Offline
Użytkownik

Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6354
Lokalizacja: Wrocław
nie ma określonych, ścisle funkcjonujących stawek.
stawka ustalana jest indywidualnie do każdego kursu.
ma na to wpływ wiele czynników:
- Twojego zapotrzebowania, możesz mieć pilny odbiór i musisz podpasować jazdę w tamtą stronę,
- zapotrzebowania klienta, bo Tobie może być obojętne czy jechać czy nie, a on będzie miał nóż na gardle,
- sytuacji na rynku, nie ma równowagi import - eksport,
itp.
rodzaj ładunku oczywiście ma wpływ na cenę.
ładunki dzielimy na:
neutralne,
podwyższonego ryzyka - cukier, alkohol, tytoń, elektronika, gdzie jest wymagane wyższe ubezpieczenie,
ADR - materiały niebezpieczne,
ładunki ponadnormatywne
i jeszcze parę innych.
oczywiście jeżeli towar na samochodzie jest warty 1000 euro, a fracht wynosi 500 euro, to klient będzie targował się o każe 10 euro, jeżeli zaś towar będzie wart 100 000 euro to już łatwiej.
istotnym elemntem jest charakter firmy którą obsługujemy i osobowości pracowników.
jeżeli to jest firma spedycyjna, to wiadomo że z cen frachtów zostały wyciśnięte wszystkie soki, natomiast jeżeli jest to firma produkująca lub handlująca może nie mieć takiego dokładnego rozeznania na rynku.
również jeżeli Twoimi partnerami sa tak zwane 'młode wilczki", które będą chciały ugryść Ci po 5 euro na każdym kursie to jest ciężko, ale jak trafisz na gościa starszej daty, który zaprasza raz do roku do siebie aby ustalić ceny i więcej go nie obchodzi. jest skupiony na swojej działalności, a transport ma bezbłednie działać to jest lepiej. ale jeżeli będzie jakaś nawalanka, to on Ci nie wybaczy, a oni mają fuszerki wkalkulowane w cenę.
w tej chwili rośnie zapotrzebowanie na przewóz kontenerów. nie ma takich firm, które byłyby wyposażone w bocznice kolejowe, a ten towar musi się u nich znaleźć.