Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: Trasa do Moskwy
Post Wysłano: 06 wrz 2010, 18:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 maja 2008, 19:28
Posty: 23
GG: 149078
Samochód: DAF 105 / 410
Lokalizacja: Słupca - Konin

Witam! Mam dla was parę pytań... chciałbym zapytać co zabrać ze sobą jadąc do Moskwy (RUS) ? Jak przebiega trasa , gdzie odprawy itp ;) Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

_________________
To właśnie droga jest moim drugim domem, tam czuje się najlepiej.
Wiem, że w przyszłości będę robił to, co kocham jeździł...


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 18:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Witam! Mam dla was parę pytań... chciałbym zapytać co zabrać ze sobą jadąc do Moskwy (RUS) ? Jak przebiega trasa , gdzie odprawy itp ;) Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Jako, że znam temat to coś napisze.
Pytasz jako kierowca czy osoba z prawego fotela?

Kierowca zabiera ze sobą: Paszport, wiza rosyjska w paszporcie + wiza białoruska tranzytowa, Dozwół rosyjski, dozwół białoruski tranzytowy, upoważnienie z firmy do korzystania z aut w języku rosyjskim, prawo jazdy plastikowe(warto mieć też te szmaciane), mnóstwo kasy, mocne nerwy.

Dokumenty zestawu: dowody rejestracyjne, umowy lizingu, zielona karta, upoważnienia lizingodawców w języku rosyjskim, certyfikat dopuszczenia naczepy do TIRu.

A całe zabawa wygląda tak:
1. Dopuszczalna masa całkowita zestawu to 38t, nacisk na oś kierowana to 9t, na ciągnącą 10t, na wózek 7,5t(wyjątkiem odcinek Kuźnica/Bruzgi - Mińsk gdzie masz 7t)
2. Otwierasz karnet na wybranym urzędzie celnym w UE albo na samej granicy PL/BY( potrzebujesz karnetu, ex, invoice, cmr, jeśli spożywką to certyfikat wet.)
3. Lecisz na granice( u mnie to Kuźnica/Bruzgi), najpierw waga, wopek i celnik jeszcze przed wjazdem na terminal, na samym terminalu idziesz do celnika.
4. Stajesz w kolejce do wjazdu na Białoruś przed ich szlabanem, robią Ci elikatnego dosmotra i dostajesz taka karteczke z numerami wozu i twoim nazwiskiem i tam zbierasz pieczątki na białoruskiej stronie(ważne!! jak zgubisz to piździec), jedziesz na wage(chwilowo nie czynna bo w remoncie) do transportnego, potem paszportny(pieczęć w paszporcie i na imigracjonce) i na koniec porządny dosmotr po którym udajesz sie na białoruski terminal.
5. Na terminalu najpierw idziesz do transportnego, potem sprawdzasz czy twoje kody ładunku są na liście "zakazanych" i wymagają odpowiedniej pieczątki, jeśli tak to sie ustawiasz do okienka nr9.; następnie do weterynarza na dosmotra jeśli wieziesz coś co tego kroku wymaga, następnie robisz elektronke, jak już masz to na czekasz aż na tablicy pokaże się twoje nazwisko i numer okienka celnika. Jesteś gotowy i możesz spier.... Przy wyjeździe na szlabanie oddajesz tą karteluszke gdzie zbierałeś pieczęcie:P
6. Droga Terespol-Orsza to ekspresówka płatna, jeśli wjeżdżasz na Mińskiem to masz 2 bramki 13 i 19 dolców, można to ominąć jadą z Mińska na Viciebsk i bezpośrednio na Rudnie(BY/RUS), my jeździmy na Krasną Górkę.( przed Miskiem od strony Grodna i Wilna jest waga)
7. Na Krasnej najpierw po białoruskiej stronie chyba jakiś mało ważny transporty siedzi w kurniku i chce dozwól i na piwo, potem transporty BY ważniejszy od tego poprzedniego. I u białorusa koniec
8. Po ruskiej stronie masz wage i zajebiście drogich transportnych, następnie plomba rosyjska idziesz do customs i tam elektronka i celnik na koniec. I wjeżdżasz na terytorium mateczki rasyji.
9. Do Moskwy droga M1, po 2 pasy w każdym kierunku, dziurawo, nie równo, po drodze 3 gajówki + mnóstwo innych kontrolujących a to są chwile prawdy:P Z granicy do Kolca około 450km, sam kolec ma około 110km po 5 pasów w każdą stronę. Jeśli masz krótki dozwól to nie radze jechać kolcem bo to dużo kosztuje na gajówce, których na kolcu jest mnóstwo. My jeździmy głównie a107, zależy gdzie tamożnia.
10. Zajeżdżasz na zamożnie, idziesz zgłosić się do broker, czekasz aż zamkną Ci karnet, mogą Ci zrobić dosmotra, jak już dostaniesz kwitancje to musisz sprawdzić czy dostałeś potwierdzenie zdania dokumentów na tamożni i o przejściu wszystkich procedur celnych(chyba coś na ten wzór). Udajesz się na rozładunek, po rozładunku oberek i do domu i wszystko wygląda mniej więcej podobnie, na powrocie przez BY bezpośrednio do Polski można mieć 600l paliwa+ 200 agregat i 20 w baniaczku

Więcej nie pamiętam, za błędy serdecznie przepraszam i obiecuję poprawę, jak masz jakieś pytania to dalej będę odpowiadał

Oczywoście do każdego "okienka" podchodzisz z odpowiednimi dokumentami bo jak dasz za dużo to będziesz zbierał z podłogi.

To są moje wrażenia z pierwszego lotu na Rosje(wysłali mnie samego), kiedyś ktoś na tym forum zarzucił mi,że dzisiejsi nowi kierowcy sobie nie poradzą. I co fagasie?


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 19:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 maja 2008, 19:28
Posty: 23
GG: 149078
Samochód: DAF 105 / 410
Lokalizacja: Słupca - Konin

Dzięki za długą i wyczerpującą odpowiedz na pewno się to przyda mojemu wujowi. ;)

_________________
To właśnie droga jest moim drugim domem, tam czuje się najlepiej.
Wiem, że w przyszłości będę robił to, co kocham jeździł...


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 19:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

A no i trzeba wiedzieć ile komu dać, jak interesują stawki to na pw moge napisać


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 20:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 19:44
Posty: 1281
GG: 0
Lokalizacja: BL DK61

Przede wszystkim dowiedz się co za towar i jaka wartość, czy oby nie byłoby konwoju, albo oni mogliby go sobie wymyślić. Chociaż dla bardziej obcykanych konwój to też nie problem :mrgreen:
Jak możesz to jedz na Rudnię albo Poniatówkę(zależy gdzie lecisz), zawsze to taniej niż na Krasnej. No i broń boże na 107 jakąś ciągłą przejechać, 200 USD lżej :wink:


Post Wysłano: 06 wrz 2010, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Przede wszystkim dowiedz się co za towar i jaka wartość, czy oby nie byłoby konwoju, albo oni mogliby go sobie wymyślić. Chociaż dla bardziej obcykanych konwój to też nie problem :mrgreen:
Jak możesz to jedz na Rudnię albo Poniatówkę(zależy gdzie lecisz), zawsze to taniej niż na Krasnej. No i broń boże na 107 jakąś ciągłą przejechać, 200 USD lżej :wink:
A jak tam inaczej kamazy wyprzedzać? Jedzie przed Tobą 35km/h a pod górki których tam jest od groma puchnie i przed wzniesieniem staje. Zakręt, ciągła, przed Tobą kolega jedzie i krzyczy wolna, redukcja, gaz w podłoge i po manewrze. Przecież tam prawie nie ma miejsc bez ciągłej linii, a jak są to o długości 100m, więc nawet nie zdarzysz pomysleć...


Post Wysłano: 16 wrz 2010, 9:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2008, 21:08
Posty: 50
GG: 0
Samochód: Daf 95XF 380 SC

Cytuj:
1. Dopuszczalna masa całkowita zestawu to 38t, nacisk na oś kierowana to 9t, na ciągnącą 10t, na wózek 7,5t(wyjątkiem odcinek Kuźnica/Bruzgi - Mińsk gdzie masz 7t)
Na Bobrownikach masz 7300kg, na Koroszczynie po 8t na wózki :)
Cytuj:
2. Otwierasz karnet na wybranym urzędzie celnym w UE albo na samej granicy PL/BY( potrzebujesz karnetu, ex, invoice, cmr, jeśli spożywką to certyfikat wet.)
Niepolecam otwirania na Bobrownikach, latania, proszenia, a mogą i nie otworzyć. Po zrobieniu papierów w spedycji musisz iść do starszego zmiany z podaniem, dopiero potem celnik, żenada.
Co do papierów to zależy co wieziesz, nie musisz koniecznie mieć weterynarza, możesz mieć phyto w przypadku owoców.
Cytuj:
5. następnie do weterynarza na dosmotra jeśli wieziesz coś co tego kroku wymaga,
A wymaga jeżeli nie dasz 5$ w paszport.
Cytuj:
6. Droga Terespol-Orsza to ekspresówka płatna, jeśli wjeżdżasz na Mińskiem to masz 2 bramki 13 i 19 dolców, można to ominąć jadą z Mińska na Viciebsk i bezpośrednio na Rudnie(BY/RUS), my jeździmy na Krasną Górkę.( przed Miskiem od strony Grodna i Wilna jest waga),
Zależy od kursu $, kiedyś były po 15$ i 21$. Od Koroszczyna są 4 bramki, 2 po 19$, 2 po 13$, a od Bobrownik sa 2 tańsze i jedna droższa.
Cytuj:
7. Na Krasnej najpierw po białoruskiej stronie chyba jakiś mało ważny transporty siedzi w kurniku i chce dozwól i na piwo
Który dostanie pasztet 1,25zł z Biedronki i się cieszy, a jak czasu niema to się go wogóle ominie i nie zajedzie.
Cytuj:
8. Po ruskiej stronie masz wage i zajebiście drogich transportnych, następnie plomba rosyjska idziesz do customs i tam elektronka i celnik na koniec. I wjeżdżasz na terytorium mateczki rasyji.
Ale przynajmniej są ustalone tradycje i po problemie. Chcesz to stoisz, chcesz o idziesz lewym.
Cytuj:
9. Do Moskwy droga M1, po 2 pasy w każdym kierunku, dziurawo, nie równo, po drodze 3 gajówki + mnóstwo innych kontrolujących a to są chwile prawdy:P.
3 gajówki?? Smoleńsk, 170, 147(jak lipna zmiana każdy polak na kontrol), 86, i potem przed kolcem, Golitsyno, Odyńcowo, Bakowka. Nie mówiąc już tych zamkniętych, np. w Jarcewie albo Wjaźmie, gdzie nieraz ustawią się ładzianka, no i słynna "Gazela".
Cytuj:
Jeśli masz krótki dozwól to nie radze jechać kolcem bo to dużo kosztuje na gajówce, których na kolcu jest mnóstwo. My jeździmy głównie a107, zależy gdzie tamożnia..
Gajowy, to od dozwola niech się odpindoli. Na kolcu za dozwol może krzyczeć tylko transportna, która ustawia się nieraz przy gajach, i na dobrą sprawe, bez znaczenia jaki dozwol, bo i na krótkim się płaci 500 i jedzie. Nie rozpieszczajcie ich tak znowu.
Cytuj:
10. Zajeżdżasz na zamożnie, idziesz zgłosić się do broker, czekasz aż zamkną Ci karnet, mogą Ci zrobić dosmotra, jak już dostaniesz kwitancje to musisz sprawdzić czy dostałeś potwierdzenie zdania dokumentów na tamożni i o przejściu wszystkich procedur celnych(chyba coś na ten wzór). ..
Musisz otrzymać Karnet, świedzicielstwo (taka różowo-zielona karteczka -- BARDZO WAŻNE), CMR i protokół o przybyciu na tamożnie.
Cytuj:
na powrocie przez BY bezpośrednio do Polski można mieć 600l paliwa+ 200 agregat i 20 w baniaczku
To jest najlepsze :mrgreen: :mrgreen:


Post Wysłano: 17 wrz 2010, 18:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Latmir ja się dopiero uczę jazdy na wschód, jak na pierwszy wyjazd na Rosję bez nauczyciela to i tak ładnie mi poszło, dużo zapamiętałem i duzo zrozumiałem i dużo potu zostawiłem biegajać jak głupi gdzieniegdzie :D


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: