wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Podnoszenie Wywrotek (kiprowanie)
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11764
Strona 1 z 1

Autor:  SWBT.S.A. [ 02 gru 2007, 20:15 ]
Tytuł:  Podnoszenie Wywrotek (kiprowanie)

Witam.(nie widziałem podobnego tematu więc piszę)
Mam Pytanie odnośnie Wywrotek.
Jak w waszych wywrotkach(o ile w ogóle macie) się podnosi wywrotkę, czyli gdzie się znajduje drążek do ich podnoszenia,
co trzeba zrobić (odbezpieczyć) aby ją podnieść. A i czy do tego potrzebne jest jakieś sprzęgło ?? czy coś podobnego.
Jeżeli można poproszę o fotki (może być link) :D

Za odpowiedź serdecznie dziękuję. :) Pozdrawiam.

Autor:  dymol [ 02 gru 2007, 20:51 ]
Tytuł: 

Dźwignia powinna być po lewej stronie siedzenia kierowcy. Gdy chcesz ją uruchomić to lekko ją pociągasz do siebie i w górę. Ewentualnie naciskasz sprzęgło to automatycznie zatrzymujesz pracę siłownika. Gdy chcesz opuścić to przesuwasz dźwignię w dół. Coś jeszcze :?:

Autor:  Grzesiek_KBR [ 02 gru 2007, 21:27 ]
Tytuł: 

Więc tak; najpierw musisz (jeśli nie ma automatycznej) otworzyć burtę lub drzwi skrzyni po przez zamkniętą to ciężko wykiprować. Później włączasz przystawkę i tu jest to rożnie rozwiązane ale za każdym razem wciskasz sprzęgło i na wrzuconym biegu (wyhamowujesz wtedy skrzynie i załancza bez zgrzytów) włączasz przystawkę:
-przyciskiem tu przykład sam. Steyr 1491
Obrazek
-pokrętłem jak w Mercedesie 814 (przekręcasz o 90 stopni
Obrazek
-lub dżwignią przy fotelu (ta niżej) tu Scania 4
Obrazek
Gdy już włączysz przystawkę (na wciśniętym sprzęgle dajesz skrzynie na luz) i za pomocą dżwigienki manipulujesz skrzynią (góra, dół, stop np. w polowie kiprowania). Zdarza się czasem że nie ma dżwigienki tylko jest pokrętło najczęściej przy drzwiach, które kręcac w prawo podnosi kiper a w lewo opuszcza. (Nie miałem fotki pokrętła więc dorysowałem tak mniej więcej "poglądowo')
Obrazek
Takie pokrętło ma właśnie Steyr, niektóre Mercedesy i inne.
Bywają też kipry elektryczne gdzie pompe uruchamiasz przełącznikiem trójpozycyjnym tj. góra,0,dół. Albo przytrzymujesz ów przycisk i skrzynia się podnosi lub poprostu przycisk sam blokuje się w danej pozycji.
Poza tym jest jeszcze wiele zasad dotyczących kiprowania, :roll: Jak coś to pytać, mam nadzieję że choć trochę pomogłem :wink:

Autor:  SWBT.S.A. [ 02 gru 2007, 22:58 ]
Tytuł: 

Dziękuję Wam serdecznie, o to Mi chodziło. :D

Autor:  skoczek69 [ 02 gru 2007, 23:46 ]
Tytuł: 

A czy przed zaczęciem kiprowania, trzeba poziomować naczepę bądź spuszczać powietrze z poduszek ?

Autor:  Peres [ 03 gru 2007, 19:38 ]
Tytuł: 

Powinno sie. Jesli opuscisz poduchy to nie bujnie ci naczepa i mniejsze szanse na wywrocenie sie na bok kipra.

Autor:  Grzesiek_KBR [ 03 gru 2007, 19:53 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A czy przed zaczęciem kiprowania, trzeba poziomować naczepę bądź spuszczać powietrze z poduszek ?
Jest to zalecane, choc niektóre naczepy same się poziomują po rozpoczęciu kiprowania, dodatkowo jeśli masz niskie siodło to nie zaszkodzi opuścić ciągnika, żeby nadkoli nie poobrywało.

Autor:  carson city [ 03 gru 2007, 21:11 ]
Tytuł: 

U mnie sie tak odbywa podjerzdzam pod miejsce kiprowania bieg jalowy przy pomocy sprzegla zalaczam pompe i pozniej podnosze , powietrze w naczepie z poduszek automatycznie puszcza zawor i zchodzi samo "glosnym syknieciem jak to tak mozna znazwac" klapa sie sama otwiera czym wyzej podniesiana to zapespieczenia puszczaja i sie sypie,pozniej w pozycje stop chyab ze trzeba jeszcze wyzzej podniesc to jeszcze raz a jak nie to do przodu ile tzreba i sie sypie wsio dalej pompa w pozycje zero ina dol .No oczywiscie mozna klapa puknac z tylu zeby wsio spdlo a jak nie to lopota , kilof i tak dalej .

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/