wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Renualt master 3.0 dci 140 km wady i zalety auta https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27741 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Adacho [ 12 paź 2010, 17:31 ] |
Tytuł: | Renualt master 3.0 dci 140 km wady i zalety auta |
Zamierzam kupić Renualt master 3.0 dci 140 km. Proszę o informacje na temat awaryjności samochodu. ![]() |
Autor: | Kadykianus [ 14 paź 2010, 21:15 ] |
Tytuł: | Re: Renualt master 3.0 dci 140 km wady i zalety auta |
Master z tym silnikiem to naprawdę pożądne auto. Motor jest od Iveco - Sofim. Więc jest na łańcuchu rozrządu i posiada moc 136KM a maksymalny moment obrotowy to 350Nm. Mój brat w firmie ma trzy auta dostawcze. Obecnie to Master - z tym silnikiem, Sprinter 315 i Iveco Daily z tym samym silnikiem. Najmniejsze spalanie notuje na Masterze (mała masa własna) i Daily. Sprinter pomimo nowocześniejszego silnika odstaje i to znacznie (wyższe spalanie ale może ciut wyższa kultura pracy). Co do awaryjności. To silnik z CR i 16 zaworkach. Więc trzeba uważać co się leje i sprawdzić przed zakupem. Niestety, wiele osób próbuje oszczędzać lejąc jakąś berbeluche w postaci biodiesli itp. co tak nowoczesne silniki nie tolerują. Auto w tej chwili ma przebieg coś ok. 570 (z czego sam zrobiłem jedynie z 30 tysi) tyś. km a jest z rocznika 2005. Do tej chwili jedynie wymieniano półosie, wahacze 4 sztuki razem ze sworzniami, listwe wtrysków (nieszczelność), amortyzatory + sprężyny, świece żarowe. Jeżeli chodzi o silnik sprawuje się bardzo dobrze. W tym egzemplarzu nawet skrzynia pracuje lepiej niż w wersjach z silnikami made by Renault (może to moje subiektywne odczucie). Jakby co to pytaj póki pamięć świeża. |
Autor: | Mca [ 17 cze 2012, 19:02 ] |
Tytuł: | Re: Renualt master 3.0 dci 140 km wady i zalety auta |
Upatrzyłem sobie ostatnio Mastera z tym silnikiem. Na jakie spalanie mogę liczyć? Planuję jeździć tylko do Niemiec, czyli głównie autostrada bez przeładowań (+/- 1 tona). 1/2 trasy na pusto. Na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie? Samochód ma 180 tyś kilometrów, stoi w Niemczech. |
Autor: | Paul89 [ 08 maja 2025, 20:40 ] |
Tytuł: | Re: Renualt master 3.0 dci 140 km wady i zalety auta |
PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ W BŁĄD. MASTER 3.0 DCI TO SILNIK I SKRZYNIA NISSAN ! Wiem bo musiałem remontować. Skrzynia - 4tyś zł (problem z 6 biegiem) Głowica - 4tyś zł Ogólnie wszystko wyszło 15tyś Problemy z dostępnością niektórych części Kupiłem bo właśnie ktoś mi wmówił, że to Iveco, a że miałem wcześniej niezniszczalny 2.8 TD, oraz miałem okazję sporo jeździć Master 2.5-120, 2,5-150, Iveco 2.8 CR, 3.0CR-170 to wysnułem wniosek, że będzie to tak samo dobre. 2.5DCI 120 silnik bez poważnych problemów 650tyś tylko regeneracja skrzyni 1500zł (problem z 6 biegiem) 2.5DCI 150 to samo co wyżej trochę więcej mocy przebieg 500tyś 2.8 TD Iveco nigdy nie zawiodło przebieg wuj wie ile razy się licznik przekręcił 2.8 CR wtryski Bosch, czyli najlepsze do tego silnik ciągle prosty 8 zaworów jeden wałek do tego 6 bieg i moc ! 3.0 DCI moc jest, ale jednak słabszy niż 2.8 CR JTD (145) i w porównaniu nieodporny 3.0 Iveco Najmocniejszy, ale wydaje mi się, że lepszy 2.8 bo prostszy PS Ramy Iveco biją na głowę LTki, Sprintery, Mastery itd. Napęd na tył i bliźniak to jednak bardziej uniwersalne auto, wożenie drzewa, węgla itp, daję radę w trudnym terenie z ładunkiem Nie wiem czy 2.8CR nie było na chipie |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |