Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 paź 2010, 17:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 sty 2010, 22:56
Posty: 4
GG: 0
Samochód: Scania 580 V8
Lokalizacja: Dąbrowa B-stocka

Zamierzam kupić Renualt master 3.0 dci 140 km.
Proszę o informacje na temat awaryjności samochodu. :D


Post Wysłano: 14 paź 2010, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lut 2010, 11:58
Posty: 151
GG: 0

Master z tym silnikiem to naprawdę pożądne auto. Motor jest od Iveco - Sofim. Więc jest na łańcuchu rozrządu i posiada moc 136KM a maksymalny moment obrotowy to 350Nm.
Mój brat w firmie ma trzy auta dostawcze. Obecnie to Master - z tym silnikiem, Sprinter 315 i Iveco Daily z tym samym silnikiem.
Najmniejsze spalanie notuje na Masterze (mała masa własna) i Daily. Sprinter pomimo nowocześniejszego silnika odstaje i to znacznie (wyższe spalanie ale może ciut wyższa kultura pracy). Co do awaryjności. To silnik z CR i 16 zaworkach. Więc trzeba uważać co się leje i sprawdzić przed zakupem. Niestety, wiele osób próbuje oszczędzać lejąc jakąś berbeluche w postaci biodiesli itp. co tak nowoczesne silniki nie tolerują.

Auto w tej chwili ma przebieg coś ok. 570 (z czego sam zrobiłem jedynie z 30 tysi) tyś. km a jest z rocznika 2005. Do tej chwili jedynie wymieniano półosie, wahacze 4 sztuki razem ze sworzniami, listwe wtrysków (nieszczelność), amortyzatory + sprężyny, świece żarowe. Jeżeli chodzi o silnik sprawuje się bardzo dobrze. W tym egzemplarzu nawet skrzynia pracuje lepiej niż w wersjach z silnikami made by Renault (może to moje subiektywne odczucie).

Jakby co to pytaj póki pamięć świeża.

_________________
Gumisie, Lubisie ... lubie wszystkie misie


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Upatrzyłem sobie ostatnio Mastera z tym silnikiem. Na jakie spalanie mogę liczyć? Planuję jeździć tylko do Niemiec, czyli głównie autostrada bez przeładowań (+/- 1 tona). 1/2 trasy na pusto. Na co muszę zwrócić uwagę przy zakupie? Samochód ma 180 tyś kilometrów, stoi w Niemczech.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: wczoraj, 20:10
Posty: 1
Samochód: Master 3.0 DCI

PROSZĘ NIE WPROWADZAĆ W BŁĄD.
MASTER 3.0 DCI TO SILNIK I SKRZYNIA NISSAN !

Wiem bo musiałem remontować.
Skrzynia - 4tyś zł (problem z 6 biegiem)
Głowica - 4tyś zł
Ogólnie wszystko wyszło 15tyś
Problemy z dostępnością niektórych części

Kupiłem bo właśnie ktoś mi wmówił, że to Iveco, a że miałem wcześniej niezniszczalny 2.8 TD, oraz miałem okazję sporo jeździć Master 2.5-120, 2,5-150, Iveco 2.8 CR, 3.0CR-170 to wysnułem wniosek, że będzie to tak samo dobre.

2.5DCI 120 silnik bez poważnych problemów 650tyś tylko regeneracja skrzyni 1500zł (problem z 6 biegiem)
2.5DCI 150 to samo co wyżej trochę więcej mocy przebieg 500tyś
2.8 TD Iveco nigdy nie zawiodło przebieg wuj wie ile razy się licznik przekręcił
2.8 CR wtryski Bosch, czyli najlepsze do tego silnik ciągle prosty 8 zaworów jeden wałek do tego 6 bieg i moc !
3.0 DCI moc jest, ale jednak słabszy niż 2.8 CR JTD (145) i w porównaniu nieodporny
3.0 Iveco Najmocniejszy, ale wydaje mi się, że lepszy 2.8 bo prostszy

PS
Ramy Iveco biją na głowę LTki, Sprintery, Mastery itd.
Napęd na tył i bliźniak to jednak bardziej uniwersalne auto, wożenie drzewa, węgla itp, daję radę w trudnym terenie z ładunkiem
Nie wiem czy 2.8CR nie było na chipie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: