wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[MAN F2000] Układ chłodzenia https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=26209 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tomek-trans [ 11 cze 2010, 21:21 ] |
Tytuł: | [MAN F2000] Układ chłodzenia |
co jest przyczyną wysokiej temperatury w układzie chłodzącym w MAN F 2000 (4 generacja)-wystarczy mała górka ,aby temperatura wzrosła .natomiast w okresie zimowym występuje odwrotność (TRUDNO OSIĄGNĄĆ TEMPERATURĘ). |
Autor: | Katsumoto [ 11 cze 2010, 21:32 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf |
Autor: | tomek-trans [ 11 cze 2010, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .
|
Autor: | MAN [ 11 cze 2010, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .Że zimą nie idzie zagrzać silnika to taki jego urok, jak trafisz na dobre termostaty to trochę pomorze i szybciej chwyta temperaturę Jaka to temperatura? powyżej 80 stopni czy na końcu zielonego pola |
Autor: | Katsumoto [ 11 cze 2010, 22:58 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .umycie tak bez wyciągnięcia nic nie da bo trzeba dokładnie z dwóch stron umyć i powinno byc ok |
Autor: | MAN [ 12 cze 2010, 7:27 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Najwięcej roboty jest z wyciągnięciem wentylatora ![]() |
Autor: | tomek-trans [ 12 cze 2010, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: UKŁAD CHŁODZENIA MAN F 2000 26 414 |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: wyciągnij chodnice i intercooler i dokładnie umyj, mialem ten sam problem, w chłodnicy byl niesamowity syf
czy można to płukać ,bez demontażu .Że zimą nie idzie zagrzać silnika to taki jego urok, jak trafisz na dobre termostaty to trochę pomorze i szybciej chwyta temperaturę Jaka to temperatura? powyżej 80 stopni czy na końcu zielonego pola |
Autor: | MAN [ 12 cze 2010, 12:59 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Nie wyrzuca czasem płynu przez korek od chłodnicy?, może ktoś przegrzał silnik i poszła uszczelka pod głowicą przez co tak chwyta temperaturę Zacznij od umycia chłodnicy, jak to nie pomorze to zmień termostaty. Potem pozostanie ci wymiana chłodnicy jak ktoś jeździł na wodzie ![]() Od środka możesz przepłukać układ wlewając ocet do chłodnicy tylko nie przesadzaj z ilością ja wlałem z 4 litry to mi durszlak zrobił się z metalowej rury od retardera tak była rura przerdzewiała, a ile mułu wyleciało z układu przy okazji |
Autor: | Gremlin [ 27 lip 2010, 19:44 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Podobne objawy co u kolegi. Co malutkie wzniesienie to temp. do końca zielonego,ogólnie jak tylko obciążenia silnik dostanie to takie skoki ma. U mnie dodatkowo jest jeszcze jeden problem.Moc a raczej jej brak. Mam niby 464 motor a chodzi jak 320 . Ostatnio miałem okazje jechać MANem kolegi z takim silnikiem(464),jego chodzi jak rakieta "nie widzi górek" , mój natomiast widzi wcześniej jak ja.Spalanie w granicach 34-36 ,nie kopci,silnik pracuje równo,na prostych idzie jak tylko dostanie silnik obciążenia to obroty w dół(z biegami muszę o całe schodzić) |
Autor: | svavec [ 03 sie 2010, 1:06 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Objawy jak przy za wysokiej temp . Najlepiej jest podlaczyc kompa i obserwowac podczas jazdy co limituje moc silnika . Moglbys probowac diagnozowac krok po kroku co jest przyczyna ,ale zeby zjesz ,a diagnostyka pokaze wszystkie parametry na raz , tylko zeby jeszcze diagnosta to zauwazyl ![]() |
Autor: | piotrek bzik [ 03 sie 2010, 18:42 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
w moim Manie tez takie same obiawy wymieniona wiskoza chłodnica czyszczona a poprawy niewidac.Mozna jajo zniesc podjezdrzając pod małe góreczki.A dotego wskażnik temperatury skacze raz na 120 st.C raz na 80 st.C zależy jak mocno się go puknie. : |
Autor: | svavec [ 04 sie 2010, 9:12 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Co do temp to na pewno przeszedles juz kroki typu demonaz termostatow ,wiec byc moze masz problem ze sprzeglem wentylatora ? Jak niedostatecznie zalacza to i predkosc obrotowa wentylatora bedzie niewystarczajaca. Zreszta sam lepiej chyba wiesz kiedy wentylator dziala na fulla a kiedy nie ( ja nie jestem kierowca ![]() |
Autor: | tomek-trans [ 19 gru 2010, 11:56 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Nie wyrzuca czasem płynu przez korek od chłodnicy?, może ktoś przegrzał silnik i poszła uszczelka pod głowicą przez co tak chwyta temperaturę
KOLEGO ,jeszcze jedno pytanie ,w którym miejscu są osadzone termostaty i w jaki sposób je wymienić .,I jakie termostaty kolega może polecić .
Zacznij od umycia chłodnicy, jak to nie pomorze to zmień termostaty. Potem pozostanie ci wymiana chłodnicy jak ktoś jeździł na wodzie ![]() Od środka możesz przepłukać układ wlewając ocet do chłodnicy tylko nie przesadzaj z ilością ja wlałem z 4 litry to mi durszlak zrobił się z metalowej rury od retardera tak była rura przerdzewiała, a ile mułu wyleciało z układu przy okazji |
Autor: | MAN [ 19 gru 2010, 15:19 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami ![]() |
Autor: | tomek-trans [ 19 gru 2010, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami
dzięki ![]() ![]() |
Autor: | tomek-trans [ 04 sty 2011, 12:49 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Cytuj: Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami
dzięki ![]() ![]() -po otwarciu łoży ,jeden z nich był troszkę nie na swoim miejscu (albo go wypchało ,lub był zle osadzony) -a może inne ew. |
Autor: | tomek-trans [ 23 lut 2011, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: [MAN F2000] Układ chłodzenia |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Termostaty są z przodu silnika na pompie wodnej przed głowicą, poszukaj gruby waż co idzie z chłodnicy do silnika. Na końcu węża jest obudowa termostatów mocowana na trzy śruby M8. Obudowę uszczelniają oringi 60X4, kup termostaty na 83 stopnie koniecznie z odpowietrznikami
dzięki ![]() ![]() -po otwarciu łoży ,jeden z nich był troszkę nie na swoim miejscu (albo go wypchało ,lub był zle osadzony) -a może inne ew. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |