wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=24010 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rcko [ 24 sty 2010, 15:44 ] |
Tytuł: | zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Tak czytam zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego i pewne zapisy są dla mnie niejasne. Pierwszy: b) cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut, Czyli jadąc autem po łuku dla kat C+E,D, D+E,B+E, możemy sie zatrzymać i potem ponowic zadanie. Ale dlaczego tylko do przodu? Tzn jak cofam to juz nie moge sie zatrzymać? Drugi: 5) zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa: a) w przypadku kategorii B i B1 w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu, b) w przypadku pozostałych kategorii w odległości niewiększej niż 1 m od linii ograniczającej pas. O co tu chodzi? Jaka linia ograniczająca pas? A jak jest teraz z parkowaniem na placu na kat C parkuje sie tylko jednym sposobem(rownolegle lub prostopadłe lub skośne czy wszystkie parkowania trzeba pokazac?? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 sty 2010, 15:53 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Cytuj: Tak czytam zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego i pewne zapisy są dla mnie niejasne.
Jedziesz na łuku do tyłu. Pojechałeś źle, podjeżdżasz do przodu tyle, ile uznasz za stosowne i cofasz dalej. Możesz podjeżdżać wiele razy, ale całość musisz wykonać w 5 minut.Pierwszy: b) cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut, Czyli jadąc autem po łuku dla kat C+E,D, D+E,B+E, możemy sie zatrzymać i potem ponowic zadanie. Ale dlaczego tylko do przodu? Tzn jak cofam to juz nie moge sie zatrzymać? Cytuj: Drugi: 5) zatrzymanie pojazdu przed końcem i początkiem pasa:
Musisz zatrzymać się nie dalej niż metr od linii jadąc do przodu i nie dalej niż metr od linii jadąc do tyłu. Na logikę: z przodu i z tyłu łuk się w którymś miejscu kończy. Przed tymi miejscami musisz zatrzymać się nie dalej niż 1 m.a) w przypadku kategorii B i B1 w wyznaczonym polu zatrzymania pojazdu, b) w przypadku pozostałych kategorii w odległości niewiększej niż 1 m od linii ograniczającej pas. O co tu chodzi? Jaka linia ograniczająca pas? Pozdrawiam Cytuj: A jak jest teraz z parkowaniem na placu na kat C parkuje sie tylko jednym sposobem(rownolegle lub prostopadłe lub skośne czy wszystkie parkowania trzeba pokazac??
Prostopadłe przodem i tyłem, skośne przodem, równoległe tyłem.
|
Autor: | rcko [ 24 sty 2010, 15:59 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Może wyjaśnię bardziej precyzyjnie o co mi chodzi. Na łuku przy kategori B musimy się zmieścić w polu zatrzymania pojazdu(koperta) jakich kategori dotyczy ten zapis? b) w przypadku pozostałych kategorii w odległości niewiększej niż 1 m od linii ograniczającej pas. Wiem ze przy kat C tez zatrzymanie odbywa sie w kopercie. Z kolei nie rozumie tego zapisu. |
Autor: | rcko [ 24 sty 2010, 16:12 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Ok dzieki ![]() |
Autor: | rcko [ 24 sty 2010, 16:48 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
cofanie po prostej i łuku, z możliwością zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut, Wysiadanie także jest dozwolone? Np: podjeżdzam do lini zatrzymania i niemam pewności ile mi zostało cm do lini ograniczającej pas, wysiadam z auta i ide do tyłu, poczym ponownie, staram sie zmiescic w metrze od lini ograniczającej pas, jest to dozwolone? |
Autor: | Jacoo [ 24 sty 2010, 17:59 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Cytuj: cofanie po prostej i łuku, z możliwością
1. nie ma takiego manewru jak cofanie po prostej, jest tylko po łuku zatrzymywania się i ponawiania jazdy do przodu, w czasie nie dłuższym niż 5 minut, Wysiadanie także jest dozwolone? Np: podjeżdzam do lini zatrzymania i niemam pewności ile mi zostało cm do lini ograniczającej pas, wysiadam z auta i ide do tyłu, poczym ponownie, staram sie zmiescic w metrze od lini ograniczającej pas, jest to dozwolone? 2. mnie uczono, i sam egzaminator mówił na egzaminie, że zatrzymanie ma być w odległości od 1m do 0 cm. od linii zatrzymania (tak zeby obrys przyczepy nie znajdował się nad linią zatrzymania, ponieważ jak najedziesz na jaką kolwiek linie zadanie należy powtórzyć ) z resza kolega wolfzan już o tym napisał Kod: Masz łuk. Na początku i na końcu jest linia kończąca ten łuk. Od tej linii nie możesz zatrzymać się [b]DALEJ NIŻ 1 METR[/b].Teraz łopatologicznie: jedziesz do tyłu zatrzymujesz się, wychodzisz idziesz do tyłu patrzysz 2m od linni wsiadzasz wsteczny i cofasz nieco ponad 1 m wychodzisz patrzysz jest ok mowisz do egzaminatora że jest ok, on potwierdza zad. zaliczone. Cofając po łuku masz nieograniczoną ilość korekt byle bys sie zmieścił w czasie 5 min. ale TYLKO 1 RAZ mozna wyjść z kabiny. Kod: dlatego że przy kategori B zatrzymanie odbywa sie w kopercie(w polu zatrzymania) i odległosci wyznaczonej zadnej nimaCzy Ty rozumiesz co napisałes ? Na B jest koperta, tzn. pole zatrzymania to jak nie ma żadnej wyznaczonej odległosci ? jest koperta = jest obszar w ktorym masz sie zatrzymać zajdz na egz. kat. B i wystaw poł samochodu za tą koperte ciekawe czy ktoś Ci zaliczy zadanie... koperta jest tam po to żeby nawet blondynka mogła miec prawko kat. B. ;] |
Autor: | Skusa [ 08 lut 2010, 21:44 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Cytuj: Cofając po łuku masz nieograniczoną ilość korekt byle bys sie zmieścił w czasie 5 min. ale TYLKO 1 RAZ mozna wyjść z kabiny.
A ja mam pytanie odnośnie tego co napisałeś.Czyli można 1 raz wysiąść z kabiny a czy jest opcja żeby np otworzyć drzwi i na oko zobaczyć ile zostało do lini?? |
Autor: | Misztal [ 25 sie 2010, 1:00 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Chciałbym się dowiedzieć co się kryje w kryteriach egzaminacyjnych które trzeba spełnić podczas jazdy w ruchu drogowym aby móc się cieszyć z prawa jazdy. To stwierdzenie brzmi: ![]() Jest ono dla mnie takie niezrozumiałe. O co w nim chodzi co się pod tym kryje. Trzymanie rąk na kierownicy podczas czekania na światłach, czy coś innego. Czekam na logiczną odpowiedź i rozwianie moich wątpliwości.... |
Autor: | ciucma102 [ 25 sie 2010, 18:54 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Wszystko co mozna podciagnac pod technike czyli od trzymania kierownicy i operowania nia poprzez zmiane biegow uzywanie gazu hamulca i sprzegla az po sama jazde |
Autor: | piter_bar [ 25 sie 2010, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
Na B można wychylać głowe za szybe zeby sprawdzić wzrokowo czy dobrze stanałem chodzi mi o odległość ![]() |
Autor: | carpezo [ 26 sie 2010, 18:23 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
a po co ci na B ![]() jak poczujesz pachołek na plecach to zatrzymuj się szybko ![]() |
Autor: | piotrekue [ 27 sie 2010, 15:37 ] |
Tytuł: | Re: zasady przeprowadzania egzaminu praktycznego, pytania |
no wlasnie pacholki sa, tak trudno zatrzymać sie 1m od pachołka? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |