wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Stacja kontroli / dignostyczna https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=19478 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Michał Wiśniewski [ 16 mar 2009, 20:04 ] |
Tytuł: | Stacja kontroli / dignostyczna |
Bardzo proszę o pomoc... Dostałem propozycję doinwestowania w planowaną stacje diagnostyczną we Wrocławiu lub okolicach. Chodzi też o to, żeby wykonywała przeglądy ciężarowych, również ciągników siodłowych, naczep. Jest jeszcze możliwość wyboru lokalizacji. Mam takie pytania: 1. Jak wybierana jest stacja, na której robiony będzie przegląd? jak to wygląda w firmach małych a jak w dużych? Czy stacje diagnostyczne zawierają (np. cichą) umowę z właścicielem lub kierownikiem floty, żeby przeglądy były robione właśnie u nich? Czy może nikt nie zwraca uwagi na to, gdzie robiony jest przegląd i to kierowca decyduje (np. ma jedną zaznajomioną/ulubioną, albo po prostu znajduje gdzieś na trasie, kiedy wypada przegląd?) 2. Jeżeli to kierowca decyduje, to co wpływa na wasz wybór? Są jakieś ciekawe rozwiązania, żeby przyciągnąć kierowców? 3. Czy zazwyczaj robi się przegląd ciągnika i naczepy razem, czy oddzielnie? 4. Czy legalizacje tacho robi się na tych samych stacjach diagnostycznych co przeglądy, czy gdzieś indziej? Ile kosztuje legalizacja? 5. Biorąc pod uwagę powyższe, czy lokalizacja stacji powinna być: blisko bazy, przy trasie, przy centrum logistycznym, przy warsztacie naprawczym/serwisowym? 6. Czy macie ciekawe pomysły na to gdzie w okolicach Wrocka lub we Wrocku przydałaby się stacja diagnostyczna? Będę bardzo wdzięczny za Wasze odpowiedzi na którekolwiek z pytań. Ogromne dzięki. |
Autor: | duży mobil [ 18 mar 2009, 11:16 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
No kolego z taką wiedzą na podstawowe tematy to radzę Ci odpuść sobie ten biznes,może jakaś inna branża??? |
Autor: | Michał Wiśniewski [ 18 mar 2009, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
Cytuj: No kolego z taką wiedzą na podstawowe tematy to radzę Ci odpuść sobie ten biznes,może jakaś inna branża???
Widzę, że kolega niesamowicie pomocny. Zupełnie nie rozumiem po co ktoś pisze taki tekst, co mu to daje...??? Tak żeby inni myśleli, że on ogromnie wszystko-wiedzący, czy po co? Gdybym miał wiedzę to bym chyba się nie pytał. A gdyby każdy miał wiedzę o wszystkim, to nie istniałyby fora. Naprawdę, brak słów.
|
Autor: | duży mobil [ 18 mar 2009, 20:58 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
Kolego ja absolutnie nie chciałem Ciebie urazić,to tylko moja dobra rada.W dzisiejszych ciężkich czasach naprawdę zakładając biznes trzeba się na tym znać,nawet Ci co siedzą latami w danej branży mają poważne problemy.Myślisz pewnie ,że założnie stacji diagnostycznej równa się z założeniem budy z ciuchami na bazarze,to nie taka łatwa sprawa.Zamiast pisac bezsensowne pytania typu: 3. Czy zazwyczaj robi się przegląd ciągnika i naczepy razem, czy oddzielnie? 4. Czy legalizacje tacho robi się na tych samych stacjach diagnostycznych co przeglądy, czy gdzieś indziej? Ile kosztuje legalizacja? 5. Biorąc pod uwagę powyższe, czy lokalizacja stacji powinna być: blisko bazy, przy trasie, przy centrum logistycznym, przy warsztacie naprawczym/serwisowym? Myślisz ,że jak tu odpowiedzą na pytania to już będzie po sprawie i pół sukcesu,na początku radze sie dowiedzieć jak to wszystko wygląda w kwetii prawnej.Stacji i tak nie zbudujesz tam gdzie będziesz chciał tylko gdzie Ci pozwolą i nie załatwisz tych wszystkich zezwoleń w jednym okienku w jedną godzinę.Podsumowując to czeka Ciebie długa i kręta droga bez jakichkolwiek znajomości,zaczynając juz w urzędach.Druga sprawa to kosztorys ,jak się orientuje nie jest to wszystko takie tanie szczególnie urządzenia techniczne nie wspominając o wykupie odpowiedniej działki,ale do odważnych świat należy. Życze powodzenia |
Autor: | Michał Wiśniewski [ 19 mar 2009, 0:29 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
OK, jest człowiek, który od 15 lat jest diagnostą i poznał od podszewki stacje kontroli, ale tylko te do 3,5t. Jest inny człowiek, który wie bardzo dużo o samochodach, jest elektronikiem i mechanikiem. Obaj wiedzą dużo, ale mają za mało kasy. Ja się znam na wielu rzeczach, ale nie na tych o które pytam. Poza wsadzeniem kasy chcę sprawdzić, czy ich pomysły są realne i szczególnie czy ich założenia na temat możliwości obsługiwania ciężarowych są realne. Mam też pewne możliwości lokalizacyjne, w czym także mógłbym pomóc, ale nie wiem czy rozważane w tej chwili lokalizacje są optymalne, a jeżeli to która bardziej. Nie wiem dlaczego uważasz, że obudziłem się pewnego dnia z pomysłem na otwarcie stacji. Oczywiste, że jest w tym coś więcej niż dziwny sen. Ale i tak występuję tutaj prosząc o pomoc, a nie o zupełnie niekonstruktywną krytykę. |
Autor: | Bajzel [ 19 mar 2009, 0:58 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
Musiałbyś popytać użytkownika Cyryl, bo z tego co pamiętam to "urzęduje" on w tamtych terenach i ma sporą wiedzę na tego typu tematy ![]() |
Autor: | bosman [ 19 mar 2009, 1:43 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
Cytuj: 1. Jak wybierana jest stacja, na której robiony będzie przegląd? jak to wygląda w firmach małych a jak w dużych? Czy stacje diagnostyczne zawierają (np. cichą) umowę z właścicielem lub kierownikiem floty, żeby przeglądy były robione właśnie u nich? Czy może nikt nie zwraca uwagi na to, gdzie robiony jest przegląd i to kierowca decyduje (np. ma jedną zaznajomioną/ulubioną, albo po prostu znajduje gdzieś na trasie, kiedy wypada przegląd?)
Tzw, cicha umowa to chyba najczestszy przypadek, konkurencja wsród stacji duża więc wziatka się zdarza. I niemożliwe jest, żeby osoba odpowiedzialna za flote nie interesowała się tym gdzie robione są przeglądy.
Cytuj: 2. Jeżeli to kierowca decyduje, to co wpływa na wasz wybór? Są jakieś ciekawe rozwiązania, żeby przyciągnąć kierowców? Poza wyjątkowymi sytuacjami, wybór stacji nie leży w kompetancjach kierowcy.
Cytuj: 3. Czy zazwyczaj robi się przegląd ciągnika i naczepy razem, czy oddzielnie? Jeśli termin na ciągnika mam 1 stycznia a na naczepe 1 lipca to dlaczego mam robić je razem ??!!
Cytuj: 4. Czy legalizacje tacho robi się na tych samych stacjach diagnostycznych co przeglądy, czy gdzieś indziej? Ile kosztuje legalizacja?
To już nieco inna branża.
Cytuj: 5. Biorąc pod uwagę powyższe, czy lokalizacja stacji powinna być: blisko bazy, przy trasie, przy centrum logistycznym, przy warsztacie naprawczym/serwisowym?
Każda z zasugerowanych lokalizacji jest dobra, a najlepiej by było połaczyć wszystko naraz, np. 200m od ruchlwej drogi, w promieniu 10km są bazy firm posiadające w sumie 500 środków transportowych, po sąsiedzku są serwisy 3 producentów ciężarówek, a naprzeciwko drogi są centra logistyczne... echhh miszyn impasibul ![]() ![]() ![]() Cytuj: 6. Czy macie ciekawe pomysły na to gdzie w okolicach Wrocka lub we Wrocku przydałaby się stacja diagnostyczna?
Niestety nie.
|
Autor: | Michał Wiśniewski [ 19 mar 2009, 12:34 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
Wielkie dzięki Bosman, już mi z 2 lata temu pomogłeś jak pytałem się o rynek naczep. Dobry człowiek jesteś ![]() |
Autor: | szop [ 19 mar 2009, 18:45 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / dignostyczna |
ja ci podpowiem konkretny przyklad, w sweitochlowicach jest jedna okregowa stacja kontroli pojadów, jest ona za plotem bazy firmy DELTA TRANS oraz serwisu volvo, takie sasiedztwo i dobry kontakt z tymi dwoma firmami pozwoli na dobry ruch, pozatym pamietaj ze najlepsze sa stacje diagnostyczneg przy salonach samochodowych, wowczas sprzedajac tam nowe auto przy odrobinie reklamy zyskujesz klienta na stacje diagnostyczna ktory na pewno przyjedzie na przeglad do "swojego" salonu, dzieki temu zyskamy wielu potencjalnych klientów, stacja diagnostyczna przy drodze tranzytowej to znowu zysk z rejestracji aut sprowadzanych, podobno w koninie przy trasie sasiaduja ze soba 3 stacje diagnostyczne roznych firm, ale wszystkie 3 maja zysk dzieki pojazdom sprowadzanym. |
Autor: | Michał Wiśniewski [ 23 mar 2009, 20:44 ] |
Tytuł: | Re: Stacja kontroli / diagnostyczna |
Wielkie dzięki. Rozumiem, czyli realnie to dla ciężarowych najlepiej przy bazach firm transportowych (jeżeli da się z nimi dogadać). Ewentualnie przy drodze z Niemiec lub przy salonie sprzedaży, ale to chyba bardziej z nastawieniem na osobowe, bo ciężarowych ani się tak dużo nie sprowadza, ani jeden salon sprzedaży nie ma aż takiego obrotu, żeby to napędzało wielu klientów. Ale jeżeli ktoś ma jeszcze jakieś obserwacje, to bardzo proszę o kolejne wpisy. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |