wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=25133 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | waldek [ 28 mar 2010, 20:21 ] |
Tytuł: | [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Witam wszystkich użytkowników i mechaników. ![]() Od kilku miesięcy mam Magnumke 440 E-TECH z 2000 r. i niepokoi mnie narastający odgłos jakby zbyt dużego luzu zaworowego w okolicy 5 cylindra. Czy ktoś mógłby mi podać jaki jest luz zaworowy dla tego modelu silnika? Podpowiedzcie mi proszę na takie pytanie. Jeśli posiadam doświadczenie w regulacji zaworów silników starszej generacji SCANIA 113.VOLVO F12 czy o Starach,Jelczach i Liazach nie wspomnę to poradzę sobie z tym Mackiem? Niektórzy twierdza ze są jakieś tajniki przy regulacji i silnik może nie odpalić? Czy jest coś rzeczywiście takiego zaskakującego ? Zastanawiam się również czy to nie jest jakaś poważniejsza usterka. Do tej pory radziłem sobie z większością napraw przy swoich ciężarówkach,ale tu mam trochę obaw przed właśnie jakimiś tajnikami modelu. Jest to mój pierwszy Francuz,mam nadzieje ze nie ostatni ![]() Liczę na Wasza pomoc. Do zobaczenia na trasie. ![]() Waldek |
Autor: | tiger918 [ 28 mar 2010, 20:38 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
kolego nic prostszego...na kole zamachowym masz napisane jak wyjmiesz zaślepke okienka które cylindry masz regulować np bedzie 6&1...także nie musisz patrzeć nawet na mijanke...pozdrawiam |
Autor: | waldek [ 28 mar 2010, 20:54 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Dzieki bardzo za pierwsza podpowiedz,nie wiedzialem o tym. A znasz moze wiekosc luzow? |
Autor: | tiger918 [ 28 mar 2010, 21:04 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
poszukaj na forum...od strony elektrycznej znam je na pamieć...ale luzy wyleciały mi z głowy...40,70 ale pewny nie jestem... |
Autor: | marfur30 [ 28 mar 2010, 22:10 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
40 , 60 na zimnym silniku. |
Autor: | bruno24 [ 30 mar 2010, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Witam. Jeśli stuki są dosyć głośne to możliwe, że zerwał się kołek ustalający krzywkę popychacza z rolką. Popychacz obrócił się i rolka ślizga się po wałku zamiast się obracać. Ale zawsze mogę się mylić. |
Autor: | waldek [ 03 kwie 2010, 16:02 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Dzieki za podpowiedz,wlasnie czegos takiego sie spodziewam.Luzy chce sprawdzic ale i tak czuje ze trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego.Nie wiem tylko jak tam najszybciej zajrzec w celu ogladniecia walka.Czy po wyjeciu pomp jednostowych da sie cos tam zweryfikowac? Do Francuza bede podchodzil pierwszy raz ,Czy mam sie czegos pbawiac przy zdjeciu i montazu glowic , pomp wtryskowychi wtryskiwaczy. Do tej pory obslugiwalem samdzielnie swoje Szwedy VOLVO F 10,12 SCANIA 3.Dawalem rade ![]() Czym moze mnie MAGNUM z MACKIEM ZASKOCZYC ? WESOLYCH SWIAT DLA WSZYSTKICH ![]() |
Autor: | czarny2 [ 03 kwie 2010, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Cytuj: Dzieki za podpowiedz,wlasnie czegos takiego sie spodziewam.Luzy chce sprawdzic ale i tak czuje ze trzeba bedzie szukac czegos powazniejszego.Nie wiem tylko jak tam najszybciej zajrzec w celu ogladniecia walka.Czy po wyjeciu pomp jednostowych da sie cos tam zweryfikowac? Do Francuza bede podchodzil pierwszy raz ,Czy mam sie czegos pbawiac przy zdjeciu i montazu glowic , pomp wtryskowychi wtryskiwaczy.
Jak wyjmiesz pompy to zobaczysz tylko krzywkę do pompy. Najlepiej zdjąć misę olejową i wtedy będziesz widział wszystkie krzywki. Jak zatarłą się któraś rolka to będzie ślad na krzywcze.
Do tej pory obslugiwalem samdzielnie swoje Szwedy VOLVO F 10,12 SCANIA 3.Dawalem rade ![]() Czym moze mnie MAGNUM z MACKIEM ZASKOCZYC ? WESOLYCH SWIAT DLA WSZYSTKICH ![]() |
Autor: | waldek [ 03 kwie 2010, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Dzieki za wskazowke z miska. Nie wiedzialem wlasnie co tam bede mogl dojrzec. Po Swietach trzeba bedzie zakasac rekawy i do roboty. Dzieki Waszym wskazowka szybciej dotre do sedna sprawy. Boje sie tylko myslec gdyby walek ulegl uszkodzeniu. Czy to sie zdarza w E-TECH ach ? |
Autor: | czarny2 [ 04 kwie 2010, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: [MAGNUM, 440 E-TECH] regulacja zaworów, stuki |
Cytuj: Boje sie tylko myslec gdyby walek ulegl uszkodzeniu.
Tak, to częste przypadki w E-tech ach. W pierwszych wersjach była nawet akcja gwarancyjna wymiany wałków. Ale jak ktoś sie nie zgłosił to juz po ptakach.
Czy to sie zdarza w E-TECH ach ? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |