Więc tak; najpierw musisz (jeśli nie ma automatycznej) otworzyć burtę lub drzwi skrzyni po przez zamkniętą to ciężko wykiprować. Później włączasz przystawkę i tu jest to rożnie rozwiązane ale za każdym razem wciskasz sprzęgło i na wrzuconym biegu (wyhamowujesz wtedy skrzynie i załancza bez zgrzytów) włączasz przystawkę:
-przyciskiem tu przykład sam. Steyr 1491

-pokrętłem jak w Mercedesie 814 (przekręcasz o 90 stopni

-lub dżwignią przy fotelu (ta niżej) tu Scania 4

Gdy już włączysz przystawkę (na wciśniętym sprzęgle dajesz skrzynie na luz) i za pomocą dżwigienki manipulujesz skrzynią (góra, dół, stop np. w polowie kiprowania). Zdarza się czasem że nie ma dżwigienki tylko jest pokrętło najczęściej przy drzwiach, które kręcac w prawo podnosi kiper a w lewo opuszcza. (Nie miałem fotki pokrętła więc dorysowałem tak mniej więcej "poglądowo')

Takie pokrętło ma właśnie Steyr, niektóre Mercedesy i inne.
Bywają też kipry elektryczne gdzie pompe uruchamiasz przełącznikiem trójpozycyjnym tj. góra,0,dół. Albo przytrzymujesz ów przycisk i skrzynia się podnosi lub poprostu przycisk sam blokuje się w danej pozycji.
Poza tym jest jeszcze wiele zasad dotyczących kiprowania,

Jak coś to pytać, mam nadzieję że choć trochę pomogłem
