiednio.
ja na twoim miejscu wybrał bym studia niestety nie miałem możliwości studiowac w systemie dziennym lub zaocznym bezpośrednio po skończeniu szkoły średniej.
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5112
Samochód: orange i grafitowy
Cytuj:
Aha.
Czyli studia zwalniają mnie tylko z części teoretycznej czyli testu.
tak ale tylko w przypadku gdy w programie są zagadnienia przewidziane do sprawdzenia na egzaminie.
zadanie problemowe rozwiązujesz a przynajmniej próbujesz rozwiązać bez względu na to co kończyłeś no chyba że jesteś zwolniony na podst.
ust.5
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
Zastanów się jednak dobrze co i czy wogóle chcesz studiować bo jeżeli masz zamiar robić studia tylko dla tego certyfikatu to lepiej sobie odpuść bo zasilisz grono bezrobotnych. Otworzenie działalności transportowej na tą chwilę to decyzja dla totalnego masochisty albo milionera, którego stać by dokładać do tego biznesu. Jak nie masz znajomości, żeby się gdzieś wkręcić to zapomnij o dobrej stawce albo wogóle o kontrakcie.
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę