Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2009, 16:09
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Witam w firmie zastanawiamy się nad możliwością zakupu tzw. ciągnika siodłowego średniodystansowego na kraj. Muszę przyznać,że wybór takiego pojazdu
w cale nie jest taki prosty :/ handlowcy dilerów próbują wcisnąć na siłę
standardowy ciągnik siodłowy :evil: albo robią wielkie oczy i tłumaczą się
,że na placu obecnie takiego nie posiadają a jak już to tylko na zamówienie.
Ma pytanie, jaki ciągnik średniodystansowy byłby waszym zdaniem najlepszy?
zastanawiamy się nad takimi modelami: Daf CF, Man TGS , Volvo FM lub Axorem.
(jedyna pociecha to to,że szef daje wolną rękę co do wyboru.)

No i jeszcze jedno :roll: widzieliście może w jakieś gazecie test porównawczy
kilku modeli ciągników średniodystansowych jednocześnie bo ja mimo licznych
starań i wysiłków nigdzie takiego testu nie znalazłem :( pozdrawiam.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Nie tyle co porównanie, ale opisy poszczególnych ciągników 'lekkich' są w czasopiśmie Transport: Technika Motoryzacyjna z 03/09, aktualnie nie jestem w stanie Ci tego zeskanować. Ja, mając dziś do wyboru któryś z ciągników na krajówkę, zdecydowałbym się na nowe FM z kabiną LXL, to zdecydowanie najlepsza opcja jeśli chodzi o kompromis między ekonomicznością, wygodą i kosztami eksploatacyjnymi.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Nie wiem jak u ciebie z niemieckim :wink: pamiętam ,że w jednym z numerów
FERNFAHRERA z 2006 roku był taki ogólny test brały w nim udział
MAN TGA ,DAF CF, VOLVO FM , MB Axor, R Premium II.
Później dali nawet z tego reportaż na N24 Transportwelt.

Ale to stare dzieje Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 11:04
Posty: 27

Z tego co ja słyszałem wynika że dobre są te MAN-y TGS :P


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Cytuj:
Z tego co ja słyszałem wynika że dobre są te MAN-y TGS :P
Bo?

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 wrz 2006, 16:50
Posty: 1136

Potrzebna Wam jest niska masa ciągnika? Bo to straszne ciasnoty dla kierowców.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 sie 2009, 13:17
Posty: 587
Samochód: VW Passat b5
Lokalizacja: KMY

Myślę że Daf CF będzie bardzo dobrym wyborem:)

Posiadamy takiego w firmie - nie jest typem zbytnio awaryjnym a do transportu z młyna i do niego powinien się nadać :)

_________________
Mówią na mnie niepoprawny,za arcyzabawny
Nie mam czasu na bycie sławnym.....


Czemu mamy nierówne szanse, kiedy mamy wspólny cel?

______________


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 lis 2009, 20:14
Posty: 51
GG: 0
Samochód: FIAT DUCATO

Man TGS przecież o nim zawile nie wiadomo :shock: ciężarówka zagadka???
Lepiej zastanowić się na podstawową wersjom TGX

Warty uwagi jest jeszcze Axor prawie jak Actros ale też ,,Stern”


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Man TGS przecież o nim zawile nie wiadomo :shock: ciężarówka zagadka???
Lepiej zastanowić się na podstawową wersjom TGX

Warty uwagi jest jeszcze Axor prawie jak Actros ale też ,,Stern”
O Manie TGS wiemy sporo. Kabiny M, L i LX, silniki o mocy od 320 do 540 KM. Właściwie to TGX z mniejszymi kabinami. Coś jeszcze chcesz wiedzieć?

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1590
Lokalizacja: Brzesko

I który jest takim samym niewypałem jak TGX i TGA. MANów nie polecam, nowe TGA/TGX lubią brać olej, nie są za dobrze wykonane, w kabinie jakoś spasowania elementów mierna.

Co do Axora, to nie można się sugerować opiniami Actrosa, bo w Axorach montowane są inne silniki, inne skrzynie biegów, a i sam samochód montowany jest w Turcji a nie w Niemczech.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lis 2009, 16:09
Posty: 16
GG: 0
Lokalizacja: Zielona Góra

Kolego posiadam ten numer TTM i jak sam zauwzyłęś jest to tylko ogólny opis. :wink:
Z niemieckim u mnie nieźle :lol: 2lata Duisburgu może pamiętasz chociaż numer
z jakiego miesiąca był ten Fernfahrer będę bardzo wdzięczny.Jacek napisał :
Potrzebna Wam jest niska masa ciągnika? Bo to straszne ciasnoty dla kierowców.
Kolego ciasna kabina to żaden argument nasze pojazdy codziennie wracają na bazę
a nawet jak kierowca spędzi jedną noc w niskiej kabinie z leżanka to mu
przecież ,, korona z głowy nie spadnie”. Trochę jestem zaskoczony negatywnymi
opiniami na temat MAN TGS/TGX
Niedawno byłem N.Tomyślu na rozmowach w z przedstawiecielem MAN
widziałem jako od Grabowskiego z Świdnicy odbierali 5 nowych MANÓW TGX :wink: .
Coraz bardziej jesteśmy zdecydowani na DAFA CF lub RENAULT PREMIUM 2
Dziękuje wszystkim za sugestie i podpowiedzi Pozdrawiam :) .


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2006, 15:16
Posty: 372
Lokalizacja: z nienacka!!!

Cytuj:
Witam w firmie zastanawiamy się nad możliwością zakupu tzw. ciągnika siodłowego średniodystansowego na kraj. Muszę przyznać,że wybór takiego pojazdu
w cale nie jest taki prosty :/ handlowcy dilerów próbują wcisnąć na siłę
standardowy ciągnik siodłowy :evil: albo robią wielkie oczy i tłumaczą się
,że na placu obecnie takiego nie posiadają a jak już to tylko na zamówienie.
Ma pytanie, jaki ciągnik średniodystansowy byłby waszym zdaniem najlepszy?
zastanawiamy się nad takimi modelami: Daf CF, Man TGS , Volvo FM lub Axorem.
(jedyna pociecha to to,że szef daje wolną rękę co do wyboru.)
Na handlarzy nie masz co raczej liczyć, bardzo rzadko mają w ofercie ciągniki o małych kabinach. Po pierwsze napisz jakie ładunki będzie auto ciągać i w jakich terenach. Jeśli jazda będzie po płaskim to moc 350-430KM wystarczy, jeśli po całej Polsce to najlepiej 400-460KM, jeśli na południu, tzn. woj. Dolnpośląskie, Opolskie, Śląskie, Małopolskie, Świętokrzyskie, Podkarpackie to lepiej porozglądać się za autami 430-500KM. Ważna jest konfiguracja napędu: skrzynia automat, manual bez/z połówkami. Kolejna sprawa to ograniczenia kwotowe, również wypadałoby abyś je podał. Jeśli masz taką możliwość to napisz z jakich dróg będziesz korzystał: w większości z krajówek, czy z dróg wojewódzkich, powiatowych. Jak mówi niepisana księga Polskich Dróg DK mają lepsze nawierzchnie niż DW.

Co do mojej oceny wymienionych samochodów to:
Volvo FM - dobre autko, z niezbyt trwałym zawieszeniem i drogimi częściami, mogłoby palić mniej(śr. 35-38 pod patelnią),(opinia z zaprzyjaźnionej firmy która rezygnuje z kosztownych FM'ek)
Axor I i II - słaby jakościowo, paliwoczuły toporek, pod żadnym pozorem nie brać automatu. Tylko manual 16biegowy.(śr spalanie z 20aut: 35-37, również opinia z zaprzyjaźnionej firmy, po wielulatach używania kilkumarek przeszli na merce)
DAF CF - (własne doświadczenia, motory: 380, 430)względnie trwały, miewa problemy z pneumatyką: sprężarka powietrza, padające zawory, słabe mocowania głowic do bloku silnika co może skończyć się tragedią, często przepalają się żarówki, łatwy w serwisowaniu. Spalanie pod silosem:29-38(zależnie od terenu), średnio: 35 przy ok70%km ładownych na Dafoskich filtrach.
Premium II E4,E5 - (opinia firmy używającej tych aut do międzynarodówki pod chłodniami: ESP,FR,CH,IT), spalanie: 34-36L, niska masa własna, znacznie lepsze od 420Dci, jak dotąd bezawaryjne, przebiegi do 400tkm.
Scania R380, R420 - niskie kabiny,E3,E4.( z własnego doświadczenia) oszczędne, trochę cięższe od porównywanych, ale mają lepsze zawieszenie kabin. Spalanie 27-36(zależnie od terenu), średnio: 31 R420 i 32 dla R380 ok70%km ładownych. Droższe w zakupie, dla mniejszego spalania lepiej stosować scaniowskie filtry. Jak się zaniedba podstawową obsługę to bedzie znacznie więcej palić.
Cytuj:
No i jeszcze jedno :roll: widzieliście może w jakieś gazecie test porównawczy
kilku modeli ciągników średniodystansowych jednocześnie bo ja mimo licznych
starań i wysiłków nigdzie takiego testu nie znalazłem :( pozdrawiam.
Osobiście to w testy "gryzipórków" nie wierze, czytaj mam bardzo ograniczone zaufanie.

Generalnie dobre auto z małą kabiną znacznie ciężej znaleźć niż jakiegoś XXLa. W Polsce jest takie podejście, że jak przewoźnik nie zarobi pod firaną na międzynarodówce to puści autko pod wanienke. I czasami widujemy takie wynalazki jak XFSSC lub Magnumka z rynną i 35ton na plecach. A przecież kupno zelżonego CF, Premium II, Scani P, Axora czy FMki lub Tgsa to może być 1tona oszczędności na masie własnej zestawu.

_________________
ASS, GAS OR GRASS !!!
NOBODY RIDES 4 FREE !!!
Kat: A,B,C,E i reszta papierów, teraz tylko jazda.
Kanio najlebszo!


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: