Witam! Mam problem z palącą się cały czas kontrolką od świec. Zaczęła się palić kilka dni temu... Wszystko było ok i tak nagle po zapaleniu samochodu się pojawiła i nie chce zgasnąć. Dodam, że wcześniej po przekręceniu kluczyka kontrolka mrugnęła 5 razy i znikała teraz mrugnie 2 razy na chwile zgaśnie i zapala się na stałe. Wiecie może gdzie szukać przyczyny?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Świeca żarowa ma osobny czujnik temperatury, jest on wkręcany w obudowę chłodnicy oleju obok czujnika cienienia oleju
Na podstawie ilości mrugnięć odczytuje się kody usterki świecy żarowej. Musisz podać dokładny typ sterownika świecy żarowej żeby dojść co to za kod generuje kontrolka świecy żarowej.
2 mrugnięcia to uszkodzona świeca żarowa, wykręć i sprawdz czy swieca ma przejscie
Najprościej zmierzyć oporność świecy miernikiem jak ma 0 to jest popsuta u mnie właśnie świeca w f 90 nie grzeje i właśnie chciałem ją wymienić ale koszt 680zł mnie wystraszył i czekam aż się zrobi troszkę chłodniej bo wtedy będzie bardziej potrzebna niż teraz dodam tylko że kontrolka miga bardzo długo ale po jakimś czasie gaśnie a przekaźnik w kraz z kontrolka miga gdy na dworze jest chłodno jak jest ciepło miga sama kontrolka
Jeżeli masz popsuty czujnik to non stop powinien przy rozruchu pykać przekaźnik u mnie tak się działo wstawiłem opornik 1000 ohmów i przestało następnym krokiem była wymiana czujnik orginalny koszt około 50zł
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Ciezko jest zmierzyc sama swiece , jest to komponent o duzej mocy ,wiec nie zgodze sie ,ze jak opornosc rowna 0 to jest wadliwa.
Jak ma juz ~2 ohm to juz twierdze ,ze nadaje sie do wymiany , jak jest 0.5-1.5 ohm to zostawiam ja w spokoju ,ale nie bazuje zawsze na tylko tym pomiarze , najlepiej jest zmierzyc pobor pradu amperomierzem , wtedy widac ile ciagnie swieca i czy nie przestaje ciagnac pradu po rozgrzaniu co czesto sie zdarza ,czyli opornosc bedzie ok ,ale jak dostanie pradu i sie rozgrzeje to przestaje wspolpracowac .
Dziękuję za podpowiedzi. Jeszcze nie zdążyłem zajrzeć do świec...
Cytuj:
Jeżeli masz popsuty czujnik to non stop powinien przy rozruchu pykać przekaźnik
A u mnie jak wszystko było OK to przekaźnik było słychać (wraz z mrugnięciem kontrolki słychać było przekaźnik) a teraz przekaźnika nie słychać tylko 2 mrugnięcia kontrolki. Może to wina właśnie przekaźnika?
Rejestracja:02 sie 2010, 1:15 Posty: 660
GG: 0
Lokalizacja: Reykjavik
Przekaznik jest aktywowany kiedy "mini" komputerek bedzie mial wszystkie sygnaly/pomiary poprawne ,jak mu cos nie pasuje to nie pusci pradu na swiece/przekaznik.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 4 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę