wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[Mercedes, Sprinter] Brak mocy https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=13583 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Evil [ 29 lut 2008, 0:22 ] |
Tytuł: | [Mercedes, Sprinter] Brak mocy |
Wczoraj dostarczajac pierwszy ladunek (300kg) do Lichenia mialem w tym miescie przymusowa naprawe wtrysku i po ok godzinie od naprawy smigalem do Warszawy zeby dostarczyc drugi ladunek (ciezar ladunku ok 300kg) i gdzies w polowie drogi samochod kompletnie stracil moc ![]() |
Autor: | Mr.X [ 29 lut 2008, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
prawdopodobnie padł czujnik przepływu powietrza. Najlepiej jedź na stacje diagnostyczną i podłącz pod komputer, to dokładnie będziesz wiedział |
Autor: | Filip85 [ 01 mar 2008, 19:31 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
Najpierw sprawdził bym cały układ dolotowy przewody od turba i łączenia. |
Autor: | snickers1980 [ 01 mar 2008, 23:12 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
Witam z mojej wiedzy jaką posiadam to te silniki są na elektronicznych pompach wtryskowych i gdy dostaje ona błędne informacje z czujników , pompa przechodzi na " tryb awaryjny " przyjmując swoje stałe fabryczne wartości . efektem jest spadek mocy na tyle że samochód muli tak max 90-100km/h. faktycznie może być to awaria jednego czujników np przepływomierz lub po prostu awaria pompy |
Autor: | Mr.X [ 02 mar 2008, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
Cytuj: Witam z mojej wiedzy jaką posiadam to te silniki są na elektronicznych pompach wtryskowych i gdy dostaje ona błędne informacje z czujników , pompa przechodzi na " tryb awaryjny " przyjmując swoje stałe fabryczne wartości . efektem jest spadek mocy na tyle że samochód muli tak max 90-100km/h. faktycznie może być to awaria jednego czujników np przepływomierz lub po prostu awaria pompy
dokładnie tak. Takie własnie u nas były objawy w dwóch sprinterach, 312D i 410D. W obydwu przypadkach wymiana przepływomierza pomogła |
Autor: | Evil [ 03 mar 2008, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
Dzisiaj samochod poszedl do diagnosty takze bedzie wszystko wiadomo ![]() ![]() |
Autor: | ims [ 13 lip 2008, 22:06 ] |
Tytuł: | Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Witam wszystkich. Mam problem z mocą w sprinterze. Na pusto jedzie ale tylko jako tako po załadowaniu go towarem lub jak podepnę przyczepę i próbuje podjechac pod góre nie daje rady obroty spadają i musze zmieniać biegi w dół , o wyprzedaniu na trasie lub co kolwiek nie ma mowy bo poprostu nie daje rady. Prędkość max 110 -120 przy tylnym wietrze . Byłem na diagnostyce i komputer nie pokazuje błędów wszyscy twierdzą , że coś mechanicznie siadło tylko co ? . Silnik pali na dotyk nawet bez grzania świec , chodzi mięciutko jak benzyna ale nie ma przyspieszenia ani mocy . Bardzo proszę o radę może ktoś miał podobny problem i znajdzie jakaś rada .pozdrawiam ims |
Autor: | TomVol [ 13 lip 2008, 22:25 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Brudne filtry (powietrza/paliwa), kiepska ropa, padająca turbina, przepływomierz, czujnik sondy lambda itd, ale skoro komputer nic nie znalazł to może pora na zmianę warsztatu ![]() |
Autor: | ims [ 13 lip 2008, 23:39 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Brudne filtry (powietrza/paliwa), kiepska ropa, padająca turbina, przepływomierz, czujnik sondy lambda itd, ale skoro komputer nic nie znalazł to może pora na zmianę warsztatu Dzięki za zainteresowanie tematem Ale chodzi mi o jakąś konkretną i fachową poradę kogoś będącego w temacie a nie typu "a włączony telewizor do kontaktu że nie działa" Filtr powietrza nowy Filtr paliwa nowy Ropa próbowana z różnych źródeł Tubina po regeneracji w Turbo-Techu w Łodzi , byłem nawet u faceta i stwierdził , że mam się jej nie czepiać bo jest ok , stwierdził może katalizator zalazł to wyciołem. W 2.9 TDI nie ma przecież przepływomierza ani sondy lambda!!! Temat nie jest taki prosty bo już ze 3 tygonie rozbieram go i składam i dupa jak był słaby tak jest i nic ![]() Mimo wszystko piszcie nawet prymitywne i pierdołowate podejrzenia może w coś trafimy zazwyczaj najgorsze jest usunąć i zlokalizować pierdołowate uszkodzenie Wszystkie sugestie mile widziane |
Autor: | ims [ 13 lip 2008, 23:52 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
No i jak to się skończyło jakia przyczyna ?? |
Autor: | hubertd [ 14 lip 2008, 16:23 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Kolego ja miałem podobny problem, tylko że w Hondzie CRV(diesel). Też zrobił się straszny muł, okazało się że tak jak kolega wyżej powiedział zatkane filtry paliwowe. Spróbuj kolego przy pełnym tankowaniu dolać 300-350 ml nafty. Ona rozpuszcza kryształki parafiny. Spróbuj, napewno nie zaszkodzi a może pomoże. P.S. A może problem ze świecami. Poszukałem teraz trochę na necie i komuś pomogła wymiana świec. |
Autor: | qwert [ 14 lip 2008, 21:46 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Cytuj: P.S. A może problem ze świecami. Poszukałem teraz trochę na necie i komuś pomogła wymiana świec.
Świece w dieslu?? no chyba że żarowe ale autko przecież pali na dotyk więc to nie one są powodem.Na moje oko może to być zapchany przwód paliwowy, albo coś z pompką zasilającą. "ims" napisz coś więcej: np. czy auto dymi przy rozpędzaniu albo jakie ma ciśnienie doładowania. |
Autor: | ims [ 14 lip 2008, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
A więć tak wróćmy do historii Autko chodziło zajebiście do momentu aż się nie zatarło z powodu uszkodzenia pompy oleju , to ponoć takie normalne w tym modelu że pompa daje słabe ciśnienie oleju i złapał 5 tłok. Uściślając model to sprinter 2.9 tdi 312 z silnikiem OM602 pompa wtryskowa z elektryką sterowana potencjometrem. Silnik rozebrałem i wszystko wywaliłem i wymieniłem na nowe auto daje , moment dawało mi chleb bo teraz to tylko do niego ładuje kase ![]() A więć tak pompa oleju nowa , rozrząd koła łancuchy prowadnice i napinacz szlif wału główne i korby nowe panewki stoperowane (górne twarde dolne miekkie) osiowany blok korbowody osiowane wymienione tylejki w główkach , tłoki nowe z pierścieniami , głowica wymienione zawory prowadnice gniazda uszczelniacze reglatory , wiadomo wszystkie uszczelki, świece wszystkie dobre , wtryski sprawdzone łącznie ze sterującym. (z rok będę odrabiał te koszta) ![]() Ktoś coś wcześniej pisał nie wiem czy na prywatna czy tu na forum bo teraz nie widzę silnik ma egr , w tym modelu nie ma sondy ani przepływomierza. No i tak złożyłem silnik zalałem full syntetykiem intercooler wymyty , układ dolotowy wymyty zresztą wszystko jak na sali operacyjnej a tu taka niewdzięczność . Samochód odpalił bez grzania świec ![]() I tak sobie na placu wypyrkolił ze 30 litrów ON (docierałem) Któregoś dnia patrzę a tu kropelka oleju pod spodem . Co się okazało układ smarowanie dał ciśnienie jak trzeba i turbo zaczeło się pocić , to je wyciągłem i zawiozłem do regeneracji (wcześniej jest na ten temat) . Przywiozłem zamontowałem ładnie świerczy . To zaczołołem trochę pojeżdzać 70-80 k/h tak ze 2000 km i wymiana oleju. I właśnie teraz se myślę to już dotarty to mu rurke wyprostuję a tu zong ![]() Jak na wstępie straszny muł no nie ten samochód ![]() Kawał olamy a nie sprintera Podstawiłem drugiego sprintera od kumpla i przekładałem i próbowałem czy coś się zmieni czyjnik temperatury w rurze dolotowej od kolektora ssącego-nic czyjnik podciśnienia -||-||-|| -nic zawór sterujący podciśnieniowy egr-nic pierwszy wtryskiwacz sterujący początkiem wtrysku-nic Ale zauważyłem , że w porównaniu z jego MB (ten sam) model mój wogóle nie kopci tak jakby miał małą dawkę paliwa ale może to , że po emoncie a jego 470 tys km !!! mój zupełnie zachowuje się jak benzyna na gazie z rury nic nie idzie mięciutko chodzi Moje podejrzenia zwracają się ku pompie wtryskowej tylko co ją jebło !!! Pali ładnia na postoju , niby chodzi ale jak mu wcisnę pedał do spodu to nie chce z ramy wyskoczyć. Jeżelijakieś szczegóły jeszce potrzebne to uzupełnię pzdr A auto wogóle nie dymi Ciśnienia doładowanie niestety nie znam , ale ten gościu co je reanimował powiedział , że jest ok tak organo leptycznie to wąż robi się twardy DO COMMONRAIL to zwykły tudbo diesel z intercoolerem w nim jest pompa rotacyjna boscha membrany w pompie regulujące poczętkiem wtrysku sterowane są pierwszym wtyskiwaczem (pilot) w przypadku ich uszkodzenia zapala się EDC komputer na rejestrowanie błędów (czy wogóle żyje) był sprawdzany robiliśmy mu na złość odpinając coś i potem czy wyłapuje sztucznie podane wiadome uszkodzenie . Pompa nie jest sterowana ciśnieniem ani podciśnienie brak jakowych przewodów egr jest wtryski OK cisnienie sprężania super Pozostało wywalić pompe na stół pęcherzyków w przewodach brak kola się tocza dobrze tak , że nie trzymają dzięki za sugestie |
Autor: | ciucma102 [ 14 lip 2008, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Kolego tak jak wcześniej napisali radze wymienić FILTRY to jest głównym powodem spadku mocy |
Autor: | ims [ 14 lip 2008, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Filtr paliwa i oleju był wymienione po remoncie i drugi raz po dotarciu filtr powietrza jest czysty można przez niego kawę filtrować |
Autor: | weni [ 14 lip 2008, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
typowy objaw na brak paliwa !!! moim skromnym zdaniem to jest po pompie albo zaworki zwrotne siadły i pompa daje za małe ciśnienie na wtryski. chociaż przy tym przebiegu to stawiam na wydajność pompy wtryskowej!!! |
Autor: | ims [ 14 lip 2008, 23:02 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Sprinter 312D brak mocy straszny muł |
Zaworek na powrocie tego nie sprawdzałem ![]() Choć nie jest on związany z ciśnieniem na wtryski a jedynie z napełnieniem pompy . To jednak jest myśl jutro od tego zaczne ![]() |
Autor: | Evil [ 14 lip 2008, 23:58 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
Mechanik wymienil caly uklad paliwowy w samochodzie i pomoglo ale niestety nie na dlugo bo w maju problem powrocil ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | K@mil [ 15 lip 2008, 1:07 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
Cytuj: Mechanik wymienil caly uklad paliwowy w samochodzie i pomoglo ale niestety nie na dlugo bo w maju problem powrocil
![]() ![]() ![]() ![]() Może czas zmienić mechanika? Powymieniał wszystko bo nie mógł dojść co jest? wszystko dosłownie? |
Autor: | Mr.X [ 15 lip 2008, 17:38 ] |
Tytuł: | Re: Sprinter - brak mocy |
uuuu. Nasz 312D 97 rok 480tys. km przebiegu ma identyczny problem. Tylko, że w czasie jazdy objawia się to tak, że podczas przyspieszania, powyzej 100km/h nagle samochód traci na mocy, z tlumika idzie chmura czarnego dymu i jest tak, aż do zatrzymania i odpalenia na nowo (po krótkiej przerwie). Gdy nie przekracza się 100km/h, to jest ok i taki problem nie występuje. Komputer pokazał liste błędów do naprawy (usterka głęboko w silniku), niestety naprawa ma wynieść kilka tysięcy złotych, dlatego szef narazie wstrzymuje się z naprawą i czekamy na odpowiedni moment, bo będziemy robić generalke silnika. Musisz go na dobry warsztat zaprowadzić, żeby Ci na komputerze pokazali, co jest nie tak. A potem decyzja, co robić i czy robić. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |