Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław
może nie tak do końca.
w wielu dużych firmach praca organizowana jest w ten sposób.
na dole są pojazdy i kierowcy oraz nadzorujący to ludzi, którzy odpowiedzialni są za dostarczenie spedytorowi kompletnego środka produkcji. czyli zabezpieczają pojazdy i kierowców.
ci podzieleni są w byrgady/dewizje (lub inne nazwy) i podlegają spedytorowi. spedytor ma do dyspozycji np. 10 takich pojazdów, a spływają do niego zlecenia powiedzmy w liczbie 20.
teraz rolą spedytora jest: wybranie najatrakcyjniejszych zleceń dla swoich aut i powiązanie w całe kółka. natomiast pozostałe zlecenia musi sprzedać jak najkorzystniej zachowując bezpieczeństwo transportu, czyli jakość usług.
jednak często bywa tak, że kursy jego nie układają się w całość, więc część swoich zleceń sprzedaje, część kupuje, czasem zamienia.
bywa, że spedytor jest przydzielony do jakiegoś klient, który jest firmą produkcyjną i ma same eksporty. aby swoje auta obsłużyć musi szukac dla nich imoprty, zaś eksporty wystawia na wolny rynek. do tego służą takie narzędzia jak internetowe giełdy ładunków.
dobry spedytor ma własną bazę przewoźników, którym zleca transport jak już obdzieli swoje pojazdy.