wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
STAR 38?? https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=23398 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Madziar [ 25 gru 2009, 1:27 ] |
Tytuł: | STAR 38?? |
witam wszystkich:) hm mój ojciec jezdzil w pks i z jego opowiesci dowiedzialem ze swego czasu w pks jezdzily maszyny Star 28 ze skrzynia z 200-tki i nazywane one byly jako Star 38,slyszal ktos z was o tym?? ![]() |
Autor: | MAN F8 19.361 [ 25 gru 2009, 18:30 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Widziałem już coś takiego, zamiast starego, metalowego znaczka 28 było 38, ale przyznam, żę nie wiedziałem dokłądnie, że tam siedzi skrzynia z 200 ![]() |
Autor: | tomekkomar [ 26 gru 2009, 14:55 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
mój tata jeździł kiedyś starem 28 w STW z całym osprzętem od 200 ![]() ![]() |
Autor: | arkadiusz tasior [ 26 gru 2009, 17:56 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
STAR 38, to nic innego jak powiązanie samochodu STAR 25/27 i jego dalsze rozwiązania prototypowe, STAR 38 nigdy nie istniał, owszem STAR 83 ale tylko jako prototyp i nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej 1-STAR A 83 Z kabin ą typu K-26,jak w prototypie pojazdu STAR 25 ![]() 2-STAR A 830- kabina typu M1 ![]() Są lub były serwisowe książki w tytule opisane jako ''STAR 38'' lecz to jest bzdurai tylko zmyłka ówczesnego przemysłu.Pozdrawiam |
Autor: | karakan [ 26 gru 2009, 20:16 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Arku pametasz te Twoje /moje dwie ksiązki z zółtą i zieloną okładką, poszperałem w nich i nic tam nie pisze o starze 38, aczkolwiek w PRL-u, był jak piszesz STAR A 83, z napędem 6x2,układ nośny pochodził z STAR-a 25/27układy kierowniczy i hamulcowy z STAR-a 27. |
Autor: | Łukasz_G [ 29 sty 2010, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Mój ojciec jak pracował w GS Sch to mówił że mieli Stara 38. Był dokładnie jak mówią koledzy, piec był od 28 a skrzynia biegów była od 200, jednaj samochód ten więcej stał na kanale niż jeździł bo był bardzo zawodny, po prostu skrzynia biegów była niekompatybilna z silnikiem w efekcie czego często coś się psuło, Jak byłem dzieckiem i chodziłem do taty do pracy to stał na placu jako dawca organów, pamiętam go jakby to było wczoraj i ten aluminiowy znaczek -38- na boku kabiny. Pozdrawiam. |
Autor: | karakan [ 29 sty 2010, 18:18 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Cytuj: Mój ojciec jak pracował w GS Sch to mówił że mieli Stara 38. Był dokładnie jak mówią koledzy, piec był od 28 a skrzynia biegów była od 200, jednaj samochód ten więcej stał na kanale niż jeździł bo był bardzo zawodny, po prostu skrzynia biegów była niekompatybilna z silnikiem w efekcie czego często coś się psuło, Jak byłem dzieckiem i chodziłem do taty do pracy to stał na placu jako dawca organów, pamiętam go jakby to było wczoraj i ten aluminiowy znaczek -38- na boku kabiny.
Jak można jeżdzic czymś, czego niema....Pozdrawiam. FSC "Star" produkowała następujące modele samochodów ciężarowych: Star Star N50 (prototyp) Star N51 (prototyp) Star N52 - (1952-1957) Star 20 - (1948-1957) Star 21 - (1957-1960) Star 25 - (1960-1971) Star 27 - (1962-1971) Star 28 - (1968-1989) Star 29 - (1968-1983) Star 66 - (1958-1965) Star 200 - (1975-1994) Star 244 - (1975-2000) Star 266 - (1973-2000) Star 266M - (2001-2006) Star 660 - (1965-1983) Star 742 - (1990-2000) Star 744 - (1992-2000) Star 944 - (2000-2006) Star 1144 (prototyp) Star 1266 (prototyp) Star 1344 (prototyp) Star 1366 (prototyp) Star 1142 - (1986-2000) Star 1466 - (2001-2006) Star 8.125 - (1998-2000) Star 12.155 - (1998-2000) Star seria S2000 - (2000-2004) W skład rodziny S2000 wchodziły następujące modele: 8.117, 10.157, 12.157, 12.227, 13.227, 14.227, 15.227 seria ta była identyczna z rodziną samochodów MAN L2000. W latach 2004 - 2007 samochody Star S2000 produkowane były w Austrii. |
Autor: | pietia66 [ 06 lut 2010, 18:53 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Witam mimo wszystko STAR 38 jednak istniał.Znaczek "38" na kabinie był'.Praktycznie był to 28 z skrz. biegów oraz serwem i pompą z 200.Był wolniejszy od 28-przełożenie mostu jak w 28 a skrz. z 200 miała 5 bezpośrednią.W kabinie zegar z powietrza miał "zielone pole""6,2-7,3 jak w 200.Z przodu pod zderzakiem był wyprowadzony przewód do awaryjnego zasilania powietrzem{holowanie}jak w 200.W przypadku naprawy sprzęgła trzeba było ściągać pas ham.ręcz.-skrz.b.haczyła o poprzeczkę ramy.-wał od skrz. do łożyska był krótszy.Faktycznie 38 w statystykach FSC nie figuruje ale ins.obsł.STAR 28/29/38 która była swego czasu do kupienia. Nie mija się z prawdą. Pozdrawiam stary wyjadacz. |
Autor: | kraz [ 06 lut 2010, 19:18 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Jaki był sens budowania takiego samochodu, skoro i tak najsłabszym elementem Stara 28 był silnik, a wymieniano skrzynię biegów. |
Autor: | Madziar [ 07 lut 2010, 2:13 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Akurat tutaj nie ma się co dziwić,w czasach tzw. Komuny bezsensowne konstrukcje,projekty itp były na porządku dziennym.pytałem ojca mówi że wszystko było jak w rechocie(28.)a jedynie skrzynia była z 200ki co dawało jedynie synchronizację.w internecie w zbiorach narodowych Ossolineum odszukałem książkę obsługo i naprawy "Star28/29/38" ![]() |
Autor: | arkadiusz tasior [ 09 lut 2010, 19:56 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
co do samochodu STAR 38 już wyjaśniam,było kilka egzemplarzy owego pojazdu od samochodu STAR 28 różnił się jedynie troszkę innym zestopniowaniem skrzyni przekładniowej, wszystko inne było takie same jak w starze 28.Pozdrawiam |
Autor: | banan [ 26 lut 2010, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Star 38 istniał,woziłem się takim była to akurat chłodnia. Co do spraw technicznych rzeczywiście silnik od 28 skrzynia od 200 i serwo z pompą. Jeśli ktoś się naśmiewa to niech popyta o 38 wśród starych szoferów to mu potwierdzą, narazie. |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 09 mar 2010, 21:12 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Tu sobie zerknijcie: http://www.allegro.pl/show_item.php?item=951795184 ![]() |
Autor: | Jarek1604 [ 10 maja 2010, 23:27 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Tak, istniał Star 38, o którym koledzy pisali. Była to krótka seria, dlatego mało kto go pamięta. Jak byłem mały to był jeden skrzyniowy w STW w Elblągu, pamiętam go bardzo dobrze. Był z `83, lub `84 roku. Wiem o nim tyle że miał właśnie skrzynię biegów od "dwusetki" ale był nieudany, no i że mimo chyba czterech lat wtedy, był to straszny gruchot. Około `90 roku został przeznaczony na części. Do dziś mam od niego obie tabliczki "38", które jako dzieciak odczepiłem wtedy od kabiny. |
Autor: | kraz [ 11 maja 2010, 10:24 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Na tych prospektach widać że Star 38 miał kabinę z 200. Coś chyba prospekt kłamie. To że czteroletni Star był gratem to nic dziwnego. Silnik gruźlika wytrzymywał do remontu ok. 100 tys. km. i to delikatnie traktowany. Czteroletnia kabina pewnie też już była sitem. W tych samochodach robiło się średnio co 2 lata remont silnika i blachy. |
Autor: | Madziar [ 04 cze 2010, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
prospekt chyba klamie,poniewaz spytalem staruszka dokladnie i mówi ze kabina byla z 28 z lmpami w kabinie a nie w zderzaku;)chyba ze niektorym egzemplarzom dano by kabine z 200 ale watpie ![]() |
Autor: | arkadiusz tasior [ 23 gru 2012, 20:30 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
mam nowe informacje,STAR 38 istniał naprawdę.był tylko przeznaczony na eksport. Star 38 to taka zmodernizowana wersja 28/29, produkowana w małej ilości i w całości na eksport np. do ChRL. Miał silnik diesla i skrzynię biegów z modelu 28 ale kabina, tylny most i skrzynia ładunkowa pochodziła z modelu 200 z pierwszych serii. To miała być taka sporo tańsza odmiana eksportowa. |
Autor: | DRIVER1965 [ 23 gru 2012, 20:41 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Zaczynałem na Starach 28 i 29,ale o 38 nigdy nie słyszałem. |
Autor: | piotr_ch [ 17 lut 2013, 17:29 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
A ja kiedyś jeździłem takim autem. Był to STAR produkowany jako tzw przejściówka pomiędzy wersjami 28 a 200. W zasadzie była to nieco zmodernizowana wersja 28. Od 200 miał skrzynię biegów (z odpowiednio zmienionym elementem do mocowania przy silniku) i serwo do układu hamulca zasadniczego (nożnego). W stosunku do 28 hamowało się lekko tak jak w dzisiejszych ciężarówkach ( w 28 żeby zatrzymać auto trzeba był niemal stanąć na pedale hamulca , a przynajmniej mocno się zaprzeć). Pamiętam że moje pierwsze hamowanie Starem 28 spowodowało, że fotel się odsunął do tyłu - a wóz jeszcze się toczył. W wersji 28 kierowca bezpośrednio działał na pompę hamulcową, a serwo miało za zadanie umożliwienie hamowania przyczepą. W tamtych Starach były hamulce hydrauliczne, ale przyczepy miały pneumatyczne. Zaletą takiego systemu była możliwość zatrzymania auta niezależnie od ilości powietrza w układzie pneumatycznym. Star 38 takiej możliwości nie miał i przy uszkodzeniu układu powietrznego kierowało się pociskiem... Sam kiedyś w Łodzi uderzyłem w tył milicyjnego Uaz-a bo pękł przewód doprowadzający ciśnienie do manometru na tablicy zegarów. Hamulec ręczny (postojowy) był w postaci taśmy ciernej działającej na koło na wale napędowym - czyli po paru km już nie działał. Po sporej ilości wypadków z udziałem Starów 38 wycofano je z produkcji. W stosunku do wersji 28 mnie osobiści prowadziło się go lepiej. Inne niż w 28 przełożenia skrzyni biegów pozwalały np ruszać z 3 biegu przy małym ładunku. Patrząc z kabiny to odwrotnie włączało się biegi wsteczny ( na wprost 1) i 4 z 5. Szły tak jak w Jelczach i 200. W 28 z 3 (od luzu do tyłu) bieg 4 wkładało równolegle do 3 czyli również do tyłu. Ale na szczęście to już tylko historia............... Pozdrawiam fanów drogi Piotr Chutnik |
Autor: | Informix [ 19 kwie 2023, 8:30 ] |
Tytuł: | Re: STAR 38?? |
Cytuj:
Jaki był sens budowania takiego samochodu, skoro i tak najsłabszym elementem Stara 28 był silnik, a wymieniano skrzynię biegów.
Wyniki rozwojowe jak za komuny. ![]() ![]() Cytuj:
witam wszystkich:) hm mój ojciec jezdzil w pks i z jego opowiesci dowiedzialem ze swego czasu w pks jezdzily maszyny Star 28 ze skrzynia z 200-tki i nazywane one byly jako
Tak. Jezdziłem takim. Przejściówka pomiedzy 28/200. Skrzynia, serwo od 200 reszta od 28. Star 38,slyszal ktos z was o tym?? ![]() Cytuj:
Na tych prospektach widać że Star 38 miał kabinę z 200. Coś chyba prospekt kłamie. To że czteroletni Star był gratem to nic dziwnego. Silnik gruźlika wytrzymywał do remontu ok. 100 tys. km. i to delikatnie traktowany. Czteroletnia kabina pewnie też już była sitem. W tych samochodach robiło się średnio co 2 lata remont silnika i blachy.
Mial kabine Stara 28. Cytuj:
STAR 38, to nic innego jak powiązanie samochodu STAR 25/27 i jego dalsze rozwiązania prototypowe, STAR 38 nigdy nie istniał, owszem STAR 83 ale tylko jako prototyp i nigdy nie wszedł do produkcji seryjnej
Mylisz się. Istnial, ale nie pomiedzy Starem 25/27 a pomiedzy Starem 28i ewentualnie 29 (benzyna)/200. Star 25 i 27 mial bude z wiatrolapami (drzwi otwierane do przodu).1-STAR A 83 Z kabin ą typu K-26,jak w prototypie pojazdu STAR 25 ![]() 2-STAR A 830- kabina typu M1 ![]() Są lub były serwisowe książki w tytule opisane jako ''STAR 38'' lecz to jest bzdurai tylko zmyłka ówczesnego przemysłu.Pozdrawiam ![]() Cytuj:
mój tata jeździł kiedyś starem 28 w STW z całym osprzętem od 200
Tylko skrzynia i serwo bylo od Stara 200 i chyba manometr ciśnienia powietrza. Reszta z 28 . Nie pamietam czy 28 miał zmienne napięcie 12/24, ale 38 mial takie cudo. 24 V rozruch 12V instalacja.
![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |