po pierwsze to jak dostaniesz ciezarowek w cyfrowym tacho to raczej bedzie do tego instrukcja. a z tego co ja mialem doczynienia z tym urzadzeniem to moge Ci powiedziec tak: Po wlozeniu karty (w tym modelu ktory obslugiwalem) wyskakiwal pytanie czy nie chce sie wpisac czynnosci recznie (czyli takich ktore byly wykonane gdy karty w tacho nie bylo) jesli nie jezdziles bez karty wciskasz "x", potem musisz wybrac kraj w ktorym aktualnie sie znajdujesz(jesli jestes w hiszpanii dodatkowo region). po tych czynnosciach tacho pracuje samo, gdy sie zatrzymasz wyskakuja mltoeczki czyli inna praca niz jazda (np rozladunek/zaladunek), pauze wciskasz sam, czyli jak stajesz na pauze wciskasz odpowiedni przycisk odpowiadajacy zmianie czynnosci, az pojawi sie ikona "krzeselka", kazdy ruch powyzej powiedzmy 10 metrow (tak to sobie wycyrklowalem na oko:)) powoduje przelaczenie sie tacho w tryb jazdy, i ponownie zatrzymanie to sa mloteczki czyli inna praca. Po zakonczonym okresie jazdy, na dluga pauze 9/11 h wyjmujesz karte (tak bylo napisane w instrukcji) to samo na pauze likendowa

tacho zapyta sie jeszcze o kraj w ktorym jestes, chyba ze jestes w hiszpanii to jeszcze musisz wybrac region. I to wszystko, cala obsluga tacho, oczywiscie fajna sprawa jest wydruk na koniec dnia na ktorym masz wszystko ladnie wykreslone. JEsli przekroczysz czas jazdy albo pracy t tacho nie przelaczy sie samo na pauze tylko dalej bedzie wskazywac to co w aktualnej chwili robisz, tak samo jesli stoisz i zapomnisz przelaczyc na pauze zarejestruje to jako inna prace. Co do ustawiania godziny to mozesz zmienic godizne tlyko o jedna minute w ciagu doby, date i godzine musi ustawic ta osoba ktora kalibruje tacho ( nie wiem czy dobrze napisalem)
Takie sa moje spostrzezenia jesli chodzi o cyfrowe tacho, dodam ze sa oparte o korzystanie z tego urzadzenia a podczas kontroli nikt nie mial do mnie pretensji jesli chodzi o zle uzytkowanie tego rodzaju tacho.
Mam nadizeje ze pomoglem
