Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 lut 2008, 22:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2007, 18:06
Posty: 30
GG: 47555270
Samochód: MB ATEGO
Lokalizacja: Śląsk

Witam mam pytanie i licze na szybką odpowiedź i jak zawsze licze na was :lol:.
Więc:
-jakie jest średnie spalanie ciągników (ok 24t na naczepie)?
-czy automat mniej pali ?
-czy kupując busa (np. sprinter) mogę w wieku 18 lat jezdzic pod spedycją kupionym przezemnie busem ? czy także trzeba miec 21 lat ??

Z góry dziękuje bardzo za odpowiedz.

_________________
...


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

1. Srednie spalanie w kazdym z ciagnikow siodlowych jest inne np. nasz MANiek pali 33L/100km
2. Automat pali wiecej niz samochod ze skrzynia manualna

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2007, 18:06
Posty: 30
GG: 47555270
Samochód: MB ATEGO
Lokalizacja: Śląsk

Aha.Co z 3 pytaniem,jak to wygląda ?

_________________
...


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Zależy jaki ten MB Sprinter. Jak DMC 3,5t to możesz śmiało śmigać na PJ kat. B bez żadnych dodatkowych kursów itp. Możesz nawet założyć działalność gospodarczą i też nie musisz robić żadnych licencji itp.

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 lut 2008, 22:54
Posty: 1
GG: 0

1) Spalanie moich samochodow jest bardzo rozne. Auta pala okolo 30 litrow srednio ale sa samochody ktorych spalanie nie przekracza 26 litrow a sa takie (w moim przypadku 1 najstarszy MAN z 98 r) przy ktorych spalanie wynosi pod 40 litrow. Na spalanie duzy wplyw ma sila wiatru... jazdy w okresach wzmozonej sily wiatru powoduje wzrost spalania o 10 % .

2) Najnowsze automaty Mercedesa ze skrzynia POWER SHIFT ponoć palą mniej paliwa ... automat jest (niby) na tyle inteligentny ze odpowiedni dobór przełożeń powoduje mniejsze spalanie - jest to jednak wiedza teoretyczna i wynikająca z informacji mercedesa o swoim nowym produkcje ( wiadomo ze zachwalaja)

3) Zgadzam się z MARTIN KOT


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lis 2007, 18:06
Posty: 30
GG: 47555270
Samochód: MB ATEGO
Lokalizacja: Śląsk

czyli mam rozumieć iż mogę założyć własną DG i mogę wszystko legalnie prowadzić swoją malutką firmę do DMC 3,5t ?
i o ile dobrze się orientuje do DMC 3,5t nie jest wymagany tachograf nie ? :>
i czy napewno wystarczy założyć DG i nie potrzeba żadnych dodatkowych kursów i uprawnień ? :roll:

i proszę napiszcie jeszcze informacji na temat ile kilometrów robicie zestawem miesięcznie (na tacho)

_________________
...


Post Wysłano: 24 lut 2008, 23:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 mar 2007, 12:14
Posty: 570
GG: 9870144
Samochód: Scania R450
Lokalizacja: Kobierno/Kalisz

Cytuj:
) Najnowsze automaty Mercedesa ze skrzynia POWER SHIFT ponoć palą mniej paliwa ... automat jest (niby) na tyle inteligentny ze odpowiedni dobór przełożeń powoduje mniejsze spalanie - jest to jednak wiedza teoretyczna i wynikająca z informacji mercedesa o swoim nowym produkcje ( wiadomo ze zachwalaja)
Jak zawsze wszystko wyglada pieknie w teorii, a w praktyce jest zupelnie co innego. Drugi MAN we firmie jest z automatyczna skrzynia TipMatic bo serwis MANa pow wlascicielowi ze bedzie mniejsze spalanie z tym rodzajem skrzyni biegow pomimo tego ze samochod jezdzi z cysterna a jak wiadomo ladunek nie jest "stabilny" i czasami mocno szarpie. Szef dal sie namowic i kupil z automatem i dopiero wtedy wyszlo szydlo z worka! Samochod zamiast obiecanych 30L/100km pali ponad 38L (nasz w manualu 33L) :/

Na samochod z DMC 3.5 tony nie potrzeba tachografu :)

My robimy ok 12tys km miesiecznie :wink:

_________________
"Ten, który boi się zdobywać jest skazany na porażkę" - Napoleon Bonaparte


Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 0:13 przez Evil, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Jeżeli będziesz jeździł samym autem bez przyczepki/przyczepy tachograf nie jest Ci do niczego potrzebny. Oczywiście jak chcesz możesz sobie go zamontować, nikt Ci nie broni. Jeżeli masz już tachograf zamontowany to musisz go używać, bez znaczenia na to że przepisy pozwalają poruszać się takim pojazdem bez tacho. Jest - musi być używane.
Żadne kursy, certyfikaty, licencje nie są Ci potrzebne w transporcie o DMC pojazdu poniżej 3,5t. Idziesz rejestrujesz DG i możesz zaczynać jeździć.
Jeżeli chcesz brać auto w leasing, albo na kredyt, wiedz sobie, że żaden bank, ani firma leasingowa nie da Ci go tak od ręki. Twoja firma musi mieć minimum półroczny staż, żeby dostać w ogóle jakiś kredyt. Używki nie opłaca się kupować, gdyż w większości są tak skatowane, że strach tym jeździć, a jak Ci się zepsuje w trasie to ty za to bulisz.
Cytuj:
Cytuj:
) Najnowsze automaty Mercedesa ze skrzynia POWER SHIFT ponoć palą mniej paliwa ... automat jest (niby) na tyle inteligentny ze odpowiedni dobór przełożeń powoduje mniejsze spalanie - jest to jednak wiedza teoretyczna i wynikająca z informacji mercedesa o swoim nowym produkcje ( wiadomo ze zachwalaja)
Coś wam się pomotało, bo ja nic a skrzyniach MB nie pisałem.. :roll:

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Ostatnio zmieniony 25 lut 2008, 0:03 przez MartinKot, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Możesz jeździć, założyć własną firmę ale TYLKO na wozach DO 3,5t. Nie potrzeba żadnych dodatkowych uprawnień.
Tacho nie obowiązuje w żadnym samochodzie posiadającym DMC do 3,5t włącznie.

Ale tutaj uwaga- jeśli chcesz wozić busem ludzi to możesz ich wozić na KAT. B tylko 9 wraz z kierowcą. Jeśli będziesz chciał wozić więcej osób niestety potrzebne Ci będzie PJ kat. D czyli na autobus, oraz kursy.

Miesięcznie na zestawach robią różnie- niektórzy 10 niektórzy 20 a nawet 25tys. więc skala, rozpiętość jest duża.
Cytuj:
Jeżeli chcesz brać auto w leasing, albo na kredyt, wiedz sobie, że żaden bank, ani firma leasingowa nie da Ci go tak od ręki. Twoja firma musi mieć minimum półroczny staż, żeby dostać w ogóle jakiś kredyt. Używki nie opłaca się kupować, gdyż w większości są tak skatowane, że strach tym jeździć, a jak Ci się zepsuje w trasie to ty za to bulisz.
Święte słowa.


Pozdrawiam

Wojtek ;)

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Cytuj:
Ale tutaj uwaga- jeśli chcesz wozić busem ludzi to możesz ich wozić na KAT. B tylko 9 wraz z kierowcą. Jeśli będziesz chciał wozić więcej osób niestety potrzebne Ci będzie PJ kat. D czyli na autobus, oraz kursy.
I tacho obowiązkowo. Minimalny wiek żeby w ogóle starać się o prawko na autobus to 21lat. Zarówno na D1 jak na D, i oczywiście kurs na przewóz osób dla kierowcy. Właściciel musi robić certyfikaty, kursy itp.

Skoro już jesteśmy przy autobusach, jak sprawa ma się z "liniami"??

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Możesz sprecyzować te "linie" ?

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Weźmy np. firmę "Podlasie Express". Jeździ ona na trasie Warszawa - Białystok (może nawet i gdzieś dalej) i na tą trasę owa firma musi posiadać wykupioną linie. To jest nazwa potoczna, nie wiem jak się to fachowo nazywa.

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Posty: 1886
Samochód: Renault Premium / Range T
Lokalizacja: PL-UE

Szczerze Ci powiem Marcin że też nie wiem- nie wozimy ludzi także nie będe się wypowiadał na temat którego nie znam za bardzo.

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Post Wysłano: 25 lut 2008, 0:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

Wiem że coś takiego jest, bo jak w ferie jeździłem z bratem po PL Sprinterem na 20 osób, to w śród papierów właśnie miał te świstki. Jest to kartka Formatu A4, jak dobrze pamiętam jakiegoś żółto-pomarańczowego koloru. Są tam dane firmy, na jaką trasę i w ogóle. Miał tam sporo tych świstków, ale tylko dlatego że jest to transport międzynarodowy, i busami zwozi/rozwozi się ludzi po PL. Co mnie interesuje, to gdzie się to zdobywa i jakie są koszta tego. Może #ScaniaIrizar się wypowie jak wpadnie... On robi w transporcie osób...

Wróćcie do tematu :wink: / Jacek

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Post Wysłano: 26 lut 2008, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2008, 14:17
Posty: 1
GG: 0

Witam. Mam pytanie, mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.
Wie ktoś może ile średnio pali Man 19.460 pod wywrotką ??? Z góry dziękuję za odpowiedź :)


Post Wysłano: 26 lut 2008, 17:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
2. Automat pali wiecej niz samochod ze skrzynia manualna

Przypadek Mana, który podałeś jest jednorazowy. Druga kwestia, to TipMatic Mana jest daleko w tyle w porównaniu np. z I-Shiftem, czy Opticruise. Mieliśmy okazje porównywać wyniki pomiędzy samochodami z przekładnią automatyczną i ręczną. Wychodziło ok. 1 litra (nie dużo) na korzyść automatów. Tabor to Volvo, nie jeden egzemplarz a ok. 20 sztuk, z czego część miała I-Shift a część zwykłą skrzynię. Dodatkowym autem jest o wiele dłuższa żywotność sprzęgła. Obiektywnie rzecz ujmując nasze upodobania w stosunku do manualnej przekładni (w tym również moje) nie mają tutaj żadnego znaczenia. Po prostu dobry automat jest lepszy niż przekładnia manualna.


Ostatnio zmieniony 26 lut 2008, 18:30 przez Pazdz, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 26 lut 2008, 18:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2007, 20:57
Posty: 1532
Samochód: fabia

Cytuj:
Po prostu dobry automat jest lepszy niż przekładnia automatyczna.
Niż przekładnia manualna.

Niestety takie życie. Samochód ciężarowy ma na siebie zarabiać więc indywidualne upodobania kierowcy nie mają tutaj znaczenia. Liczy się przede wszystkim ekonomia.
Jeśli chodzi o żywotność sprzęgła to dziwię się trochę, że skrzynie niesynchronizowane nie zdobyły popularności w Europie.

_________________
Czerwone i bure


Post Wysłano: 26 lut 2008, 18:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Masz rację. Mały błąd - już poprawione,


Jako ciekawostkę podam, że w nowych Actrosach jest już seryjnie montowana niezsynchronizowana, automatyczna skrzynia biegów PowerShift.


Post Wysłano: 26 lut 2008, 18:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2006, 20:12
Posty: 621
GG: 8765643
Lokalizacja: Lublin

Jest to skrzynia klowa i ile sie nie myle :D

_________________
"... gdy w przyszłości wnuk przy kominku zapyta mnie: Dziadku, a co Ty w życiu robiłeś??? Odpowiem, że to, co najbardziej kochałem - JEŹDZIŁEM ..."


Post Wysłano: 26 lut 2008, 18:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sie 2007, 17:56
Posty: 118
GG: 112549
Lokalizacja: Szczecin

Dokładnie Volva fh u mnie w firmie palą koło 35 z automatem (Chłodnia 480KM) na szmacie w starej firmie 420-440 KM Paliły między 30 a 35 l/100 KM , Actros na półautomacie pali mi 35-37 przy pełnym załadunku, man TGA na manualu palił mi koło 35

_________________
Pozdrawiam

PrusaX


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: