Cytuj:
1. Dopuszczalna masa całkowita zestawu to 38t, nacisk na oś kierowana to 9t, na ciągnącą 10t, na wózek 7,5t(wyjątkiem odcinek Kuźnica/Bruzgi - Mińsk gdzie masz 7t)
Na Bobrownikach masz 7300kg, na Koroszczynie po 8t na wózki
Cytuj:
2. Otwierasz karnet na wybranym urzędzie celnym w UE albo na samej granicy PL/BY( potrzebujesz karnetu, ex, invoice, cmr, jeśli spożywką to certyfikat wet.)
Niepolecam otwirania na Bobrownikach, latania, proszenia, a mogą i nie otworzyć. Po zrobieniu papierów w spedycji musisz iść do starszego zmiany z podaniem, dopiero potem celnik, żenada.
Co do papierów to zależy co wieziesz, nie musisz koniecznie mieć weterynarza, możesz mieć phyto w przypadku owoców.
Cytuj:
5. następnie do weterynarza na dosmotra jeśli wieziesz coś co tego kroku wymaga,
A wymaga jeżeli nie dasz 5$ w paszport.
Cytuj:
6. Droga Terespol-Orsza to ekspresówka płatna, jeśli wjeżdżasz na Mińskiem to masz 2 bramki 13 i 19 dolców, można to ominąć jadą z Mińska na Viciebsk i bezpośrednio na Rudnie(BY/RUS), my jeździmy na Krasną Górkę.( przed Miskiem od strony Grodna i Wilna jest waga),
Zależy od kursu $, kiedyś były po 15$ i 21$. Od Koroszczyna są 4 bramki, 2 po 19$, 2 po 13$, a od Bobrownik sa 2 tańsze i jedna droższa.
Cytuj:
7. Na Krasnej najpierw po białoruskiej stronie chyba jakiś mało ważny transporty siedzi w kurniku i chce dozwól i na piwo
Który dostanie pasztet 1,25zł z Biedronki i się cieszy, a jak czasu niema to się go wogóle ominie i nie zajedzie.
Cytuj:
8. Po ruskiej stronie masz wage i zajebiście drogich transportnych, następnie plomba rosyjska idziesz do customs i tam elektronka i celnik na koniec. I wjeżdżasz na terytorium mateczki rasyji.
Ale przynajmniej są ustalone tradycje i po problemie. Chcesz to stoisz, chcesz o idziesz lewym.
Cytuj:
9. Do Moskwy droga M1, po 2 pasy w każdym kierunku, dziurawo, nie równo, po drodze 3 gajówki + mnóstwo innych kontrolujących a to są chwile prawdy:P.
3 gajówki?? Smoleńsk, 170, 147(jak lipna zmiana każdy polak na kontrol), 86, i potem przed kolcem, Golitsyno, Odyńcowo, Bakowka. Nie mówiąc już tych zamkniętych, np. w Jarcewie albo Wjaźmie, gdzie nieraz ustawią się ładzianka, no i słynna "Gazela".
Cytuj:
Jeśli masz krótki dozwól to nie radze jechać kolcem bo to dużo kosztuje na gajówce, których na kolcu jest mnóstwo. My jeździmy głównie a107, zależy gdzie tamożnia..
Gajowy, to od dozwola niech się odpindoli. Na kolcu za dozwol może krzyczeć tylko transportna, która ustawia się nieraz przy gajach, i na dobrą sprawe, bez znaczenia jaki dozwol, bo i na krótkim się płaci 500 i jedzie. Nie rozpieszczajcie ich tak znowu.
Cytuj:
10. Zajeżdżasz na zamożnie, idziesz zgłosić się do broker, czekasz aż zamkną Ci karnet, mogą Ci zrobić dosmotra, jak już dostaniesz kwitancje to musisz sprawdzić czy dostałeś potwierdzenie zdania dokumentów na tamożni i o przejściu wszystkich procedur celnych(chyba coś na ten wzór). ..
Musisz otrzymać Karnet, świedzicielstwo (taka różowo-zielona karteczka -- BARDZO WAŻNE), CMR i protokół o przybyciu na tamożnie.
Cytuj:
na powrocie przez BY bezpośrednio do Polski można mieć 600l paliwa+ 200 agregat i 20 w baniaczku
To jest najlepsze
