wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

AdBlue
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14779
Strona 1 z 2

Autor:  Martin [ 04 maja 2008, 11:59 ]
Tytuł:  AdBlue

Wiadomo Wam coś o nowych rozwiązaniach Volva na temat stosowania AdBlue? Coraz więcej widuję Volva FH Euro4 bez konieczności stosowania AdBlue.

Autor:  karol122 [ 04 maja 2008, 13:38 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

No wiesz kolego nie którzy szefowie wybierają euro 4 bo do euro 5 jak wlejesz wodę zamiast AdBlue to obniża się moc chyba o 40%.tak słyszałem.Bo w Volvie mojego taty jeszcze tak nie ma tylko w tych nowszych bo mają w firmie z maja i z września volva to tak jest w tych z września bo mówili na serwisie.a nie którzy wolą wlać wodę zamiast Adblue

Autor:  Levuss [ 04 maja 2008, 14:33 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Cytuj:
Wiadomo Wam coś o nowych rozwiązaniach Volva na temat stosowania AdBlue? Coraz więcej widuję Volva FH Euro4 bez konieczności stosowania AdBlue.
Jest to silnik D13B z EGR o mocach 360, 400, 440 spełniający normę Euro IV.

Autor:  MartinKot [ 04 maja 2008, 18:06 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Cytuj:
jak wlejesz wodę zamiast AdBlue to obniża się moc chyba o 40%.
Bardzo ciekawe. Możesz rozwinąć tą tezę?

Autor:  czolgista55 [ 04 maja 2008, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Koledzy możecie mi powiedzieć co to jest AdBlue ??
To jest płyn chłodniczy??

Autor:  MartinKot [ 04 maja 2008, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

AdBlue jest to mocznik który jest wtryskiwany do katalizatora (tłumik) w celu dopalenia min. tlenków azotu i cząstek stałych.

Ludzie google nie gryzie.

Autor:  karol122 [ 05 maja 2008, 19:52 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Cytuj:
Cytuj:
jak wlejesz wodę zamiast AdBlue to obniża się moc chyba o 40%.
Bardzo ciekawe. Możesz rozwinąć tą tezę?
To kolego jak nie ma Adblue albo jest woda to moc samochodu jest zmniejszona o 40% i jedziesz wolniej z ładunkie.taty koledze zabrakło Adblue i pod górkę ledwo co wjechał

Autor:  GRZEGORZ [ 05 maja 2008, 19:54 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Nie przesadzaj "ledwo co wjechał" :lol: :lol:
silnik ma utratę mocy ale nie w takim stopniu i nie trzeba lać, wystarczy tylko że adblue się skropli w niewielkiej ilości a już mamy gwarantowane płukanie zbiornika i najprawdopodobniej wymianę pompy.

Autor:  karol122 [ 05 maja 2008, 20:58 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Tylko kolego on miał na pace 26ton owoców i nie jechał pod taką małą górkę i na ekranie pisze że traci moc o 40%

Autor:  MartinKot [ 05 maja 2008, 20:59 ]
Tytuł:  Volvo FH

A mi sie wydaje że AdBlue nie ma nic wspólnego z parametrami silnika. Mocznik jest wtryskiwany w sam katalizator SCR i w nim spaliny ulegają dalszemu spalaniu. Nie ma to nic wspólnego z utratą mocy czy momentu silnika. No chyba że właściciel firmy GreenChem nie wie co mówi...
Jedyny "skutek" jaki powoduje jazda bez mocznika w zbiorniku jest czystość spalin. Parę klas w dół. Nie wiem co dzieje się z pompą i wtryskiwaczem (wtryskiwaczami??) mocznika gdy zbiornik jest pusty.

Autor:  karol122 [ 05 maja 2008, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Ostatnio nawet jak byłem z tatą na firmie to rozmawiali o tym i mówili że traci moc.Bo to jest tylko w nowszych modelach bo mój tata jeżdzi z maja volvem fh i w tym nie ma tego.ale przecież jak nie ma Adblue to i nie ma euro 5.to są pewnie jakieś czujniki na to.

Autor:  MartinKot [ 05 maja 2008, 21:35 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Sonda badająca "czystość" spalin znajduje się zapewne przed katalizatorem SCR, więc nie ma to nic wspólnego. Jakby było tak jak mówisz to silnik w ogóle by nie odpalił, bo nagle z EURO 5 stało by Ci się EURO 2, albo 1, to gwarantuje Ci że komputer by zwariował i by Ci nie odpalił silnik. Technologia SCR miała głównie "na celu" powróceniu do starszych ustawień silnika. Czyli przy niższej normie emisji spalin, osiągamy taką samą moc, ale jest niższa temperatura spalania, a co za tym idzie zaoszczędzamy na paliwie. Następnie gazy które nie zostały spalone w komorze silnika dopalane są w katalizatorze za pomocą mocznika i z tłumika wylatują czystsze spaliny. Ot cała zasadza działania technologi SCR w skrócie.

Jeżeli ktoś mi nie wierzy proponuje kontakt z firmą GreenChem, albo z główną siedzibą Mercedes-Benz. Bo to oni są pionierami tej technologi.

Autor:  GRZEGORZ [ 05 maja 2008, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Martin kot adblue ma coś wspólnego, nie wiem dokładnie ale tak na mój rozum moc silnika jest redukowana aby nie przekroczyć emisji spalin euro5, chociaż razem z komunikatem o utracie mocy pojawia się komunikat o zanieczyszczeniach czy coś takiego. :)

Autor:  MartinKot [ 05 maja 2008, 22:55 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Ja to co napisałem usłyszałem od samego właściciela GreenChem i chyba on wie najlepiej na jakiej zasadzie to działa.
Masz racje pisząc że badana jest czystość spalin za katalizatorem, ale dane dotyczące mieszanki paliwa i powietrza brane są z czujnika przed nim. Czujnik za katalizatorem może być po to, aby zakomunikować kierowcy że mocznik nie jest wtryskiwany z tego, albo innego powodu i żeby można było szybko wykryć np. uszkodzenie pompy lub wtryskiwaczy mocznika, a nie po to aby były one brane do danych o mieszance paliwowej.

Autor:  Martin [ 06 maja 2008, 9:25 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

W ostatnim PT jest wywiad z prezesem GreenChem Poland i jest nawet wspomniane, że brak AdBlue powoduje utratę mocy silnika o 60% i uszkodzenie katalizatora w przypadku lania wody.

Autor:  karol122 [ 06 maja 2008, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Dokładnie kolego zgodzę się z tobą bo nawet dziś gadałem z tatą i mi tak powiedział

Autor:  MartinKot [ 06 maja 2008, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Nie wiem co się stanie jak wlejemy wodę i zależy co kto rozumie pod pojęciem woda. Mocznik AdBlue składa się w prawie 70% z H20 czyli wody. Ale wody nie takiej jak płynie w kranie. Co się stanie jak wlejemy wodę z kranu nie wiem. Na pewno pompa się uszkodzi jak ON sie dostanie do zbiornika, nawet w niewielkiej ilości, tyle wiem na pewno w kwesti "gości" w zbiorniku z mocznikiem.
A to że jest utrata mocy to jest zwykły mit, jakich jest dużo. Jak ktoś mi udowodni że jak będzie jechał bez AdBlue i zamiast 600KM będzie miał 240 to uwierzę...

Autor:  GRZEGORZ [ 06 maja 2008, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Utrata mocy nie polega na tym że mamy mnie kilometrów do przejechania :mrgreen:
Samochód staje się bardziej mułowaty, wolniejszy i zdarza mu się kopcić. Takie są moje obserwacje po utracie mocy w naszym fh.

Autor:  MartinKot [ 06 maja 2008, 22:50 ]
Tytuł:  ...

Na potwierdzenie moich słów... http://cms.greenchem-adblue.com/idciab/pytania pytanie nr 8.
Cytuj:
Utrata mocy nie polega na tym że mamy mnie kilometrów do przejechania :mrgreen:
Mylisz pojęcie konia mechanicznego z kilometrami. Mi chodziło o to pierwsze... Fakt napisałem z małych liter, powinienem z dużych - mój błąd

Autor:  GRZEGORZ [ 06 maja 2008, 22:53 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH

Takie jest ich zdanie ale według mnie tak na prawdę jest to czysta teoria (tak mi się wydaje), ja natomiast mówię o tym co zaobserwowałem w praktyce.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/