[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego :: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18999
Strona 1 z 1

Autor:  Piotrek1339 [ 18 lut 2009, 18:41 ]
Tytuł:  Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

witam.ma problem.tocze spor z szefem jak prawidlowo wypelnic wykresowke tachografu. jestem przedstawicielem handlowym i pracuje okolo 10godz.przypuscmy od 7 do 17.gdy koncze prace o 17 to co zrobic? Szef twierdzi ze wyjmuje wykresoke i recznie kresle linie z tylu tarczki w pozycji odpoczynku od godziny 17 do 24 a na nastepnej od 24 do 7rano.ja sadze ze tarczka powinna byc w tacho od 7-czyli momentu wyjazdu, po zjezdzie na firme przestawiona w pozycje lozko(odpoczynek) i wyjeta o 7 rano dnia nastepnego. prosze kogos o pomoc bo nie wiem kto ma racje

Autor:  wiesiek255 [ 18 lut 2009, 18:49 ]
Tytuł:  Re: spor z szefem o wypelnienie tyarczki tacho

obaj macie racje można tak jak ty robisz i tak jak ci szef mówi

Autor:  Cyryl [ 18 lut 2009, 18:53 ]
Tytuł:  Re: spor z szefem o wypelnienie tyarczki tacho

metodę Twoją stosuję częściej, jeżdżący jednym autem na stałe, lub właściciele samochodów.
metodę szefa stosują kierowcy jeżdżący w większych firmach, gdzie auto może być zabrane np. w środku nocy przez innego kierowcę (awaryjnie), a wtedy Ty zostałbyś bez udokumentowanego czasu pracy.

proszę pamiętać, że wykresówka tacho jest dokumetacją czasu pracy kierowcy wypisanego na niej, a nie czasu pracy pojazdu.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 lut 2009, 20:54 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Cytuj:
pracuje okolo 10godz.przypuscmy od 7 do 17.gdy koncze prace o 17 to co zrobic? Szef twierdzi ze wyjmuje wykresoke i recznie kresle linie z tylu tarczki w pozycji odpoczynku od godziny 17 do 24 a na nastepnej od 24 do 7rano.
Tak jest poprawnie i bezpieczniej, ale żeby zrobić tak :arrow:
Cytuj:
tarczka powinna byc w tacho od 7-czyli momentu wyjazdu, po zjezdzie na firme przestawiona w pozycje lozko(odpoczynek) i wyjeta o 7 rano dnia nastepnego.
musisz mieć pewność, że nikt nie będzie jeździł tym autem (nawet przestawiał o kilka metrów na parkingu).

Autor:  volvo83 [ 18 lut 2009, 22:50 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

A dlaczego po prostu po skończonej jeździe nie wyjmiesz tarczki? Jak wsiadam do auta np. 5 rano to wkładam tarczę, kończe o 17 wyjmuję ją podliczam kilometry i to wszystko. Nie opisuję nic z tyłu. A po co tarczka ma być do godziny 5 rano następnego dnia? Jeśli się spóźnie do pracy to tarcza się przerysuje i już mandat gotowy.

Autor:  MarcinBTC [ 18 lut 2009, 23:40 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Cytuj:
A dlaczego po prostu po skończonej jeździe nie wyjmiesz tarczki? Jak wsiadam do auta np. 5 rano to wkładam tarczę, kończe o 17 wyjmuję ją podliczam kilometry i to wszystko. Nie opisuję nic z tyłu. A po co tarczka ma być do godziny 5 rano następnego dnia? Jeśli się spóźnie do pracy to tarcza się przerysuje i już mandat gotowy.
jak zaplacisz to sie dowiesz czemu sie nie wyjmuje

Autor:  Użytkownik usunięty [ 18 lut 2009, 23:46 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Cytuj:
Cytuj:
A dlaczego po prostu po skończonej jeździe nie wyjmiesz tarczki? Jak wsiadam do auta np. 5 rano to wkładam tarczę, kończe o 17 wyjmuję ją podliczam kilometry i to wszystko. Nie opisuję nic z tyłu. A po co tarczka ma być do godziny 5 rano następnego dnia? Jeśli się spóźnie do pracy to tarcza się przerysuje i już mandat gotowy.
jak zaplacisz to sie dowiesz czemu sie nie wyjmuje
Za co ma zapłacić? Jest to poprawne postępowanie: kończysz zmianę, zliczasz kilometry, wypisujesz resztę tarczki i po sprawie.

Autor:  Blady [ 19 lut 2009, 1:03 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Cytuj:
A dlaczego po prostu po skończonej jeździe nie wyjmiesz tarczki? Jak wsiadam do auta np. 5 rano to wkładam tarczę, kończe o 17 wyjmuję ją podliczam kilometry i to wszystko. Nie opisuję nic z tyłu. A po co tarczka ma być do godziny 5 rano następnego dnia? Jeśli się spóźnie do pracy to tarcza się przerysuje i już mandat gotowy.
volvo83, na twoich tarczkach nie ma udokumentowanej żadnej aktywności (jazda, odpoczynek czy inna praca) od godziny 17.00 do 5.00. Jak wytłumaczysz się inspektorowi podczas kontroli, że w tych godzinach odpoczywałeś. Zakładam, że nie masz też za ten okres czasu żadnego zaświadczenia, że nie pracowałeś. Powinieneś na odwrocie tarczki zaznaczyć "łóżko" od 17.00 do 5.00 i wtedy masz zapełnioną całą tarczkę tzn. 24 godziny, a rano o 5.00 możesz włożyć nową tarczkę i wszystko jest git.

Autor:  volvo83 [ 19 lut 2009, 10:25 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
A dlaczego po prostu po skończonej jeździe nie wyjmiesz tarczki? Jak wsiadam do auta np. 5 rano to wkładam tarczę, kończe o 17 wyjmuję ją podliczam kilometry i to wszystko. Nie opisuję nic z tyłu. A po co tarczka ma być do godziny 5 rano następnego dnia? Jeśli się spóźnie do pracy to tarcza się przerysuje i już mandat gotowy.
jak zaplacisz to sie dowiesz czemu sie nie wyjmuje
Za co ma zapłacić? Jest to poprawne postępowanie: kończysz zmianę, zliczasz kilometry, wypisujesz resztę tarczki i po sprawie.
Pierwsze słyszę że trzeba na odwrocie cos rysować. Mnie ITD nie kontrolowało, ale kolegę z firmy tak i on również nic nie rysował na odwrocie - także może czegoś nie wiem, ale pierwszy raz się spotykam z tym rysowaniem z tyłu tarczy. Jest na to jakiś przepis albo jakieś wyjaśnienie ITD że trzeba tak robić?

Autor:  Blady [ 19 lut 2009, 11:55 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Cytuj:
Pierwsze słyszę że trzeba na odwrocie cos rysować. Mnie ITD nie kontrolowało, ale kolegę z firmy tak i on również nic nie rysował na odwrocie - także może czegoś nie wiem, ale pierwszy raz się spotykam z tym rysowaniem z tyłu tarczy. Jest na to jakiś przepis albo jakieś wyjaśnienie ITD że trzeba tak robić?
Rozporządzenie WE nr 561/2006, Art. 26, punkt 4.
Cytuj:
Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d):
a) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I, wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc karty; lub
b) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB, wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do ręcznego wprowadzania danych, w jakie wyposażone jest urządzenie rejestrujące.
"okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d)" to "inna praca", "dyspozycyjność" i "odpoczynek".

Autor:  6x6fannn [ 21 cze 2009, 2:09 ]
Tytuł:  Re: Spór z szefem o wypełnienie tarczki tacho

Podepne sie pod temat ;]
Powiedzcie czy robie prawidłowo z tarczką. Mianowcie parcuje od 7-17, od rana wkładam nową tarczkę, o 17 robie łóżka i tarczka zostaje w samochodzie. Jednak zdarza się nieraz tak że dostanę telefon pod wieczór ze następnego dnia mam wolne a samochód został na bazie. (Samochód jest moją własnością i nikt inny poza mną nim nie jezdzi). W takim wypadku tarczka sie przerysowuje i mógłbym dostac za to mandat?
Co mam robic w takim razie o tej godzinie 17? Przyznam się ze też pierwszy raz słyszę o wypełnianu tarczki na odwrocie :/
Czy to prawda że przy budowie dróg i mostów czas pracy nie obowiązuje?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/