Kazdy samochod danej marki, silnik zachowuje sie inaczej. Po drugie duzo zalezy co przewozisz, na jakich trasach, nawierzchniach itp.
Jezeli jedzisz po drogach asfaltowych, autostradach itd samochodem typu ciagnik+naczepa to staraj sie wykorzystywac caly dostepny moment silnika (oczywiscie trzeba znac charakterystyke silnika), badz tez jak kolega Cyryl wspomnial sugerowac sie zielonym polem.
Samochod bedzie malo spalal jezeli bedziesz rozpedzal go (np do predkosci max) wybierajac biegi tak ze przelaczenie na nastepny odbywa sie na koncu zielonego pola, a po wrzuceniu nastepnego obrotomierz spada przed zielone (i tu trzeba by znac charakterystyke silnika przy jakich obrotach ma juz odpowidni moment) - czyli rozpedzac samochod do danej predkosci zmieniajac jak najrzadziej biegi bez "meczenia" silnika (pedal gazu podczas przyspieszania na poszczegolnych przelozeniach moze byc nawet w podloge).
No i oczywiscie trzeba przewidywac co sie stanie na drodze - tak aby uniknac zbyt czestych przyspieszen oraz hamowan.
Cytuj:
Z perspektywy młodego stażem kierowcy ma to duże znaczenie przyjmując sie do nowej firmy pracodawca na pewno bieże ten aspekt pod uwagę w dalszym rozwoju tego kierowcy w swojej firmi
Ciekawi mnie tylko co powiedza na to koledzy kierowcy z pracy

Jezeli wszyscy maja stale normy to nie ma co ich zanizac - zreszta porozmawiaj z nimi to bedziesz wszystko wiedzial.