wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Dlaczego białe ciężarówki?
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=18727
Strona 1 z 2

Autor:  grendel [ 03 lut 2009, 20:25 ]
Tytuł:  Dlaczego białe ciężarówki?

Witam,

gdzieś wyczytałem, że są firmy które do transportu wybierają firmy dysponujące białymi ciągnikami :shock:
czy to jakaś bujda byłą czy istotnie tak jest i ewentualnie dlaczego?

Autor:  marctos [ 03 lut 2009, 20:29 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Tak, są takie wymogi. Bo mają np wszystkie auta białe, i dostaniesz naczepę firmową pod wygląd ich zestawów.

Autor:  Maderfaker [ 03 lut 2009, 21:04 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Wg mnie to raczej lipa.
Bialy kolor jest popularny, bo jest bez doplaty - to wszystko. Nie ma sensu sie doszukiwac jakiegos drugiego dna, czy przyczyn o podlozu psychologicznym bo w 90% przypadkow spedytor zna tylko numery zestawu i ew wysokosc. Kolor jest mu obojetny tak samo jak marka, norma paliwa, lub czy kierowca jest ogolony.

Autor:  JoHn [ 03 lut 2009, 21:06 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Wymaga się takie coś np. we Fresh Logistic. Jeżeli kolor auta jest inny, stawka jest niższa. W Biedronce z kolei jest czerwony.

Autor:  MAN [ 03 lut 2009, 21:10 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
Wg mnie to raczej lipa.
Bialy kolor jest popularny, bo jest bez doplaty - to wszystko. Nie ma sensu sie doszukiwac jakiegos drugiego dna, czy przyczyn o podlozu psychologicznym bo w 90% przypadkow spedytor zna tylko numery zestawu i ew wysokosc. Kolor jest mu obojetny tak samo jak marka, norma paliwa, lub czy kierowca jest ogolony.
Raben kiedyś wymagał białych aut

Autor:  ego [ 03 lut 2009, 21:14 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
Wg mnie to raczej lipa.
Bialy kolor jest popularny, bo jest bez doplaty - to wszystko. Nie ma sensu sie doszukiwac jakiegos drugiego dna, czy przyczyn o podlozu psychologicznym bo w 90% przypadkow spedytor zna tylko numery zestawu i ew wysokosc. Kolor jest mu obojetny tak samo jak marka, norma paliwa, lub czy kierowca jest ogolony.
Niektóre firmy, jak choćby A.Talke wymagają by ciągnik był granatowy, inne by był błękitny z białymi drzwiami, inne zaś nie załadują towaru jeśli zestawu nie bedzie ciągnął ciągnik konkretnej marki.
Mi w Monachium odmówiono załadunku części da MAN-a pod Poznań ponieważ byłem Scanią.Powiedziano że musi byc ciągnik MAN-a.
Klient płaci i wymaga.
A i niekoniecznie prawdą jest ,że zleceniodawcy jest obojętne czy kierowca jest ogolony.Kierowca w pewien sposób reprezentuje firmę oraz klienta. Znam z bliska sytuację, gdy stały zlceniodawca w kontrakcie wymagał by kierowcy chodzili -m.in. przy odprawach na przejściach granicznych-w odzieży z jego logo, oraz by wyglądali przy tym schludnie.Za odstępstwa były przewidziane kary.

Autor:  stasek [ 03 lut 2009, 21:20 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Tu nie tylko o auta chodzi.
Gdy mój tato jeździł na hutę saint-gobain, a naczepę miał opisaną glass-trosch, na hucie odmówili załadunku takiej naczepy, bo jest to huta saint-gobain.

Autor:  ciucma102 [ 03 lut 2009, 21:23 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
Niektóre firmy, jak choćby A.Talke wymagają by ciągnik był granatowy
Czerwony tez przejdzie. My raz z tata nie mogliśmy się załadować bo byliśmy zielonym volvem. Szef musiał wymienić tabor na niebieskie auta. Niektóre firmy nakazują jeszcze aby auto było jak najlżejsze wiec każą kupować np Premium albo Cf

Autor:  Maderfaker [ 08 lut 2009, 15:17 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Temat jest o bialych ciezarowkach, a wy piszecie z granatowych, czerwonych itp.
Czyli niekoniecznie musi byc bialy. Moze i Fresh i Raben wymagaja bialych ale tylko do ciagania swoich naczep bo taki kolor ladnie sie komponuje z ich naczepami. A jesli laduje tam swoj zestaw to moze byc obojetnie jakiego koloru.
U mnie w miescie jest MAN i tam laduja tylko Many. Ale koncernow produkujacych ciezarowki jest ze 6 (chyba), a ladunki przez nie generowane to moze 0,0001 wszystkich towarow przewozonych ciezarowkami, wiec nie mozna generalizowac ze kazdy spedytor ustala kolor, marke i czy kierowca ma byc ogolony, lub nie moze byc lysy. Ego serio sadzisz ze nie ogolonego kierowcy by nie zaladowali?? A jesli ma tylko jednodniowy zarost? A jesli na stale nosi brode od 20 lat to tez kaza mu sie golic?
Fakt faktem, czasem sa jakies specjalne wymagania ale w wiekszosci tj 99,999% przypadkow ich nie ma. A jesli nawet sa, to osobna kwestia jest ich przestrzeganie.

Autor:  kselu1 [ 08 lut 2009, 18:33 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
Temat jest o bialych ciezarowkach, a wy piszecie z granatowych, czerwonych itp.
Czyli niekoniecznie musi byc bialy. Moze i Fresh i Raben wymagaja bialych ale tylko do ciagania swoich naczep bo taki kolor ladnie sie komponuje z ich naczepami. A jesli laduje tam swoj zestaw to moze byc obojetnie jakiego koloru.
U mnie w miescie jest MAN i tam laduja tylko Many. Ale koncernow produkujacych ciezarowki jest ze 6 (chyba), a ladunki przez nie generowane to moze 0,0001 wszystkich towarow przewozonych ciezarowkami, wiec nie mozna generalizowac ze kazdy spedytor ustala kolor, marke i czy kierowca ma byc ogolony, lub nie moze byc lysy. Ego serio sadzisz ze nie ogolonego kierowcy by nie zaladowali?? A jesli ma tylko jednodniowy zarost? A jesli na stale nosi brode od 20 lat to tez kaza mu sie golic?
Fakt faktem, czasem sa jakies specjalne wymagania ale w wiekszosci tj 99,999% przypadkow ich nie ma. A jesli nawet sa, to osobna kwestia jest ich przestrzeganie.
a kto powiedział ze wszyscy maja jakies wymagania. ja majac ładunek tez sobie moge zazyczyc ze ma byc pomarańczowa Scania, przyjedziesz zielonym Manem usłyszysz spie..... Ja płace i dyktuje warunki.
kolega tez nie mówił ze jak wymagany to biały, podał przykład

Autor:  Maderfaker [ 08 lut 2009, 19:14 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

To jak bedziesz kiedykolwiek wysylal towar ciezarowką to prosze Cie, w zleceniu dopisz wszystkie interesujace Cie kwestie, kolor, marke, wiek kierowcy, sposob ubrania, koniecznie dopisze zeby kierowca byl wyprozniony na maxa bo chcesz do oporu ladowac. Potem wyslij to do kilku firm jak Raben, Equus czy innych potenatow, lub mniejszych spedycji.
Potem przez kilka godzin bedzie Ci w glowie dzwonil smiech profesjonalistow ktorzy w ten sposob odpowiedza na twoje nawet nie chore lecz zwyczajanie glupie wymagania.

Autor:  kselu1 [ 08 lut 2009, 20:11 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

w dzisiejszej sytuacji rzadko kto sie zasmieje.
zleceniodawca daje Ci swoje pieniądze i warunki, nie akceptujesz warunków nie dostajesz pieniedzy. jak masz inny powiedzmy kolor auta niz wymagany odemnie poprostu nie dostajesz zlecenia.
tak jak idziesz po spodnie - czarne. a ktos Ci daje różowe, białe lub zielone do wyboru. Ty odmawiasz a sprzedawca sie śmieje motywując to tym że masz nierówno pod sufitem bo 95% by wzięła któryś z tych kolorów... a Ty po prostu nie chcesz. masz swoje widzimisie za które płacisz.

ja chcac pozyskac takie zlecenia wysle auto (jezeli posiadam) wymagane, nie mam rezygnuje.
głupim by bylo zadzwonić do gościa i sie smiac ze chce białe (a np mamy 50% floty w tym kolorze).
nie chcesz nie jedziesz. pracujac w firmie tez od Ciebie mogą wymagać abyś był ogolony, tudzież po prostu zadbany. inaczej odstraszysz klientów.
ja już pare sytuacji przeżyłem jeżdząc, klienci narzekali że auto za głośno chodzi i chcą żeby przyjeżdzało ciche, albo że za duże i zeby przysłac mniejsze nastepnym razem. ja i szef uwazalismy to za głupie, ale takie byłoo zdanie klientki, nie byłoo rozmowy na ten temat. chcac utrzymac klienta musie;lismy na to przystac. nie stać nas było na utrate tych pieniedzy...
Cytuj:
czy to jakaś bujda byłą czy istotnie tak jest i ewentualnie dlaczego?
nie bujda zdarza sie
dlaczego - klient ma czasami kaprys, a czasami chodzi o dopasowanie do standardów jakimi są logo, kolory, marka, jakość itp

nie zdziwił bym sie gdyby koncern Fereari w zastepstwo na auto zazyczył sobie Iveco koloru czerwonego z najbogatszym wyposażeniem... do transportu sprzetu F1 razem z innymi czerwonymi Iveco... dziwnym było by zobaczyć żółto niebieskie renault magnum
powody chyba oczywiste

Autor:  Maderfaker [ 08 lut 2009, 20:35 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Widze, ze jestes jeszcze zafascynowany tym calym balaganem jakim jest transport. Lubisz sie spieszyc, wiecznie gonic, bo jakis durny spedytor wymyslil sobie ze 500 km to przejedziesz w 8 h, podal Ci ze rampa nr 156 i jak nie zdazysz to firma staje, bo to lancuch dostaw w cylku "just in time". A jak juz dojedziesz to okazuje sie goniles jak glupi a teraz kaza Ci stac do rana bo ktos pomylil papiery i w d@pie maja twoją awizacje ktora byla tylko pretekstem do obciazenia Ciebie i szefa za ewentualne spoznienie.
Za jakis czas Ci to minie i z wymagan klienta co do koloru samochodu zaczniesz sie smiac jak 99% zestresowanych ludzi w tym biznesie.
Przez takich jak Ty, przewoznicy w Polsce sa pomiatani przez stawianie m. in. glupich wymagan ktore nijak sie maja do jakosci transportu.
Jesli ja bym zlecal przewozy to wazne bylo by dla mnie cena i jakosc transportu. A nie kolor zestawu ktory przyjedzie ladowac, lub to jak glosno chodzi.

Autor:  volvo83 [ 08 lut 2009, 20:44 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
Przez takich jak Ty, przewoznicy w Polsce sa pomiatani przez stawianie m. in. glupich wymagan ktore nijak sie maja do jakosci transportu.Jesli ja bym zlecal przewozy to wazne bylo by dla mnie cena i jakosc transportu.
Widzę że nic do ciebie nie trafia. Powiedzmy, że produkujesz samochody MAN, oczywiście najlepsza marka i jedyna słuszna wobec założenia szefa. Natomist do swoich punktów sprzedaży zawozisz te Many Scanianiami, Mercedasami.. wszystkimi markami oprócz MAN-a. Nie jest to trochę dziwne?

Wiesz na rynku jest teraz tak, że każdy eksponuje swój produkt w każdy możliwy sposób. Wizerunek jest bardzo ważny. Dlatego nie dziwi się, że firmy mają wymagania.

Autor:  Maderfaker [ 08 lut 2009, 20:52 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

To do Ciebie nic nie trafia, lub czytasz malo uwaznie.
O Manie pisalem kilka postow wyzej. Tu akurat nikt sie nie dziwi, ze czesci do Mana wozi sie Manami. Ale uwierz mi nikt nie zwraca uwagi czy moj Man chodzi glosniej czy ciszej niz inne Many ktore stoja pod rampą.
Ale jak ja robie np. meble to co mnie obchodzi marka pojazdu przyjedzie?

Autor:  volvo83 [ 08 lut 2009, 21:00 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
To do Ciebie nic nie trafia, lub czytasz malo uwaznie.O Manie pisalem kilka postow wyzej. Tu akurat nikt sie nie dziwi, ze czesci do Mana wozi sie Manami. Ale uwierz mi nikt nie zwraca uwagi czy moj Man chodzi glosniej czy ciszej niz inne Many ktore stoja pod rampą. Ale jak ja robie np. meble to co mnie obchodzi marka pojazdu przyjedzie?
W temacie autor się pyta: gdzieś wyczytałem, że są firmy które do transportu wybierają firmy dysponujące białymi ciągnikami
czy to jakaś bujda byłą czy istotnie tak jest i ewentualnie dlaczego?


Wszyscy po kolei mu odpowiadają o rabenie, biedronce, freshu oraz o naczepach inloader, którymi nie załadujesz się na danej hucie gdy jest na niej nadruk innej. To akurat wiem od kierowców Bascon Logistic z Sosnowca. Ty natomiast piszesz że to lipa. Ok, niech ci będzie.

Nie jest to jakaś reguła ale niektóre firmy maja swoje wymogi i nasz opór niczego nie zmieni.

Autor:  Maderfaker [ 08 lut 2009, 21:08 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

No widzisz...
Autor postu pyta o biale samochody. A ludzie przytaczają, ze biedronka to chce czerwone, ktos tam to niebieskie a ktos inny to w kropki.
Czyli bialy kolor nie jest faworyzowany.

Autor:  kselu1 [ 08 lut 2009, 21:21 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Cytuj:
Widze, ze jestes jeszcze zafascynowany tym calym balaganem jakim jest transport. Lubisz sie spieszyc, wiecznie gonic, bo jakis durny spedytor wymyslil sobie ze 500 km to przejedziesz w 8 h, podal Ci ze rampa nr 156 i jak nie zdazysz to firma staje, bo to lancuch dostaw w cylku "just in time". A jak juz dojedziesz to okazuje sie goniles jak glupi a teraz kaza Ci stac do rana bo ktos pomylil papiery i w d@pie maja twoją awizacje ktora byla tylko pretekstem do obciazenia Ciebie i szefa za ewentualne spoznienie.
ja widze ze masz jakis problem, chyba ze sobą...
Cytuj:
Przez takich jak Ty, przewoznicy w Polsce sa pomiatani przez stawianie m. in. glupich wymagan ktore nijak sie maja do jakosci transportu.
jeżdze w UK - widać to gołym okiem, jestem kierowcą
Cytuj:
Jesli ja bym zlecal przewozy to wazne bylo by dla mnie cena i jakosc transportu. A nie kolor zestawu ktory przyjedzie ladowac, lub to jak glosno chodzi.
ale tu nie chodzi o Ciebie, cene moze dać tą samą, chce biały i przyjedzie biały, nie pojmuje w czym masz problem.
jak masz sklep i pod twoj sklep podjezdza cięzarówka na która skarżą sie klienci, to jak oni juz nie przyjada to i Ty mu nie zawieziesz. a to że Ty mu powiesz ze jest to cięzarówka zrobiona do miejskiej dystrybucji, cicha i ekonomiczna do niego nie trafia... mozesz zrezygnowac z pieniedzy które on Ci daje zarobic. dla niego cena moze sie nie liczy i dlatego starasz sie spełnic warunki
co do jakosci transportu, kazdy moze dowiesc z punktu A do B, nie wiem czy mowisz o uszkodzeniach, czy spoznieniach bo to inna bajka,

wracając do spodni. ktos Ci daje dobre jakościowo spodnie w dobrej cenie... ale różowe.

Autor:  JoHn [ 08 lut 2009, 22:12 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Facet o czym Ty w ogóle gadasz. Zarzucasz komuś zbaczanie z tematu, a sam robisz to samo. Co ma na celu pisanie tych Twoich bardzo "trafnych" spostrzeżeń na temat kolegi kselu1 :?: Patrząc po Twoim nicku i sposobie pisania to z transportem masz doczynienia tylko w teorii, albo poprzez tatę czy wujka.

Autor:  Igor [ 08 lut 2009, 22:18 ]
Tytuł:  Re: dlaczego białe ciężarówki

Boże, kolego Maderfaker(?) - czy to tak trudno zrozumieć o czym mówi kselu1? To nie chodzi o to, co jest rozsądne, chodzi tylko o to, że zleceniodawca ma prawo ściśle określić co ma wieźć dany towar, czy to Ci się podoba czy nie. W zleceniach jest (jak pewnie wiesz), ściśle określany rodzaj pojazdu mającego wieźć towar (przykładowo, naczepa skrzyniowa z plandeką, z rozsuwanym dachem), i tu sprawa wygląda tak samo jak z tym nieszczęsnym kolorem kabiny czy plandeki.

Nie podstawisz wywrotki do przewiezienia 100 pralek, nawet gdyby fizycznie udało się je tam zmieścić, w zleceniu jest mowa o takim a nie innym rodzaju naczepy (w przypadku tych pralek, prawie zawsze naczepa mega z wysokością wew. 3m) - czy Ci się to podoba czy nie.

Idealnym przykładem może być praca jako kurier z własnym samochodem. Często bez auta w odpowiednim kolorze o pracy nie masz co marzyć, mimo to że wszystkie inne firmy wożą paczki białymi autami, w przypadku tej jednej będzie to stanowić problem nie do przeskoczenia.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/