[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Tydzien pracy kierowcy POMOCY :D - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 cze 2011, 0:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2011, 23:45
Posty: 4
GG: 0

Witam serdecznie

jestem nowy na tym forum ,a wiec nie wiem czy w odpowiednim dziale zamieszczam swoj post lecz przejdzmy dalej. Dopiero zaczynam swoja przygode z byciem zawodowym kierowca c+e i zdaje sobie sprawe ,ze to nie jest latwy chleb szczegolnie dla takiego swierzaka jak ja ;p. Jak wiadomo chcialbym sie zalapac do jakiejs firmy i zaczac prace jest masa takich pracodawcow co oszukuja na kazdym kroku widzac osobe zaczynajaca szczegolnie na czasie pracy itp. chodzi mi natomiast o to i zwracam sie z prosba do was kierowcow juz z doswiadczeniem ktorzy zechcieliby sie podzielic swym doswiadczeniem ,a mianowicie zebyscie przedstawili przyslowiowy tygodniowy kurs (harmonogram waszej pracy) ,czyli np zaluzmy ze start kursu mamy w poniedzialek i co od tego momentu robicie np. kiedy startujecie ,w jakiej pozycji ustawiacie tacho po wejsciu i przygotowaniu sie w droge ile mniej wiecej jedziecie (odstepy czasowe) i jakie robicie przerwy i tak zeby to rozpisac od poniedzialku do piatku. Moze wydac sie to dla was zawodowcow idiotyczny post ale mi bardzo moze sie przydac taka rozpiska i moglbym miec jakis punkt odniesienia do tego wszystkigo co pozwoli mi szybciej zalapac pewne sprawy i to ze bede mial juz jakies oparcie ,zeby nie dac sie oszukac. Pisze do dlatego na tym forum poniewaz nie mam nikogo kto moglby mi bardziej przyblizyc temat ,wiec moze wy jakos pomozecie i przedstawicie (nawet w skrocie) wasze harmonogramy za co z gory dziekuje.

Pozdrawiam i czekam na posty.


Post Wysłano: 10 cze 2011, 10:02

Na początku napisz czy masz prawo jazdy kat. C+E i jesteś po kwalifikacji wstępnej. Jeśli nie, to pozwoli Ci uniknąć nieprzyjemność w postaci postów: "co robiłeś na kursie?" etc.


Post Wysłano: 10 cze 2011, 10:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2007, 15:19
Posty: 652
Samochód: MP 3
Lokalizacja: Opole

Cytuj:
Na początku napisz czy masz prawo jazdy kat. C+E i jesteś po kwalifikacji wstępnej. Jeśli nie, to pozwoli Ci uniknąć nieprzyjemność w postaci postów: "co robiłeś na kursie?" etc.
Jak się chce załapać do firmy to chyba ma... czy to nie takie oczywiste. Kolego co do rozpisania tego ciężka bo naprawdę trzeba by było przysiąść żeby miało ręce i nogi. Zapewne jak się gdzieś dostaniesz pojeździsz z drugim kierowca i on powinien Cie nauczyć prawie wszystkiego jeżeli chodzi o tacho:) na początku wydaje się to jakaś masakra te czasy ale da sie opanować w krótkim tępie. Pozdawiam

_________________
Wszytsko za drugim razem przypadek??
B , C , C+E


Post Wysłano: 10 cze 2011, 12:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2011, 23:45
Posty: 4
GG: 0

Cytuj:
Na początku napisz czy masz prawo jazdy kat. C+E i jesteś po kwalifikacji wstępnej. Jeśli nie, to pozwoli Ci uniknąć nieprzyjemność w postaci postów: "co robiłeś na kursie?" etc.
Tak oczywiscie mam prawo jazdy i mam skonczona kwalifikacje karte kierowcy tez mam ;p czyli wszystko co potrzebne. Co do tego co robilem na kursie sluchalem tych ich prezentacji ale nie ma to jak posluchac kogos kto juz ma z tym stycznosc na codzien tak mi sie wydaje.
Cytuj:
Kolego co do rozpisania tego ciężka bo naprawdę trzeba by było przysiąść żeby miało ręce i nogi. Zapewne jak się gdzieś dostaniesz pojeździsz z drugim kierowca i on powinien Cie nauczyć prawie wszystkiego jeżeli chodzi o tacho:) na początku wydaje się to jakaś masakra te czasy ale da sie opanować w krótkim tępie. Pozdawiam
Nie chodzilo mi ,zeby rozpisac tego az tak szczegolowo ale chodziaz zebym mial mniej wiecej jakis wizje czy punkt odniesienia i to zebym nie byl taki zielony jesli juz gdzies sie dostane nawet na przyuczenie. Nawet przykladowo taka rozpiska moze wiele pomoc dla doswiadczonego juz kierowcy chyba to nie taki problem ,a bylbym wielce wdzieczny.


Post Wysłano: 10 cze 2011, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Tydzień pośmigasz i masz tacho opanowane z góry na dół, i mówię to ja, który kierowcą zawodowym nie jestem, wystarczy, że trochę pojeździłem w trasy i mniej więcej mam jasność.
Jak będziesz musiał, to i tak szybciej się tego nauczysz wszystkiego, jest to do ogarnięcia w każdym bądź razie :wink:

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 10 cze 2011, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 gru 2008, 23:49
Posty: 139
GG: 7261507
Samochód: Scania R420
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

zapisujesz czasy startu i stopu, zatrzymanie nie krotsze niz 5 minut (na analogowym), pilnujesz zeby nie pojechac dluzej niz 4.30 ciaglej jazdy i samo wychodzi. 2x w tygodniu mozesz pojechac na 10h jazdy, i nie trzeba tego oddawac. na 2 tygodnie ma byc max 90h, jak ci ktos rozpisze swoj tydzien jazdy to sie w tym kompletnie pogubisz, pewnie jakies papiery dostales (ksiazki czy kserowki) tam gdzies na kursie za ktory placiles, daj to doswiadczonemu kierowcy z ktorym bedziesz jezdzil niech ci objasni, mi to pomoglo. bo na papierze jest napisane tak jak jezykiem prawniczym, gdzie po przeczytaniu nic nie bedziesz wiedzial.

_________________
Kat. B - jest wrzesień 2006 - 1 raz
Kat. C - jest sierpień 2009 - 3 raz
Kat. C+E - jest kwiecień 2010 - 2 raz

przewóz rzeczy - sierpień 2009
karta kierowcy - marzec 2011


Post Wysłano: 10 cze 2011, 19:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Moze wydac sie to dla was zawodowcow idiotyczny post ale mi bardzo moze sie przydac taka rozpiska...
faktycznie trochę to śmieszne.

przede wszystkim musisz sobie zdać sprawę, że transport to usługa.
kierowca nie jeździ dla własnej przyjemności, ale aby dowieźć towar.

ta rozpiska może być dla Ciebie punktem odniesienia pod warunkiem będziesz woził te same towary z tych i w te same miejsca i w tych samych terminach.

kierowca po to musi znać przepisy czasu pracy, aby dopasowywać swój czas pracy do aktualnych potrzeb, a nie na odwrót.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 10 cze 2011, 23:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2007, 23:22
Posty: 50
GG: 0
Lokalizacja: Wrocław

Silverfox to zależy też od czego chcesz zacząć i na jakie wyrzeczenia jesteś gotów.

Jeśli to będą trasy nie w "koło komina" tylko krajówka lub międzynarodówka, zaopatrz się w dobry atlas/mapę nawet jak masz nawigację. Niejednokrotnie spotykałem się z sytuacją, że komuś nawalił laptop z mapami albo navi i był brzydko mówiąc w czarnej d.pie.

Zorganizuj sobie przybory kuchenne. Mój standardowy zestaw to: butla, patelnia, 2x garnki (duży i mały), talerz, komplet sztućców, kubek, ścierka do naczyń.

Zaopatrz się w jakieś podstawowe leki na przeziębienie i wzmacniające (w trasie różnie bywa).

Po jakimś czasie uznałem, że miska jest przydatną rzeczą (do robienia prania, albo mycia się w sytuacjach przy braku dostępu do prysznica).

Jeżeli chodzi o rozpiskę tygodnia pracy, to raczej Ci się coś takiego nie przyda. Pewnych umiejętności nabierzesz z czasem. Sam będziesz umiał ocenić ile jesteś w stanie danego dnia (przy danych warunkach pogodowych, rodzaju ładunku, ukształtowania terenu etc.) przejechać kilometrów w ciągu jakiegoś przedziału czasu. Będziesz poznawać kolejne parkingi, gdzie można stanąć na noc. Weź też pod uwagę, że na początku często będzie wiele rzeczy zabierać Ci więcej czasu niż innym.

Staraj się też znaleźć pracę na umowę o pracę (żadnych umów zleceń na okres próbny). Żadnych weksli. Moim zdaniem dobrze jest jak w umowie jest klauzula nakazująca Ci przestrzegać czas pracy kierowcy. Daje Ci to gwarancję, że szef nie będzie od Ciebie wymagać przeginania tacho (choć może zmuszać do jazdy na magnesie, więc takiego czegoś też unikaj).

Poszukaj firmy z w miarę świeżym sprzętem. Na takim łatwiej się uczyć.

Licz się z tym, iż na początku mogą zdarzać się różne wpadki.

Dokumenty przewozowe. Najważniejsze to czytelnie podpisana (i podbita) CMRka razem z datą. Często będziesz mieć do kompletu jeszcze inne dokumenty (specyfikacje, dodatkowe listy przewozowe). Z ich podpisywaniem jest różnie i z zostawianiem na rozładunku. Jeżeli te dodatkowe dokumenty są wyszczególnione w CMRce jako dokumenty dodatkowe, na pewno musisz je mieć ze sobą po rozładunku (jeżeli jest za mało kopii, poproś o ksero)

System pracy. Możesz iść na przerzuty (3/1, 4/1 6/2 etc.). Ja jeździłem tak przez 4 miesiące i wiem, że to nie dla mnie. Są firmy z wyjazdami tygodniowymi i powrotem na weekend. Są też firmy, gdzie jest raz krótka, raz długa trasa. Raz zjedziesz w tygodniu, raz nie będzie Cie przez 1,5-2 tygodni.

Po jakimś czasie będziesz wiedzieć, co Ci najbardziej leży.

pozdro!

_________________
http://picasaweb.google.pl/bartosz.kurc ... yOSobieRiC


Post Wysłano: 11 cze 2011, 10:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2011, 23:45
Posty: 4
GG: 0

Dzieki chlopaki za wszelkie informacje juz mniej wiecej mam obraz tego jak to bedzie wygladac i widze ze tak latwo nie bedzie chodz tak jak wielu z was mowi wszystko przyjdzie z czasem i wszystko jest do ogarniecia.
Cytuj:
...pewnie jakies papiery dostales (ksiazki czy kserowki) tam gdzies na kursie za ktory placiles, daj to doswiadczonemu kierowcy z ktorym bedziesz jezdzil niech ci objasni, mi to pomoglo. bo na papierze jest napisane tak jak jezykiem prawniczym, gdzie po przeczytaniu nic nie bedziesz wiedzial.
dokladnie tak jak piszesz MaX771 mam taka 1 przykladowa rozpiske wlasnie z kursu i nie zabardzo sie orientowalem ,a prowadzacy tez tylko opisali to tak od niechcenia oby wziasc kase za kurs i dziekuje
Cytuj:
Silverfox to zależy też od czego chcesz zacząć i na jakie wyrzeczenia jesteś gotów.

Jeśli to będą trasy nie w "koło komina" tylko krajówka lub międzynarodówka, zaopatrz się w dobry atlas/mapę nawet jak masz nawigację. Niejednokrotnie spotykałem się z sytuacją, że komuś nawalił laptop z mapami albo navi i był brzydko mówiąc w czarnej d.pie.
Na poczatek myslalem o transporcie krajowym abym wlasnie zlapal jakies doswiadczenie ,pozniej mozna pomyslec o EU ,chodz niektorzy mowia ze lepiej nawet zaczac odrazu po EU bo u nas wieczne korki problemy itd.
Cytuj:
Staraj się też znaleźć pracę na umowę o pracę (żadnych umów zleceń na okres próbny). Żadnych weksli. Moim zdaniem dobrze jest jak w umowie jest klauzula nakazująca Ci przestrzegać czas pracy kierowcy. Daje Ci to gwarancję, że szef nie będzie od Ciebie wymagać przeginania tacho (choć może zmuszać do jazdy na magnesie, więc takiego czegoś też unikaj).
Wlasnie jestem na etapie poszukiwania takiej firmy ,poniewaz z tego co czytalem po forach i roznych stronach pracodawcy czesto nakazuja aby jechac ponad norme a tego chce uniknac ,zwlaszcza ze jestem poczatkujacy w tym zawodzie i moge sie nie orientowac jeszcze jak stary kierowca.
Cytuj:
Poszukaj firmy z w miarę świeżym sprzętem. Na takim łatwiej się uczyć).
Wiadomo wkoncu to tak jakby 2-gi twoj dom ,dobrze by bylo jesli sprzet bylby w miare swiezy ze wzgledu na wygode i komfort oraz bezpieczenstwo.
Cytuj:
Licz się z tym, iż na początku mogą zdarzać się różne wpadki).
jestem na to przygotowany ,tak mysle ^^

Cytuj:
Dokumenty przewozowe. Najważniejsze to czytelnie podpisana (i podbita) CMRka razem z datą. Często będziesz mieć do kompletu jeszcze inne dokumenty (specyfikacje, dodatkowe listy przewozowe). Z ich podpisywaniem jest różnie i z zostawianiem na rozładunku. Jeżeli te dodatkowe dokumenty są wyszczególnione w CMRce jako dokumenty dodatkowe, na pewno musisz je mieć ze sobą po rozładunku (jeżeli jest za mało kopii, poproś o ksero)
Cenna uwaga roznie to bywa wlasnie z papierami i czesto jest tak ze to z nimi jest najwiekszy klopot tak mi sie wydaje ;p
Cytuj:
System pracy. Możesz iść na przerzuty (3/1, 4/1 6/2 etc.). Ja jeździłem tak przez 4 miesiące i wiem, że to nie dla mnie. Są firmy z wyjazdami tygodniowymi i powrotem na weekend. Są też firmy, gdzie jest raz krótka, raz długa trasa. Raz zjedziesz w tygodniu, raz nie będzie Cie przez 1,5-2 tygodni.
Co do systemu pracy to tydzien w trasie i weekend w domku nie szukam takiej gdzie jezdzi sie 3/1 badz 4/1 ze wzgledu na czas jaki nie bylo by Cie w domu ,a rodzina tez jest i sie liczy.


Post Wysłano: 11 cze 2011, 14:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 cze 2011, 23:45
Posty: 4
GG: 0

zapomnialem jeszcze zapytac w zasadzie sie upewnic ,czy jak np stoi sie pod rampo z 15min i czasem trzeba sie przesunac to tacho na mloteczki(inna praca) w tym czasie i czy to wtedy sie liczy do czasu pracy czy mozna to zaliczyc do np. 15min przerwy ?? (bo w cyfrowych po takim postoju 15 minutowym przelancza automatycznie na lozeczko)


Post Wysłano: 11 cze 2011, 22:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

od kiedy to w cyfrowym automatycznie przełącza sie na łóżeczko??? :D automatycznie tylko przeskakuje na jazdę lub po zatrzymaniu na młoteczki a łóżeczko tylko ręcznie wbijesz
a w analogowym nic nie przełączasz bo gdy musisz sie przesunąć pod rampę itp to automatycznie rysuje jazdę

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 12 cze 2011, 10:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 944
Samochód: MERCEDES ACTROS MPIII 1844
Lokalizacja: Siedlce

Cytuj:
od kiedy to w cyfrowym automatycznie przełącza sie na łóżeczko??? :D
Po zgaszeniu silnika jeśli tacho jest tak ustawione to automatycznie przestawia się na łóżeczko.


Post Wysłano: 12 cze 2011, 11:10

Cytuj:
Cytuj:
od kiedy to w cyfrowym automatycznie przełącza sie na łóżeczko??? :D
Po zgaszeniu silnika jeśli tacho jest tak ustawione to automatycznie przestawia się na łóżeczko.
Z tego co pamiętam z K.W. to w starszych modelach po zatrzymaniu przełączało się na "młoteczki", natomiast w nowszych zmieniono to, że po zatrzymaniu przełącza się automatycznie na "łóżeczko". Nie jestem pewien do końca czy rzeczywiście tak jest.


Post Wysłano: 12 cze 2011, 11:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 lut 2006, 12:29
Posty: 1372
Lokalizacja: Ostrów Wlkp.

Cytuj:
Z tego co pamiętam z K.W. to w starszych modelach po zatrzymaniu przełączało się na "młoteczki", natomiast w nowszych zmieniono to, że po zatrzymaniu przełącza się automatycznie na "łóżeczko". Nie jestem pewien do końca czy rzeczywiście tak jest
Tak,
MB z 07r przełącza na młotki, MB z 08r przełącza na łóżko, po przekręceniu kluczyka.


Post Wysłano: 12 cze 2011, 11:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

to przepraszam bo ja z takim do czynienia nie miałem żeby samo sie przełączało na łóżeczko :D

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 12 cze 2011, 21:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

Przejdź się do najbliższego miejsca, gdzie sprzedają tarczki tacho i poproś żeby wytłumaczyli. Przeważnie maja takie ładne kolorowe kserówki mówiące o tym, jak to wypełniać.Albo do jakiegoś serwisu, gdzie legalizują tachografy.

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: