Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 15 kwie 2009, 16:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

Witam
Jestem "nowy" na forum i...
Mam kilka pytań do Was jako potencjalnych znawców tematyki

Jak w temacie...zamierzam kupić ciężarówkę o ładowności 3,5-4,5t.
Dodatkowo najlepiej o długości paki w granicach 4-5,5m (max!!), małym rozstawie osi; dodatkowo z windą i zabudowa "firanka" lub burtofirana. Koniecznie tez musi mieś stosunkowo nisko nad ziemią umieszczona pakę ze względu na rozładunek ręczny. Ze względu na fundusze interesują mnie modele z przed 10-7 lat.. raczej nie nowsze. Samochód ma być niezawodny gdyż obsługiwał będzie średniej długości trasy, na użytek własny i raczej nie ma możliwości scholowania go osobiście ani naprawy. I w tym momencie mam do Was szanowni "trakerzy" kilka pytań...
1. Proszę o podanie nazw i oznaczeń modeli spełniających mniej więcej wymagania kore podąłem powyżej.
2. Zastanawiałem się która marka jest najlepsza... kiedyś chciałem kupić "stara 742" ale nie ma już tych pojazdów w odpowiednim stanie, jestem zagorzałym fanem polskiej myśli technicznej, mimo to pytam co o Starku sądzicie...// Renault Mascott (trochę mały ) ? Mercedes Atego?(raczej nie, nei lubię mercedesów;/) ale pytam:], jakiś Man ..(jaki?? jest tego dużo wiec liczę szczególnie na podanie modeli w tej marki!).Iveco Cargo? Daf 45? Wypowiedzcie się o tych samochodach.
Osobiście skłaniałbym się do jakiegoś Mana... ale się kompletnie nie znam na tym... CO najlepsze?
Man czy Daf?
Dziękuję serdecznie, odpowiadając pamiętajcie że ma być króciutki, gdyż ma służyć do przewozu towaru na paletach .. ponad tonę na jednej i do tego zwrotny.
P.S trochę się nieskładnie rozpisałem i przydługo... Liczę na wasze sugestie i pomoc;)

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Pierwsze co mi przyszło do głowy czytając opis, to jakaś mała ciężarówka na bazie busa (daily, sprinter, mascot), ale ze względu na windę byłby problem z ładownością.

Małe modele MANa to L2000 albo coś podobnego do tego:

http://moto.allegro.pl/item605142716_ma ... ndeka.html

_________________
Czerwone i bure


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lis 2006, 18:57
Posty: 1697
Samochód: Opel Insignia ST
Lokalizacja: Spręcowo, ok. Olsztyna

Cytuj:
Pierwsze co mi przyszło do głowy czytając opis, to jakaś mała ciężarówka na bazie busa (daily, sprinter, mascot), ale ze względu na windę byłby problem z ładownością.

Małe modele MANa to L2000 albo coś podobnego do tego:

http://moto.allegro.pl/item605142716_ma ... ndeka.html
DMC L2000 zaczynały się na 8 tonach, a kończyły na 12.

_________________
Solaris Urbino 18 '17


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
DMC L2000 zaczynały się na 8 tonach, a kończyły na 12.
Dokładnie to na 7,5 tony = 3,5t. ładowności bez windy. To i tak za mało, bo z windą będzie tona mniej.

_________________
Czerwone i bure


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2006, 17:19
Posty: 108
GG: 0
Samochód: Man TGA 18.480
Lokalizacja: Wrocław

Może Renault Midlum? Były szef miał takie autko o 7,5t dmc, ze względu na najniższy próg podatkowy, ładowność w dowodzie ze względu na windę miał 3,2 tony ale pod schenkerem raz musiałem wziąść 5 ton i nic tam nie trzeszczało a 3 - 3,5 tony to raczej był standard.
Przez windę na pusto strasznie trzepało na dziurach. Tutaj jeszcze wspomnienia z tego auta:
viewtopic.php?f=12&t=1899


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 kwie 2008, 2:21
Posty: 76
GG: 4542692
Samochód: MAN
Lokalizacja: SBI

Skąd ten brak przekonania do Mercedesów ?
Pracuje w firmie w której solówki z windami to 90% samochodów i jeździłem już prawie wszystkimi.
W porównaniu troche większych aut - MAN 15-224 i Mercedes 1117 zdecydowanie jestem za tym drugim - 50 KM różnicy na korzyść Man-a a mimo to Mercedes lepiej się zbiera.
Wg mnie Atego 817 byłoby optymalnym wyborem ale skoro nie chcesz Mercedesa to może MAN 8-163 ? Jak pracowałem w DHL Bielsko to większość drobnicy to właśnie te Man-y.
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1025189
Jeżeli chodzi o Renault Midlum to wg mnie ciężko będzie znaleźć auto z takimi parametrami jakie podałeś.
To samo będzie z DAF-em a Iveco bym sobie odpuścił.
p.s. dobrze byłoby gdybyś podał kwotę jaką masz zamiar przeznaczyć na to auto.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

prezes21 to jest zdecydowanie za stare;) a na autko przeznaczyłem tak do 30 tyś.
Wszystko to co przytoczyliście jest za długie, mnie potrzeba naprawdę czegoś małego i zwrotnego, teraz jeździmy Lublinem i szukamy czegoś niewiele większego ale o znacznie większej ładowności, dodatkowo u jednego klienta jest taki dziwny podjazd że daf o rozstawie osi 5,5m się powiesił kiedyś....
Midlum jest za długie i za drogie; przynajmniej z tego co pooglądałem za 15 min w internecie

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
Wszystko to co przytoczyliście jest za długie, mnie potrzeba naprawdę czegoś małego i zwrotnego, teraz jeździmy Lublinem i szukamy czegoś niewiele większego ale o znacznie większej ładowności
No to tak jak pisałem: daily, sprinter, mascot w wersjach 6,5 tony. Z windą powinny mieć 2,5 do 3t. ładowności.

Najlepiej w warunkach jakie podajesz sprawdziłoby się auto typu mitsubishi canter. Bez wysuniętego przodu, więc bardzo zwrotne, duża ładowność przy małych gabarytach. Niestety raczej trudno będzie coś takiego ustrzelić. No i nie wiem jak z serwisem i awaryjnością.

Małe ciężarówki mogą mieć skrzynie zarówno o długości 9 jak i 5 metrów więc trzeba szukać uważnie. Takie krótsze montowane były np. na mercedesach 809.

_________________
Czerwone i bure


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

Proponuje Mercedesa Vario :wink: DMC 7,5T Ładowność ok 5 ton. Największy rozstaw osi to 4,12 o ile sie nie myle. My mając 140 konny silniczek nie nażekamy. Użytkujemy dwa Varia jeden z 97 a drugi z 98. Awaryjnośc znikoma. Teraz tacie na trasie klocek chyba wypadł przez co musiał wracać na baze. W tych nowszych masz silnik 120 konny, 160 , 180. Tak mi sie wydaje. Deska żywcem ściągnięta z Poprzedników Atego tych 817 lub tych tzw. dziadkach. :wink:

Może być ewentualnie furgon? 5 palet wchodzi na niego...

_________________
Ale pompa już pękła!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

Ze swojej strony polecam Iveco Daily 6,5 t. dmc lub EuroCargo 7,5t dmc. Ponadto może rozglądnij się za Staro - Manem.
Jeździłem Mercedesami po GB i jestem do nich uprzedzony :wink:

Ale to wszystko zależy od stanu auta ponieważ takie stare auta są juz wyciurane.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

W takiej cenie znajdziesz Vario. Wystarczy posiedzieć na allegro.
Tu masz Vario
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8235749

Auto ma 10 lat. Jedyne co do wymiany to drzwi bo już są skorodowane.
Kurnik mozna zawsze zdjąć :wink:

Kolejny Vario:
Rok produkcji: 2000
DMC 6t. 140 koni
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1114444
Auto widac że jest zadbane :wink:

_________________
Ale pompa już pękła!


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

Witam,
Mnie się osobiście podoba, ale właściwie to nie ja kupuje auto tylko Brat, właściciel firmy, a ja mu pomagam szukać tylko;) On mercedesa nie chce powiedział ze nie kupi dla zasady, ale ten model akurat mnie się podoba. Dziękuję mati685 ten 2 vario fajny ale merce raczej odpadają, najbardziej liczymy na mana, lub cicha nadziej ana pożądnego stara 742 jako fani polskiej myśli technicznej...ale zdaje się ze to koniec epoki stara;(
Gibon
Tak iveco cargo 7,5 byłobuy idealne, ale wszystko co oglądaliśmy do tej pory ma pakę ponad 5,5 m a to o metr za dużo... tak tak mam wymagania;) i jeszcze, skoro tak chętnie pomagacie to jak szukacie to długość jest wążniejsza od windy i zabudowy firankowej, najważiejsze są małe wymiar. O ilę sie orientuję to windę zawsze można sobie dokupić;) przynajmniej tak myślę.

Edit: ważne! jeśli już z winda to minimum 750, a najlepiej 1 t, bo takie najlżejsze paletki będzie woził.

I napiszcie mi czy posiadanie windy wpływa na komfort jazdy.

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3640
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Najlepiej w warunkach jakie podajesz sprawdziłoby się auto typu mitsubishi canter. Bez wysuniętego przodu, więc bardzo zwrotne, duża ładowność przy małych gabarytach. Niestety raczej trudno będzie coś takiego ustrzelić. No i nie wiem jak z serwisem i awaryjnością.
Jeździłem takim wynalazkiem i określił bym Cantera jako coś pomiędzy samochodem dostawczym a ciężarówką. Znakomite auto do miasta, zwrotność lepsza niż w długim blaszaku. W porównaniu do typowych ciężarówek komfort na zdecydowanie nizszym poziomie, ale i prostsza konstrukcja (hamulce hydrauliczne, brak układu pneumatycznego). Co do części to niestety dosyć drogie i dostępność gorsza niż do aut europejskich. Cantera można spotkać z zabudowami o szerokości jak w ciężarówce 2,4m albo jak w dostawczaku 2m.

Co do pozostałych:
Od DAFa 45 to z daleka, co innego LF ale za drogi.
Renault Midlum - taki gorszy DAF LF.
MAN i Mercedesy. L2000 od starej 817 lepszy, ale jakbym miał wybierać pomiędzy MANem a Atego, to bym się nawet nie zastanawiał i brał MB. Jeździłem MANem i jak dla mnie za toporny, Atego to młodsza konstrukcja co szczególnie widać w środku.
Volvo FL - dobre brzydkie i drogie.
Iveco EuroCargo - samochodu nie znam

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

Komfort jazdy jest mniej ;ważny ważna jest niezawodności wytrzymałość. w środku to może być iglaste drewno, ważne żeby woził 4 tony z prędkością 80km/h pod górę i nie jęczał :>
Wiesz, my jako laicy to znamy tylko legendy o manowskich silnikach niezawodnych dlatego obstawialiśmy many, a merce no cóz.... nie wiem nie wiem; z manami to tyle dobrze że Brat zdawał na takim C i się zakochał w tym samochodzie, dodam że nie jeździł innymi ciężarówkami opócz tego kursu zbytnio...

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Ostatnio zmieniony 15 kwie 2009, 21:31 przez PiotrowskiW, łącznie zmieniany 1 raz.

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 gru 2005, 20:54
Posty: 213
Samochód: FSC Żuk A11B+Schmitz 1995r
Lokalizacja: Sobienie Jeziory WOT

No nie ma za co. JA tylko podpowiadam. Co do Cantera to to jest myśl. Też miałem styczność z tym autem. Niby małe, a duże. Są 7,5 tonowe wersje. Autko znakomicie sie obraca w ciasnych uliczkach. nie ma to jak Japońskie :lol: :lol: :lol:

http://www.moto.allegro.pl/item60907049 ... owadz.html
O to mi chodziło. My jeździliśmy 7,5 pod izotermą. Obklejony był reklamami Cantera a wcześniej jeździł w sewisie Mercedesa :lol:

Tylko strasznie małą kabine ma. Chodzi o szerokość i wysokośc w kabinie :!:

Ja gdybym miał kupować samochód nie kierowałbym się czy jestem uprzedzony czy nie. Ważne żeby był bezawaryjny i jeździł. Mało palił. Jestem za Variem. W Canterze masz komfort jakbyś jechał osobówką a zamiast z tylu siedzeń miał pake o ładowności 3,5t. No i wyższa kabina :mrgreen:

_________________
Ale pompa już pękła!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3640
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
Wiesz, my jako laicy to znamy tylko legendy o manowskich silnikach niezawodnych dlatego obstawialiśmy many, a merce no cóz.... nie wiem nie wiem
Z legend to się tylko biorą uprzedzenia, np do Mercedesa.
Cytuj:
z manami to tyle dobrze że Brat zdawał na takim C i się zakochał w tym samochodzie
Ja też robiłem prawo jazdy na MANie i wtedy wydawał mi się najlepszy, jednak jak zacząłem jeździć zawodowo to zobaczyłem, że są też inne ciężarówki, co nie znaczy, że dla kogoś taki nie może być. Ja np. jakbym miał się przesiąść ze swojego obecnego samochodu na L2000 to bym szczęśliwy nie był.
Cytuj:
dodam że nie jeździł innymi ciężarówkami opócz tego kursu zbytnio...
Dlatego tym bardziej polecam Cantera, prosta konstrukcja i w razie czego naprawi go zwykły mechanik od osobówek. Jak jeździcie po grajdołkach to tym bardziej sie nada.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

Jak się to mówi "Mały prestiż" z tym czymś...

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3640
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

To kup Renault Magnum :lol:

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Ja już wysiadam.

Do czego Wy w końcu kupujecie to auto? Ono ma służyć do zarabiania czy spełniania jakiś chorych kryteriów wg których mercedesy są be, many cool, canter bez prestiżu, a najlepszy jest star - tylko ciężko takiego dostać.

-------------------

Mercedesy z lat 80-90 to chyba najbardziej niezawodne ciężarówki jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Do tego mają najbardziej przystępne ceny. Ale tak... odrzućmy je z powodów bliżej niezrozumiałych uprzedzeń.

Takiego kurduplowatego man'a nigdzie nie dostaniecie.

Canter ma większy prestiż od stara.

Polska myśl techniczna skończyła się gdzieś na przełomie lat 70-80 i czystą głupotą jest pchanie się w coś takiego z sentymentów. Z sentymentów to można sobie kupić malucha żeby pucować go w garażu i wyjeżdżać nim żeby się pochwalić. Jak auto ma zarabiać, to priorytety są całkiem inne.
Najlepiej przejedź się jakimś starem wyprodukowanym w latach '90, a później czymś zachodniej produkcji 10 lat starszym. Nawet z punktu widzenia kierowcy ładowanie się w stara byłoby czystą głupotą.

_________________
Czerwone i bure


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2009, 14:03
Posty: 26
GG: 6288439
Lokalizacja: Wojkowice

Dobra, dobra...
No to priorytety się troszkę zmieniły. Winda już nie potrzebna. Center jest ok, ale części są drogie.
Mercedes Vario jest ok.Podobno, lepszy niż Atego, zresztą Atego jest za duży dla nas. Renault Midlnum jest z kolei za drogi wiec te 2 auta odpadają. Najbardziej rozglądamy się ostatecznie za Renault Mascot, o ładowności 3,5 +
a tu nawet dobry star, którego może pojedziemy obejrzeć.
http://allegro.pl/item606527267_star_742_igla.html
Do kolegi który wypowiadał sie o braku małych "manów"
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=T1121898
http://allegro.pl/item610409348_man_l_2000_8_103.html
Taki jak trzeba, ale już 15 letni.

_________________
Kurs operatorów wózków jezdniowych - 15.07.09r.
Prawo jazdy kategorii B - 14.09.09r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: