[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Stresujące początki - Obsluga tacho - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 19 wrz 2010, 14:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2010, 14:08
Posty: 1
GG: 1359870

Witam serdecznie,

Jestem świeżo upieczonym kierowca, od miesiaca posiadam prawo jazdy kat C+E :) Lada dzien dostane nową karte digit tacho dzieki ktorej bede mogl juz zaczac jezdzic.
Mieszkam w UK i tutaj chce zaczac jezdzic, oczywiscie poczatki wiadomo beda trudne wiec plan jest taki aby zaczac od agencji no bo gdzies trzeba nabrac tego doswiadczenia :D

Mimo ze nie obawiam sie samej jazdy to troszke przeraza mnie samo tacho, bo trzeba cholernie pilnowac tego aby nie miec problemow z VOSA w UK :) i tutaj sie zaczynaja moje problemy. Troche poszperalem na necie probujac znalesc informacje jednak nie spisalem sie za bardzo co mnie sklonilo do napisania tutaj na forum.

Co powinienem zrobic gdy znaczne prace???

Przykladowo jak zaczne swoja 5dniowa zmiane to powinienem: -przekrecic zaplon i wlozyc swoja karte tak? nastepnie wylaczyc na niej jakis tryb manualny i bedzie juz tacho gotowe do jazdy czy tak?

Czy wszystko bedzie zapisywane automatycznie? czy sam musze pilnowac aby za kazdym razem cos przelaczyc jak sie zatrzymam na przerwe 15/30min badz 45min? czy tacho samo zawuazy ze gdy zatrzymam silnik to automatycznie bedzie przerwa???

Co robic w momencie kiedy bede musial czekac na rozladunek przykladowo z 1-2h? oraz czy bede musial cos wlaczyc w momencie kiedy bede sam musial rozladowac naczepe co moze mi zajac z 2h przykladowo. No i jak wyglada przerwa na sen, czy rowniez cos trzeba przelaczyc kiedy zatrzymam sie na 11h przerwe w jezdzie aby zakonczyc dzien pracy?
Czy moglby mi ktos wyjasnik krok po kroku co nalezy wiedziec? co powinienem robic w poszczegolnych momentach? na jakiejs zasadzie to dziala oraz czego pilnowac oraz czego wystrzegac sie jako poczatkujacy kierowca...

Dziekuje za pomoc


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 14:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 lip 2007, 8:58
Posty: 1502
Samochód: DAF 105XF 460
Lokalizacja: Dolnośląskie

pójdziesz do pracy dostaniesz samochód- bedzie w nim instrukcja obsługi i od niej zacznij zapoznanie sie z autem :lol: a co do taho to standardowo jak w zwykłym, wsiadasz=wkładasz kartę, zaczynasz jazdę=automat to rejestruje,zatrzymujesz sie na pauze=wbijasz łóżko,idziesz na rampę czy wykonujesz inne czynności=wbijasz młotki

_________________
a nikt ci za darmo nie da!!!


Post Wysłano: 19 wrz 2010, 19:55

Cytuj:

Co powinienem zrobic gdy znaczne prace???

Przykladowo jak zaczne swoja 5dniowa zmiane to powinienem: -przekrecic zaplon i wlozyc swoja karte tak? nastepnie wylaczyc na niej jakis tryb manualny i bedzie juz tacho gotowe do jazdy czy tak?
Wprowadzasz kartę do tacho w pierwszą szczelinę. Jeśli pierwszy raz od otrzymania karty wkładasz ją do tacho nic nie wpisuj.
Zakładając, że karta już była wcześniej w tacho po włożeniu do rejestratora wprowadzasz tzw. "Wpis manualny" w którym zaznaczasz od - do dnia i godziny co działo się z Tobą - czyli krótko mówiąc wpisujesz odpoczynek. Zaczynasz zawsze dzień od wpisania kraju rozpoczęcia; w Twoim przypadku UK i do tego jeszcze region: SCO, WAL itp...
Cytuj:
...No i jak wyglada przerwa na sen, czy rowniez cos trzeba przelaczyc kiedy zatrzymam sie na 11h przerwe w jezdzie aby zakonczyc dzien pracy?
Po zakończeniu dniówki, gdy śpisz w aucie - wrzucasz łóżko i kraj zakończenia - WAŻNE!
Cytuj:
Czy wszystko bedzie zapisywane automatycznie? czy sam musze pilnowac aby za kazdym razem cos przelaczyc jak sie zatrzymam na przerwe 15/30min badz 45min? czy tacho samo zawuazy ze gdy zatrzymam silnik to automatycznie bedzie przerwa???
Z chwilą zatrzymania się musisz przełączyć tachograf w tryb "Odpoczynek" - łóżko. Domyślnie, po zatrzymaniu pojazdu tachograf przełącza się samoczynnie na "Inna praca" - młotki.
Cytuj:
Co robic w momencie kiedy bede musial czekac na rozladunek przykladowo z 1-2h? oraz czy bede musial cos wlaczyc w momencie kiedy bede sam musial rozladowac naczepe co moze mi zajac z 2h przykladowo...
W takim przypadku powinno włączyć się "Dyspozycyjność" - kopertę. Ale większość kierowców wrzuca "Odpoczynek" - łóżko. Gdy sam rozładowujesz naczepę przełączasz na "Inna praca" - młotki.

Mam nadzieję, że choć trochę rozwiałem wątpliwości.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 3 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: