Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 sty 2010, 21:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Rozważania czysto teoretyczne :)

Jeśli dobrze rozumiem to z przyczepą wyposażoną w hamulec najazdowy:

a) w terenie górzystym z długimi zjazdami jesteśmy skazani na spalenie hamulców

b) nie cofniemy pod górkę

Nie ma jakiegoś systemu który aktywowałby hamulec np. w oparciu o światła stopu?

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 24 sty 2010, 21:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 sie 2008, 23:32
Posty: 366
Samochód: zielony TGA
Lokalizacja: mazowsze

z tego co wiem, w niektórych przyczepach można ten hamulec zablokować.


Post Wysłano: 24 sty 2010, 22:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 sty 2008, 17:24
Posty: 57
GG: 0

Cytuj:
Jeśli dobrze rozumiem to z przyczepą wyposażoną w hamulec najazdowy:

a) w terenie górzystym z długimi zjazdami jesteśmy skazani na spalenie hamulców
czemu ? jeżeli góra jest wystarczająca do hamowania silnikiem, to hamulec najazdowy powinien sobie radzić (to jeszcze zależy jak stroma góra jest)
Cytuj:
R
b) nie cofniemy pod górkę
dobrze wyregulowane hamulce powinny pozwolić cofnąć pod wzniesienie. W praktyce albo dobrze cofasz pod wyższe góry albo masz słabo działające hamulce. Pod większą górkę (albo bardziej strome wzniesienie) będzie problem z cofnięciem.

Podsumowując jak jeździsz z lawetą patrzysz gdzie jedziesz (czy się zmieścisz), starasz się nie cofać, jak musisz cofać i masz pod górę to palisz sprzęgło i przeciągasz hamulce (ostateczność)

O blokowaniu najazdowego jeszcze nie słyszałem (choć bardzo się tym nie interesowałem)


Post Wysłano: 24 sty 2010, 23:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
czemu ? jeżeli góra jest wystarczająca do hamowania silnikiem, to hamulec najazdowy powinien sobie radzić (to jeszcze zależy jak stroma góra jest)
Mam na myśli spalenie hamulców w przyczepie :)

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 24 sty 2010, 23:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

w kempingu jak i w mojej przyczepce jako, że wjazd do placu mam stromo pod górkę, i muszę cofać aby zaparkować sprzęt w garażu, stosuję cwingę stolarską do zblokowania hamulca najazdowego. :D zapinam ją pomiędzy dyszel i rozpierak (nie wiem jak to nazwać inaczej) naciąg hamulców przyczepy, - zostają hamulce skutecznie zblokowane. Nigdy nie zastanawiałem się jak to będzie wyglądać w górach. Natomiast wydaje mi się, że zjeżdżając ze stromej górki, hamując silnikiem przy prawidłowo wyregulowanym hamulcu najazdowym nie powinno być problemów - gdyż przyczepa musiała by cały czas napierać na dyszel z max siłą aby spalić hamulce, a to by znaczyło, że zbyt szybko zjeżdżamy z góry - wypadałoby zwolnić albo przyspieszyć :mrgreen:

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 25 sty 2010, 23:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń

W mojej przyczepie do przewozu koni jest fabrycznie zamontowany taki rozpierak cos jak pisał badys
Jest to po prostu kawalek grubszego wyprofilowanego płaskownika zamontowany z jednej strony na sworzniu i jak chcę cofnąć bez hamulca to trzeba wyjść i po prostu przesunąć to o parę centymetrów pod dyszel abo go zablokować i wszystko
W sumie myślałem że w każdej cięższej przyczepie jest taka pierdólka


Post Wysłano: 26 sty 2010, 0:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

Obrazek
dźwignia A jest blokadą hamulca najazdowego, ręcznie trzeba ją zblokować - przesunąć do pozycji 1 aby weszła pod element 2

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 26 sty 2010, 0:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 wrz 2006, 15:09
Posty: 118
Lokalizacja: Wieluń

To właśnie o taką dzwignię mi chodziło
identyczna jest u mnie w przyczepie
Czyli z tego wynika że nie wszystkie fabryki wyposażają swoje przyczepy w taką blokadę
Chyba że kierowcy po prostu nie wiedzą o niej
A jeśli chodzi o zjeżdżanie z góry to chyba już lepiej zostawić działający hamulec w przyczepie niż polegać tylko na hamplach auta.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: