Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 paź 2008, 14:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 8:29
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Volvo

Witam,

Jestem elektronikiem i ostatnio zainteresowałem się ciężarówkami, ale jestem "zielony" jeśli chodzi o technikę samochodową. Czy ktoś może mi polecić jakieś materiały dotyczące architektury / budowy ciężarówek ze szczególnym naciskiem na układy pneumatyczne i hydrauliczne oraz czujniki współpracujące z elektroniką?

Czy ktoś potrafi rozszyfrować, do czego służą następujące podzespoły i jak są powiązane z resztą elektroniki? Jakie mogą być skutki ich awarii?

- Range Inhibit Valve (domyślam się, że jest to związane ze skrzynią biegów),
- Area Inhibit Valve (podobnie jak powyżej),
- Transmission Box High Range Valve,
- Transmission Box Neutral Range Valve,
- Transmission Box Low Range Valve,
- Transmission Box Front Axle Diff Lock Valve,
- Gear Low Split Sensor,
- Neutral Feedback Sensor,
- Reverse Feedback Sensor,
- Transmission Box gear low range switch,
- Transmission Box front axle diff lock switch

Dzięki za pomoc!

mmac


Post Wysłano: 17 paź 2008, 14:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

To by było chyba tak:

Transmission Box High Range Valve- zawór wysokiego zakresu skrzyni biegów (duża skrzynia)

Transmission Box Low Range Valve- zawór niskiego zakresu skrzyni biegów (mała skrzynia)

Transmission Box Neutral Range Valve- zawór neutralnego zakresu skrzyni biegów (luz)

Transmission Box Front Axle Diff Lock Valve- zawór blokady przedniego dyferencjału

Gear Low Split Sensor ?

Neutral Feedback Sensor ?

Reverse Feedback Sensor ?

Transmission Box gear low range switch- włącznik niskiego zakresu skrzyni biegów

Transmission Box front axle diff lock switch- włącznik blokady przedniego dyferencjału


Post Wysłano: 17 paź 2008, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 paź 2008, 8:29
Posty: 2
GG: 0
Samochód: Volvo

Dzięki za odpowiedź, ale o co chodzi z tymi zakresami? Co to znaczy duża skrzynia, mała skrzynia? Wszystkie wymienione wyżej układy pochodzą z jednego pojazdu, a tam jest chyba tylko jedna skrzynia, albo aż tak bardzo się nie znam? ;) Gdzie się można dowiedzieć czegoś więcej?


Post Wysłano: 17 paź 2008, 19:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Górna dolna skrzynia to takie cosik, że masz na przykład skrzynie 8 biegową, z tego 4 biegi na dolnej i 4 na górnej, a zmieniasz te skrzynie pstrczkiem, bądź przez przebitke. Np.: masz 4 bieg (dolna skrzynia), wciskasz sprzęgło, przerzucasz pstryczek i wrzucasz jedynkę tak jakby (bo pierwszy bieg na górnej skrzyni to 5 bieg ogólnie) i tak dalej.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 17 paź 2008, 19:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 22:58
Posty: 527
Lokalizacja: mlp

Obrazkowo tyle że 12 biegów:
czarne-dolna skrzynia
czerwone-górna skrzynia

Obrazek


Post Wysłano: 22 gru 2008, 0:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:23
Posty: 262
GG: 4086883
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

no dobra

ale do czego sluzy dolna a do czego gorna skrzynia?
z jakiego biegu ruszamy?

niech ktos to lopatolofgicznie wytlumaczy ;p

_________________
B C D


Post Wysłano: 22 gru 2008, 0:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Cytuj:
no dobra

ale do czego sluzy dolna a do czego gorna skrzynia?
z jakiego biegu ruszamy?

niech ktos to lopatolofgicznie wytlumaczy ;p
Skrzynia dolna zawiera biegi niższe, czyli pierwsze biegi.
(Jeśli mamy np. skrzynię 12 biegową)
Tzn. Zaczynamy z powiedzmy drugiego biegu i wajhujemy do końca małej skrzyni (do 6 biegu) potem przebijamy na wyższą skrzynię (od 7) i lecimy dalej.

Jak można się domyślić dolna skrzynia zawiera biegi wolniejsze.

Co do tego z którego biegu się rusza to kwestia doświadczenia i warunków, ale myślę że przeważnie z 2-3.

_________________
Semper Fidelis


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: