Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 23 wrz 2008, 14:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2008, 12:32
Posty: 9
GG: 1722746
Samochód: Scania 93
Lokalizacja: Jaworzno

Witam wszystkich Klubowiczow i osoby zwiazane z tematem wagi ciezkiej ;)
mam 28 wiosen za soba a od nie dawna jestem szczesliwym posiadaczem prawka na autka po wyzej 3,5t ;)
troche poczytalem o ciezarowkach co i jak z czym sie je , tu na strone takze. Jednak mam kilka pytan ktore moga sie wydac smieszne dla starych wyjadaczy ;)
Jednak prosze o pomoc , gdyz jak juz wspomnialem jestem nowy w kat C ;)
B juz mam 10 lat , kilometrow po polsce i europie zachodniej zrobilem dosyc sporo, jednak B to nie C a A to nie B ;) itd ;)

Moje pytania , ktore chialbym zadac sa glownie zwiazane z wyposazeniem, badz dzialaniem ciezarowki
Czytajac posty w temacie SKRZYNIA BIEGOW ZF , uwage moja przyciagnela
Skrzynia z INTARDERem - jesli jest ktos komu sie chce odpowiedziec na to zapewno proste pytanie , to bede wdzieczny

Zrozumialem ze to rodzaj hamulca ? dodatkowego ale nie za bardzo wiem na jakiej zasadzie dziala

slyszalem o RETARDERze ale INTARDER ??
Co to jest i czym sie rozni RETARDER od INTARDER ??

Pozdro i czekam na pomoc bo moich pytan bedzie wiecej ;)

_________________
Kto jedzie Iveco dojedzie daleko ;)


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 18:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

sa 3 rodzaje hamulcow gorskich. spalinowy , olejowy i elektromagnetyczny. na moje intarder to wlasnie teh hydrauliczny a konkretnie hydrokinetyczny ktory wykorzystuje olej w przekladni do hamowania.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 18:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2008, 12:32
Posty: 9
GG: 1722746
Samochód: Scania 93
Lokalizacja: Jaworzno

A czy moze byc tak ze intarder to ten hamulec hamujacy skrzynie biegow ?? a retarder hamujacy np wal napedowy ?? czy np ten ktory dlawi silnik zamykajac odprowadzenie spalin ??

nigdzie nie moge znalesc informacji na temat tego intardera :( a po ogloszneiach widze ze sa opsiane w wyposazeniu retarder lub intarder

slyszalem ze hamulce te gorskie moga byc chlodzone ciecza, plynem z chlodnicy jak i olejem, czy to prawda ??

_________________
Kto jedzie Iveco dojedzie daleko ;)


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 18:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2008, 18:49
Posty: 270
GG: 1
Samochód: Liebherr LTM1100
Lokalizacja: Bydgoszcz

jest wiele rozwiazan , praktycznie co firma to inne , ja nie jestem specjalista w tym temacie ale kila rozwiazan widzialem. z nazywaniem tego jest roznie , kazdy po swojemu. a wiadomo ze jezeli chodzi o hamulce w ktorych wystepuje tarcie , potrzebne ejst chlodzenie , napewno takim hamulcem jest elektromagnetyczny zwany telma. w przypadku hamulca w skrzyni to nic innego jak olejowy nie ma racji bytu a jak jest napisane ze skrzynia biegow z hamulcem i napisane jest ze to intarder to na moje to wlasnie olejowy hamulec.

_________________
usługi dźwigowe do 350t, transport niskopodwoziowy.


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 18:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Retarder i intrader jest to ten sam zwalniacz hydrauliczny różnią się tylko budową oba rodzaje są mocowane do skrzyni biegów.
Retarder ma własny obieg oleju a intrader wykorzystuje olej z skrzyni biegów co przy okazji sprzyja chłodzeniu oleju w skrzyni biegów przez chłodnicę intradera a w warunkach zimowych powoduje szybsze rozgrzanie oleju w skrzyni biegów gdyż chłodnica retardera/intradera jest chłodzona przez płyn chłodzący silnika
Elektryczny zwalniacz zwany telma montowany jest na wale napędowym

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 18:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2008, 12:32
Posty: 9
GG: 1722746
Samochód: Scania 93
Lokalizacja: Jaworzno

Wlasnie o to mi chodzilo ;)
dzieki koledzy za pomoc , czyli to sa taka samo hamulce przy skrzyni tylko roznica jest w ich chlodzeniu ;) wkoncu wiem , zapraszam na inny moj post gdzie pytam o LOW LINER ;)

_________________
Kto jedzie Iveco dojedzie daleko ;)


Ostatnio zmieniony 24 wrz 2008, 9:01 przez Kokolino, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 23 wrz 2008, 19:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Wlasnie o to mi chodzilo ;)
dzieki koledzy za pomoc , czyli to sa taka samo hamulce przy skrzyni tylko roznica jest w ich chlodzeniu ;)(...)
No... Chyba nie tylko w chłodzeniu.

Mogę się mylić, ale o ile mnie pamięć nie myli, intarder hamuje wałek pośredni skrzyni biegów, działa więc tylko przy zalączonym (jakimkolwiek) biegu. Retarder hamuje wał napędowy, działa więc zawsze.
Tak jakoś mi się zapamiętalo :)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 19:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 wrz 2008, 12:32
Posty: 9
GG: 1722746
Samochód: Scania 93
Lokalizacja: Jaworzno

Cytuj:
Cytuj:
Wlasnie o to mi chodzilo ;)
dzieki koledzy za pomoc , czyli to sa taka samo hamulce przy skrzyni tylko roznica jest w ich chlodzeniu ;)(...)
No... Chyba nie tylko w chłodzeniu.

Mogę się mylić, ale o ile mnie pamięć nie myli, intarder hamuje wałek pośredni skrzyni biegów, działa więc tylko przy zalączonym (jakimkolwiek) biegu. Retarder hamuje wał napędowy, działa więc zawsze.
Tak jakoś mi się zapamiętalo :)
Wiec jak wkoncu jest ?? bo ja nie wiem , a chcialbym uzyskac wiarygodna odpowiedz :/

_________________
Kto jedzie Iveco dojedzie daleko ;)


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 19:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Cytuj:
Wlasnie o to mi chodzilo ;)
dzieki koledzy za pomoc , czyli to sa taka samo hamulce przy skrzyni tylko roznica jest w ich chlodzeniu ;)(...)
No... Chyba nie tylko w chłodzeniu.

Mogę się mylić, ale o ile mnie pamięć nie myli, intarder hamuje wałek pośredni skrzyni biegów, działa więc tylko przy zalączonym (jakimkolwiek) biegu. Retarder hamuje wał napędowy, działa więc zawsze.
Tak jakoś mi się zapamiętalo :)
Oba rodzaje retarderów są na stałe połaczone z wałkiem wyjsciowym skrzyni biegów i oba hamują tylko przy załaczonym biegu, na luzie też ale z mniejszą siłą gdyż silnik nie stawia wierszych oporów
Retarder jest to zupełnie osobne urządzenie niezalerzne od skrzyni biegów przykręcono do tylnej obudowy skrzyni z własnym obiegiem oleju
Intrader jest to poprostu zintegrowany retarder z skrzynią biegów gdyż skrzynia biegów i retarder tworzy jedną nie rozłaczną całość z wspólnym obiegiem oleju

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 23 wrz 2008, 20:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Jeśli tak, to źle mi się zapamiętało. Przepraszam za wprowadzanie w błąd :)

Przy okazji grzebania w Google poniosło mnie tu (Uwaga! Kodowanie CP-1250). Nie zdążyłem jeszcze, co prawda, przesylabizować całego dokumentu, ale z tego, co widzę, jest tam sporo informacji o retarderach.

W ogóle zaskoczony jestem różnicami w pojmowaniu tych samych słów między EU a USA. Tam słowo "retarder" oznacza najczęściej hamulce silnikowe, kompresyjne. O ile dobrze pamiętam stosowanie retarderów w europejskim znaczeniu tego słowa (zwalniacze na wale napędowym) ogranicza się do automatycznych skrzyń biegów, które wchodzą tam do użycia bardzo powoli.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: