Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2010, 1:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Transit

Witam. Od jakiegos czasu obserwuje rynek sprzedazy samochodow ciezarowych sluzacych do przewozu maszyn rolniczych, budowlanych i innych pojazdow. Jestem zainteresowany zakupem takiego pojazdu cos w stylu 6x4 dmc 22-25ton z dzwigiem zakabinowym i rozkaladanymi najazdami. Niestety niewiem czemu, ale ogloszenia w Polsce jak i calej Europie sa bardzo ubogie jesli chodzi o tego typu ciezarowke/lawete. W odroznieniu do UK na tamtych stronach takiego sprzetu jest kilkukrotnie wiecej.
PYTANIE:
Czy ja zle szukam? A moze wykorzystanie takich pojazdow na naszych drogach jest niezgodne z przepisami? A moze taki pojazd jest niepraktyczny? Lepiej kupic wywrotke i podczepiac przyczepe? Niewiem. Wiem ze ciezko z wyborem. Pare sztuk widzialem w Polsce, ale to rzadki widok.
Niewiem jak zamiescic fotki bo bym pare dla przykladu wkleil :-(
Jesli ktos ma cos do dodania zapraszam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

pojazd ciągnik/naczepa waży pusty około 14-15t, czyli przy ograniczeniu DMC do 40t ładowność to 25-25t. nie wiem jaki ma być to dźwig zakabinowy - jaki udźwig i jaki wysięg, ale takie coś waży z podporami dodatkowe 3-4t (czasem więcej). więc jeżeli od 25t odejmiesz 4t otrzymasz ładowność 21t max.

dlatego tak trudno, aby pojazd spełnił Twoje wymagania.

według mnie lepiej kupić zwykłą niskopodwoziówkę z wyciągarką. trzeba wspomnieć, że takie naczepy potrzebują dodatkowego wyposażenia: najazdy, podesty, zabezpieczenia, oznakowanie, a to wszystko waży.

jeszcze jest jedna sprawa: czy to się opłaci?
policz sobie ile rocznie sprowadzasz takich maszyn/pojazdów, jaki masz roczny zarobek i ile z tego zarobku możesz bez uszczerbku na budżecie firmy/domu odłożyć na taki pojazd. wtedy zobaczysz w jakim okresie ten pojazd Ci się zwróci, jeżeli będzie to dłużej niż 3-4 lata - gra nie warta świeczki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3640
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Trochę nie tak Cyryl. Koledze chodzi o DMC w okolicach 25t a nie ładowność 25t.
Na moje oko coś w tym stylu tylko trzyosiowe.
Obrazek

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2010, 1:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Transit

Dzieki koledzy za zainteresowanie.
Rossi trafil w dziesiatke, taka ciezarowka jest moim celem. Tylko tak jak pisalem wczesniej ciezko o wybor, a pozatym nie jestem pewien oplacalnosci takiego zakupu. Duzo u nas sie przewozi, ale z tego co widze to wszystko jedzie na trzy lub cztero osiowej niskopodlogowej naczepie czyli zestaw, a ja tylko "c" posiadam i nie chce wiekszymi ciezarami sie obkladac. Mieszkam w duzym miescie i chcialbym raczej skierowac swoje uslugi na lokalne przewozy gora dwa dni wypad (fajnie byc w domu co wieczor).
Na zdjeciu jak widac ktos z UK sciagnal i przerobil Marcedesa, z tego co sie zorientowalem to wlasnie na wyspach maja najwiekszy wybor. Boje sie tez przekladki bo jak sie slyszy o osobowych trzeszczacych i klekoczacych po przerobkach to odchodzi pomysl sprowadzania z UK. Niewiem czy tak samo sie to ma do ciezarowek.
Jakies doswiadczenia z przekladkami? A moze ktos z Was ma cos do powiedzenia o prowadzeniu takiej dzialalnosci?(mam na mysli transport maszyn)
Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Cytuj:
Jakies doswiadczenia z przekladkami?
Pozdrawiam.
Ja raczej bym zbytnio w interes z przekładką nie wchodził. Jeździłem z tatą Iveco EuroTrakker angolem. Powiem Ci co zauważyłem z "okna" pasażera bo o jeździe itp itd nie powiem zbyt wiele bo jeździłem tylko kilka razy i również zbyt dużego rozeznania to nie mam. Na pewno przekładka musiała by być zrobiona dokładnie, przekładanie wszelakich plastików itp nie na odwal. U nas fotele były zamienione to pasy się z 2 strony zakładało, sterowanie fotelem akurat pasażera też miałem na odwrót, co było trudne. Auto przy kiprowaniu (była to wywrotka) miało tendencję do kładzenia się do prawej strony. Na pewno jest jeszcze kwestia elektryki itp. ale na takowy temat nie chcę się wypowiadać bo nie mam odpowiednich informacji. Wieczorkiem może poproszę tatę to doda coś od siebie. Pozdrawiam.

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...cos w stylu 6x4 dmc 22-25ton z dzwigiem zakabinowym i rozkaladanymi najazdami. ...
zdarza mi się źle przeczytać, ale tutaj chyba dobrze zauważyłem.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2010, 1:03
Posty: 5
GG: 0
Samochód: Transit

Dzieki Adam za podzielenie sie info na temat przerobki. Bede wdzieczny jak cos wiecej napiszesz.
Dzieki Cyryl za zainteresowanie, moze zle sie wyrazilem o tym co mnie interesuje.Kolega w poprzednim poscie idealnie trafil w temat pokazujac zdjecie Merca.
Spotkales sie z kims kto swiadczy takie uslugi?
Moj znajomy ma zestaw z czteroosiowym Denisonem i z tego co wiem to mu niezle idzie w tej dziedzinie. Chcialem delikatnie go skopiowac bo z tego co mi mowil nie zawsze moze lub oplaca mu sie podjezdzac po male przezuty typu maly 3-5ton walec, koparka itp. A poza tym dzwig moze sluzyc do zaladunku innego typu towaru: kontener, dluzyce itp. lub do jakis prac stacjonarnych.
Pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1343
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Kolego myślę, że przekładka to najlepszy wybór. Kumpel przekłądał Iveco lawete, twierdzi ze nie jest trudno. Obowiazkowo z HDS, bedzie duzo wiecej zlecen.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: