Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 sty 2008, 17:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lis 2007, 20:40
Posty: 28
GG: 0

Może ktoś z was orjętuje się który z tych samochodów ma większą moc i lepiej sobie daje radę z górkami DAF 95XF 380 czy VOLVO FH12 380 :?:
*rocznik 1998/1999r.


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 17:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 maja 2007, 12:45
Posty: 408
Lokalizacja: (Z)Dolny śląsk

Moim skromnym zdaniem obydwa silniki mają podobną moc (380 KM), natomiast kwestia radzenia sobie z górkami to rzecz bardziej skomplikowana, ponieważ zależy od dużej ilości czynników (tonaż, kąt podjazdu, długość, umiejętności kierowcy...itp.), ale ponieważ specjalistą jestem żadnym więc moje moje zdanie nie jest zbyt ważne (poczekaj aż się inni wypowiedzą)

_________________
Semper Fidelis


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 17:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Znajdź wykresy momentów obrotowych silników i porównaj,moc jest mniej ważna od momentu obrotowego.

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 18:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 maja 2007, 18:25
Posty: 350
GG: 4604681
Lokalizacja: 50° 42’ 24,3” N 22° 24’ 38,8” E

A przede wszystkim kondycja silników... W tym wieku raczej to jest ważniejsze, a nie dane które podaje producent... Z racji wieku walory silnika spadają, a jeszcze jak ktoś nie dbał o podzespoły...

_________________
Każda maszyna jest warta tyle ile wart jest człowiek który ją obsługuje!!!

So Others May Live


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 22:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 gru 2007, 15:56
Posty: 842
GG: 7415311
Samochód: Mercedes Benz S124
Lokalizacja: Łobez!/Lębork

W przypadku każdego auta tak jak zauważył jeden z kolegów ważny jest moment obrotowy bo moc jest ta sama. Jeśli jednak chodzi o auta w podanym wieku pytanie jest bardzo trudne bo przez te kilka lat w każdym z aut na pewno kilka koni "zdechło" a ile, to mogło zależeć od masy czynników. Chyba tylko pomiary na hamowni dałyby jakiś obraz ale mimo wszystko na zadane przez Ciebie pytanie nie ma dobrej odpowiedzi.

_________________
Volvo FH13 500 2016; Volvo FH16 6x2 470 1998; LE "Royal"
Mercedes Benz S124 220TE 1993
ex: JELCZ XF 105 SSC 460 2008; MAN TGX 18.440 2008; Volvo FH16 540 4x2 2007; Volvo FH13 480 6x2 2007; Mercedes Benz Actros MPII 2007;


Tytuł:
Post Wysłano: 04 sty 2008, 23:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 wrz 2007, 0:35
Posty: 693
GG: 0
Samochód: wrotki
Lokalizacja: NSZ

Temat rzeka, a i tak szczerze to nie zauważysz różnicy......
Jedyna różnica to w komforcie jazdy obydwoma pojazdami.
Taka szczegółowa diagnostyka czy auto ma o 1, 2, 5 koni więcej od drugiego to raczej mało opłacalna :> a jaka cena tych pojazdów? ile mają najechane? W jakim stanie silnik? Heh

_________________
NIE-POMPIARZ


Post Wysłano: 05 sty 2008, 8:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Może ktoś z was orjętuje się który z tych samochodów ma większą moc... DAF 95XF 380 czy VOLVO FH12 380 :?:
*rocznik 1998/1999r.
z tego można wywnioskować, że oba pojazdy mają moc 380KM.
moc jest wyrażana w KM i maksymalny moment obrotowy specjalnie tu się nie liczy.
pytanie jest podobne do takiego, który facet jest wyższy:
a 188cm wzrostu i 70 kg wagi,
b 188cm wzrostu i 100kg wagi.
odpowiedź: obaj mają 188cm wzrostu i waga tego nie zmieni.

chyba że chodzi o moc taką jaką dysponowali rycerze Jedi, a to temat na inną bajkę.

natomiast z górami daje sobie radę KIEROWCA nie samochód.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 10:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Moim zdaniem,moment obrotowy ma ogromne znaczenie.Osobiście wybrałbym auto z maksymalnym momentem obrotowym,o najbardziej płaskim przebiegu w największym zakresie obrotów.
Cytuj:
natomiast z górami daje sobie radę KIEROWCA nie samochód.
Tak,to prawda.Jednak praca kierowcy staje się bardziej komfortowa,a spalanie mniejsze, gdy silnik jest bardziej elastyczny.

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 10:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
z tego można wywnioskować, że oba pojazdy mają moc 380KM.
moc jest wyrażana w KM i maksymalny moment obrotowy specjalnie tu się nie liczy.
I tu się mylisz ma znaczenie moment obrotowy a przedewszystkim jego przebieg.
Cytuj:
pytanie jest podobne do takiego, który facet jest wyższy:
a 188cm wzrostu i 70 kg wagi,
b 188cm wzrostu i 100kg wagi.
odpowiedź: obaj mają 188cm wzrostu i waga tego nie zmieni.
To tak jak byś porównywał dwa silniki o takiej samej mocy w osobówce oraz w cięrzarówce co stego że w jednym i drugim bedzie powiedzmy 400KM skoro moment obrotwy może się róznic o połowę.
I pod górę jak by jechały dwa pojazdy z ładunkiem 20 ton który by miał przewagę osobówka czy cięzarówka

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 10:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2007, 11:11
Posty: 301
GG: 0

Kolego ja ci doradzam DAFa bo mój tata miał z tymi samochodami dużo do czynienia (ale tylko 480KM) ale kolega jeździł 380 i specjalnie nie odstawał :)


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 12:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

panowie, różnica w jeździe pojazdami o tej samej mocy z różnymi momentami obrotowymi (z resztą niewielkiej) jest ważna dla kierowcy śrubującego czasy okrążenia na torze. zaś transport to zupełnie coś innego.
to czy silnik pojazdu ciężarowego o mocy 380KM będzie miał 1900Nm przy 1000-1400obr/min, czy 2000Nm przy 1100-1500obr/min nie będzie wyczuwalne. oczywiście jeżeli za pomocą stopera zmierzymy podjazd długości 3km, to zauważymy różnicę w dziesiątych sekundy.
większe znaczenie mają umiejętności kierowcy. natomiast mówienie, że któreś aut z porównywalnymi silnikami jest słabsze, to zganianie swoich błędów lub gorszych umiejętności na maszynę.
jeżeli ktoś dobiera auto na tor radzę dokładne sprawdzenie wartości momentów, natomiast do pracy - nie ma znaczenia, bardziej jest istotne, czy wnętrze odpowiada kierowcy, który będzie mieszkał w kabinie.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 14:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

Myślę że skrzynia biegów też ma znaczenie... Na pewno skrzynia 8 z połówkami poradzi sobie lepiej z wzniesieniami jak 8 bez połówek. Nie wiem jakimi skrzyniami dysponują Volvo i Daf ale myślę że warto zwrócić na to uwagę :)


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 15:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

DAF - ZF 8+połówki,
Vovlo - własna konstrukcja 6+połówki.
jeżeli przyjmiemy, że przy skrzyni ZF z ładunkiem 24 tony ruszamy z 3 biegu to też umiejętności okażą się ważniejsze.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 kwie 2006, 12:28
Posty: 106
GG: 12479927
Samochód: MAN TGL 12.240 LX
Lokalizacja: Trzcianka

No nie da się ukryć, że najwięcej zależy od kierowcy. Umiejętności stoją na pierwszym miejscu. I mogę się założyć że dobry kierowca wykorzystałby lepiej 380km niż kiepski 420km.


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

koledzy piszą tu jakie ma znaczenie mamoent obrotowy i takie inne rzeczy.
ale wydaje mi się, że dla normalnego użytkownika kierowcy zawodowego między tymi autami nie ma najmniejszej różnicy jeżeli chodzi o zespół napędowy.
jeżeli weźmiemy jednakową moc, to (nie znam dokładnych danych, więc opieram się na danych silników tych producentów o mocy 440/460KM) moment obrotowy będzie na korzyść Volvo max 200Nm. w rezultacie da to szybszy podjazd na odcinku 1km o 1 sec (max). jeżeli więc jedziemy do Monachium i po drodze mamy 6 znaczących podjazdów: 3 na A72 i 3 na A9 Bayreuth, Norynberga i koło Ingolstadt to przy identycznej jeździe na Volvie będziemy o 6 sekund szybciej na 730 km.
o jakiej my różnicy mówimy, o jakim komforcie?

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 17:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7244
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
o jakiej my różnicy mówimy, o jakim komforcie?
Można mówić bardziej o konforcie gdy np moment obrotowy będzie przebiegał płasko a jego maksymalna siła bedzie zaczynać się np od 900 obrotów na minute to pod strome podjazdy zdecydowanie mniej bedziemy urzywać dzwigni zmiany biegów

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 kwie 2007, 10:10
Posty: 191
Lokalizacja: Rudnik koło Myślenic

Nie masz racji kolego CYRYL, dobra charakterystyka momentu obrotowego ma ogromny wpływ na osiągi danego silnika.Silnik z płaską charakterystyką w dużym zakresie obrotów,daje możliwość bardziej płynnej jazdy,dłużej utrzymuje obroty w odpowiednim zakresie i nie wymaga tak częstej redukcji biegów.

Spalanie -jest mniejsze im bardziej płynna jazda,na możliwie wysokim biegu,to zapewnia nam odpowiedni moment obrotowy.

Komfort-mniej "wajchowania"

Prędkość-nie chodzi tu o maksymalną prędkość jaką można uzyskać(są ograniczniki),chodzi o czas dotarcia do celu.

_________________
Ja nie kłamię,ponieważ nie pamiętam co komu mówiłem ! :)


Tytuł:
Post Wysłano: 05 sty 2008, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław

6 sec, niech się mylę w 1000% (tyle zwykle myli się średnio inteligentny szymans) i będzie to 60 sec na trasie 730 km. niech będzie 10 minut. prawie niezauważalna różnica.


Post Wysłano: 30 sty 2008, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2008, 21:09
Posty: 5
GG: 258911
Lokalizacja: świebodzin

Czesc wszystkim:)
Siedze w tej tematyce juz od 15 lat a mam tylko 28. i wiem ze silniki volvo są bardziej energiczne.
silniki dafa sa robione pod katem trwałości co volvo juz dawno osiągneło.
o szweda nalezy lepiej zadbac natomiast gulden robi lepsze wrazenie ogólne.
pozdrawiam


Post Wysłano: 30 sty 2008, 18:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 lis 2007, 13:18
Posty: 280
Lokalizacja: Pomorze GWE

Kwestia gustu technicznie raczej volvo ale i dafikom nic nie brakuje (dafy są oszczędniejsze).


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: