Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 30 wrz 2009, 12:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

tylko sie nie śmiejcie :wink: jak obsługuje sie webasto z takim programatorem

http://obrazki.elektroda.net/72_1160491526.jpg

tylko że na moim jest jeszcze takie kółko,chyba do regulacji temp.

nie chodzi mi o programowanie, tylko o najprostsza rzecz, jak ustawić temp. i moc dmuchawy.
może ktosby mniejwiecej napisałby na jakiej zasadzie to działa...

pytam sie bo nie moge tego rozgryźć, jak u mnie wlączam webasto to startuje jak "odrzutowiec" i dmuchawa daje na maksa, niby jest to kółko ale nie zauwazylem efektu w zalezności od położenia, zawsze daje ciepło na maxa. i jak jest z ostawieniem mocy dmuchawy, bo u mnie dmucha na calego, poźniej po jakims czasie sie uspakaja ile i tak nadal mocno dmucha....

pozdro :wink:


Ostatnio zmieniony 05 paź 2009, 23:04 przez vasil7, łącznie zmieniany 2 razy.

Post Wysłano: 30 wrz 2009, 14:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

musiałbyś wiedzieć jak działa ogrzewanie postojowe.

w zamkniętej gruszce spala się ropa rzucana na sitko otaczające świecę elektryczną z rozrzażoną spiralą. aby powietrze było dostarczane, a spaliny wyrzucane - ruch powietrza wymuszany jest wiatrakiem.
na tej samej osi wiatraka umieszczone są wentylatory które wymuszają ruch powietrza opływającego gruszkę pobieranego z kabiny o oddawanego podgrzanego.

włączając ogrzewanie najpierw włącza się wentylator dostarczający powietrze, aby w momencie odpalenia świecy było powietrze. ale ponieważ na tej samej ośce (napędzane tym samym silnikiem) są wentylatory od powietrza w kabinie to wszystko rusza. huczy i z nawiewów leci zimne powietrza.
po jakimś czasie można usłyszeć głuche dupnięcie wtedy odpala się ropa na tym sitku.

również w momencie wyłączenia ogrzewania wygaszony zostaje płomień poprzez wyłączenie świecy i pompki paliwa, ale przedmuch chodzi jeszcze jakiś czas do momentu wyrzucenia wszystkich spalin z gruszki.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 30 wrz 2009, 17:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

ok dzięki Cyryl,

czyli jesli dobrze rozumiem, to nie da sie regulować temperatury i siły nadmuch, tylko cała praca jest automatyczna!??


Post Wysłano: 30 wrz 2009, 18:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

nie wiem jak się steruje tym typem ogrzewania, ale w większości jest możliwość ustawienia temperatury, a siłę nadmuchu i jego temperaturę ogrzewanie samo dobiera tak, aby w kabinie była właściwa temperatura.

zwykle wygląda to tak, że ogrzewanie najpierw mocno dmuch na przedmuchu, potem włącza się świeca i dmucha dość mocna, by po osiągnięciu zadanej temperatury zwolnić.

starsze modele zwalniały prawie do zera, a po spadku temperatury w kabinie włączały się, by znowu wyłączyć po nagrzaniu kabiny.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 30 wrz 2009, 18:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Tylko czemu ten sterownik nie ma takiego pokrętła obok ekranu? Nasz właśnie je ma i tam można sobie wyregulować wszystko.

Ale i tak mimo iż możesz sobie wszystko wyregulować (jeśli masz tą wersję z pokrętłem) ogrzewanie postojowe działa w ten sposób, w większości przypadków...:
Cytuj:
zwykle wygląda to tak, że ogrzewanie najpierw mocno dmuch na przedmuchu, potem włącza się świeca i dmucha dość mocna, by po osiągnięciu zadanej temperatury zwolnić.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 30 wrz 2009, 20:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2007, 15:28
Posty: 27
Lokalizacja: Wrocław

Spotkałem się z takim sterownikiem w Premium. Pokrętło do regulacji temperatury było osobnym elementem zamontowanym obok sterownika.


Post Wysłano: 01 paź 2009, 0:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 27 gru 2008, 21:41
Posty: 349
GG: 997
Samochód: służbowy

a może po prostu jest tak jak przy mokrym ( a może jest tam mokre) regulujesz wszystko pokrętłami od dmuchawy, temperatury na desce rozdzielczej?

_________________
Lubię SCANIĘ - jeżdżę VOLVO ale naprawdę uwielbiam - ACTROSY - wyprzedzać
. . .161DT300. . . . . . . . . . . . . .161ETZ300. . . . . . . . . . . . . .161OD300. . .

zabrali mi VOLVO dostałem "ROBURA" teraz mnie wszyscy wyprzedzają


Post Wysłano: 01 paź 2009, 3:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

proszę się spytać p. Leszka Jankowskiego 601579626 firma Kryle Pietrzykowice w siedzibie firmy Chomar.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 07 paź 2009, 23:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 wrz 2008, 8:22
Posty: 113
Lokalizacja: Sulechów

Siemanko :)
Cytuj:
tylko sie nie śmiejcie :wink: jak obsługuje sie webasto z takim programatorem

http://obrazki.elektroda.net/72_1160491526.jpg

tylko że na moim jest jeszcze takie kółko,chyba do regulacji temp.
vasil7 - nikt się nie śmieje i mam nadzieje nie będzie się śmiał. Pytanie jest na czasie i bardzo rzeczowe.
Zresztą myślę, że nauki oraz przekazu wiadomości nigdy mało ;), zauważyłem że spora gromadka użytkowników forum czyta bez zrozumienia. vasil7 - wyraźnie napisał, że fotka którą wstawił nie jest taka sama jak jego programator lecz ma dodatkowo kółko , które faktycznie steruje temperaturą oraz mocą nadmuchu.

prawdopodobnie chodziło jemu o taki jak niżej programator :

Obrazek

Może skończę te moje wstępne dyrdymałki ;) i do brzegu pożegluję ;)

Najczęściej stosowane elementy załączające dwóch Firm :


- Eberspächer
- Webasto


Zegar modułowy - występuje w dwóch wersjach: z potencjometrem (do obsługi ogrzewań powietrznych) i bez potencjometru (do współpracy z agregatami wodnymi). Posiada 3 komórki pamięci, programujemy godzinę załączenia z wyprzedzeniem do 7 dni. Po podłączeniu dodatkowego czujnika wskazuje temperaturę zewnętrzną.

Pobierz instrukcje obsługi:

http://ttuutto.w.interia.pl/wgaciezka/e ... dulowy.pdf
Cytuj:
Troszkę dodatkowych wiadomości :

OGRZEWANIE POSTOJOWE - ZALETY:

*
pracuje niezależnie od silnika,
*
ciepłe i przyjemne wnętrze pojazdu przed jego uruchomieniem,
*
podgrzany i przygotowany do pracy silnik,
*
w przypadku aut ciężarowych i dostawczych - ładunek wieziony w optymalnych dla niego warunkach-bez uszkodzeń spowodowanych działaniem mrozu,
*
zdalne sterowanie-możliwość uruchomienia bez konieczności wychodzenia z domu,
*
oszczędność paliwa-podgrzany przed uruchomieniem silnik to ekonomiczniejsze zużycie paliwa,
*
mniejsze zużycie silnika i jego elementów,
*
dobra widoczność-wolne od lodu i odparowane szyby,
*
oszczędność czasu,
*
bezpieczeństwo w drodze-podczas awarii silnika jest możliwość nagrzania wnętrza auta w czasie oczekiwania na przyjazd pomocy drogowej - jest to szczególnie ważne w przypadku, gdy w aucie są małe dzieci,
*
sporty wodne - możliwość żeglowania łodzią czy jachtem cały rok - niezależnie od pory i pogody,
*
kempingi-całoroczna turystyka –komfort podróżowania i wypoczynku.

OGRZEWANIE POWIETRZNE:

*
pracuje całkowicie niezależnie od silnika i systemu ogrzewania pojazdu,
*
montaż - istnieje wiele kombinacji instalacji ogrzewania powietrznego, można je montować w kabinie pojazdu jak i poza nią,
*
zasada działania: urządzenie z jednej strony zasysa chłodne powietrze z wnętrza (lub z zewnątrz) auta, podgrzewa je i drugą stroną wdmuchuje do wnętrza kabiny,
*
ze względu na szybkie ogrzewanie i ekonomiczną pracę jest szczególnie polecane do aut ciężarowych, pojazdów budowlanych, rolniczych i leśnych, karetek pogotowia, przestrzeni ładunkowych oraz pojazdów kempingowych i jachtów,
*
istotna jest bardzo cicha praca dzięki płynnej zmianie prędkości obrotów dmuchawy,
*
niski pobór prądu,
*
małe zużycie paliwa,
*
możliwość regulacji temperatury,
*
łatwe w obsłudze.

OGRZEWANIE WODNE:

*
podwójne wykorzystanie - równocześnie podgrzewa silnik i kabinę,
*
montaż: najczęściej jest instalowane w komorze silnika i włączane w układ chłodzenia,
*
zasada działania: energia cieplna jest odbierana przez wymiennik ciepła pojazdu, a ciepłe powietrze jest transportowane do jego wnętrza, jego reszta w układzie chłodzenia podgrzewa silnik,
*
szczególnie polecane w zimnych strefach klimatycznych-do dużych aut ciężarowych, autobusów, jak również do samochodów dostawczych,
*
znakomicie spisuje się w autach osobowych i vanach gdzie podwyższa znacznie bezpieczeństwo i komfort podróży,
*
wysoka jakość i trwałość ogrzewania-odlewy stali szlachetnej,
*
cicha praca,
*
łatwe w obsłudze (możliwość sterowania cyfrowym zegarem lub pilotem)
Resztę tematu zostawię na jutro ;)

Pozdrawiam :)

_________________
“Kiedy wyda Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który
wie już wszystko o jeździe i o szosach, sprzedaj jak
najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za
kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych
kierowców”.


Post Wysłano: 21 paź 2009, 9:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 12:40
Posty: 141
GG: 0

witam. powróce na chwile do tematu zeby nie został bez odp.

miałem okazje jechać ostatnio innym autem (bo jeździ ciagle na innej trasie) i tam webasto chodzi ok. odpalam ustawiam temp. webasto sie rozkręca na maksa żeby szybko dojść do ustawionej temp. poźniej zwalnia do praktycznie minimum, zostaje tylko lekki szum.... gdy temp. spadnie w kabinie automatycznie zaczyna mocniej dmuchać....

natomiast jeśli chodzi o moje auto, którego dotyczył problem, to podejrzewam że webasto jest nie dokońca sprawne.... albo czyjnik temp. walnął albo programator się wiesza.... odpalam dmuchawe, obroty na max. po jakims czasie zwlania ale gdzieś tak do 1/3 i tak zostaje... cały czas leci gorące powietrze... dzisiaj jak sie obudziłem w nocy i webasto chodziło ok 3h to w kabinie mialem chyba ponad 30'C....

jak bedzie auto u mechanika to będą musieli jednak tam zajrzeć :)

pozdrawiam


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: