wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Pytanie do kierowców dużych wozów https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20481 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | SAKULAS [ 28 maja 2009, 20:58 ] |
Tytuł: | Pytanie do kierowców dużych wozów |
Na początku, zapytam czy nie pomyliłem działu, jak nie pomyliłem to zaczne może tak. Chodzę, na kurs prawa jazdy, C-narazie, potem zaraz E, i mam problem: na kursie jazda samochodem odbywa się modelem MAN-a 12.180 z 6 biegową skrzynią biegów. Jak tu nauczczyć się prowadzenia dużego Trucka z 16 biegową skrzynią, skoro nie ma możliwości nauki takim samochodem. I tu moje pytanie, chciałbym żeby ktoś teoretycznie wyklarował mi technike zmiany biegów w skrzyni 16. Wiem ze tam jest tzw. dolna skrzynia i górna, połówki, ale chodzi mi o ruszanie pustym, pełnym zestawem, i ogólnie technikę jazdy. Wiem, że może to śmieszne dla co niektórych, ale wyznaję zasade kto pyta nie błądzi, z góry dziękuję za odpowiedzi |
Autor: | Jacek [ 28 maja 2009, 21:06 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Na pewno znajdziesz coś ciekawego w temacie SCHEMATY BIEGÓW. |
Autor: | DEMON [ 28 maja 2009, 21:13 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Powiem Ci tak:) kwesta potem przyzywczajenia na jakim samochodzie bedziesz jezdzil:) w MAnie f2000 zeby wbic duza skrzynie musisz odepchac galke zmany biegod od siebie w manach nowszych masz np tylko guziczek:) normalne ze jak masz zaladowany zestaw duza iloscia towaru uzywasz polowek aby szybciej go rozbujac:) mam znajomego ktory 40 ton rusza z polowki czworki:):) i daje rade. na pusto jest to glownie 4 zalezy od stylu jak ci latwiej:) takie jest moje zdanie:) |
Autor: | Marix [ 28 maja 2009, 21:18 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Na początek musisz sie zainteresować, tym co Ci jest potrzebne w najbliższym czasie. Czyli jaki samochód jest na egzaminie. jeśli inny niż ten którym jeździć, szczególnie z inną skrzynią, to rzeczywiscie musisz zgłębić temat, ale nic nie zastapi praktyki. Jednak nie obawiaj się przyszłości. Siądziesz na auto z inną skrzynią, raz dwa to opanujesz. Może czasem pojedziesz zamiast na dwójce to na piątce, albo ruszysz (bądź nie) z siódemki:) ale to nie jest tak, że wsiadasz i kaplica ![]() |
Autor: | ciucma102 [ 28 maja 2009, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Dokładnie tak jak powiedział Marix na razie skoncentruj się nad zdaniem egzaminu a potem będziesz myślał co dalej. Wbrew pozorom obsługa skrzyni czy 16 czy 12 biegowej nie jest trudna a na opanowanie jej potrzeba kilku minut. Przejedziesz się kawałek wyczujesz auto i będzie ok |
Autor: | badys [ 29 maja 2009, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Cytuj: mam znajomego ktory 40 ton rusza z polowki czworki:):) i daje rade.
robi tak bo jeździ nie swoim autem czy nie lubi tego wozu i właściciela?
|
Autor: | DEMON [ 29 maja 2009, 20:34 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
poprostu tak mu wygodniej:) a nie powinien rak ruszac? |
Autor: | ciucma102 [ 29 maja 2009, 20:51 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
No raczej nie powinien Rozumiem z 3 czasem ruszyc ale 4 to moim zdaniem za wysoko |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 29 maja 2009, 21:01 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Miałem okazję jeździć Renault Premium 385. Skrzynia 8-biegowa z przebitką. Na pusto auto spokojnie poszło by z 5 biegu, ale dłuższe praktykowanie takiej techniki jazdy chyba wiadomo czym grozi. |
Autor: | ciucma102 [ 29 maja 2009, 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Wiem ze by poszło z 5 nawet pewnie z 6 by dało rade ruszyć ale weź pod uwagę jakie siły występują podczas tego typu ruszania i jak zmniejsza to żywotność podzespołów |
Autor: | badys [ 29 maja 2009, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
przy takim ruszaniu spala niemiłosierne ilości paliwa, pali sprzęgło, niesamowicie cierpi wał, most i skrzynia, dawno temu nauczyłem się ruszać z jedynki przy skrzyniach 6ścio biegowych i z dwójki przy ósemkach, potem w zależności od warunków pomijam biegi, ale najważniejszy jest sam moment ruszenia - wielu powie, że to przesada - każdy ma takie prawo a ja i tak wiem swoje ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 30 maja 2009, 9:38 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
ciucma102, badys, dokładnie o to mi chodziło. Cytuj: dawno temu nauczyłem się ruszać z jedynki przy skrzyniach 6ścio biegowych
Raczej nie ma takiej potrzeby, no chyba, że jesteś okrutnie załadowany i ruszasz w niepewnym terenie to można spokojnie z jedyneczki ruszać.
|
Autor: | użytkownik usunięty [ 01 cze 2009, 12:55 ] |
Tytuł: | Re: Pytanie do kierowców dużych wozów |
Cytuj: ciucma102, badys, dokładnie o to mi chodziło.
Kolego, w Volvie, nie ważne, czy jesteś pusty czy załadowany rusza się zawsze z JEDYNKI.Cytuj: dawno temu nauczyłem się ruszać z jedynki przy skrzyniach 6ścio biegowych
Raczej nie ma takiej potrzeby, no chyba, że jesteś okrutnie załadowany i ruszasz w niepewnym terenie to można spokojnie z jedyneczki ruszać.Sprzęgło w tym samochodzie jest dość delikatne, a skoro już na to uczula serwis, sprzedawca, to znaczy, że coś w tym jest. Jeżdżąc tak to oszczędzasz wszystko i uwierz mi, naprawdę długo nie będziesz wiedział, że masz sprzęgło. A oszczędności w paliwie ruszając z jedynki, uwierz mi, nie znajdziesz... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |