Witam!
Wiele się ostatnio zmienia na swiecie i mysle, że coraz więcej kierowców trucków ze stanów i kanady mysli o powrocie do kraju, albo gdzies do europy. Mnie też to chodzi po głowie i z tego powodu mam pare pytań i będę bardzo wdzięczny za wszelkie odpowiedzi/wskazówki!
1) Posiadam prawo jazdy kanadyjskie kat. AC-Z (Ciagniki, Autobusy, - z hamulcami typu Air Brake) i jeżdże truckami głównie po stanach od 7 lat. Jeżeli chciałbym pracować w firmie polskiej, szwedzkiej, brytyjskiej czy gdzies w europie, to czy powinienem zrobic sobie polskie prawko, czy moge jezdzic na kanadyjskim? A jeżeli powinienem zrobic polskie, to czy musze je robic od nowa, czy moze jest to tylko kwestia wymiany w urzędzie, ewentualnie zrobienia psychotestow, zdania egzaminu teoretycznego?
2) Gdzie oplaca sie najbardziej szukac pracy, tak aby i zarobic w miare dobrze i byc blisko domu? Moj znajomy, ktory zrobil sobie prawko w polsce, ponoc dostal prace w szwedzkiej firmie na cysternie, ma w miare stala trase i na poczatek dostal 7000 zł. na miesiac. Liczy ze za rok bedzie mial ponad 10 000. Czy znacie moze jakies dobre firmy, ktorymi warto by sie zainteresowac, a moze sami jestescie wlascicielami firmy ktora poszukuje kierowce? Pochodze z poludnia (Sucha Beskidzka) wiec te okolice by mi najbardziej odpowiadaly na baze - Bielsko B, Zywiec, Krakow, Rabka, Myslenice.
3) Jaka jest roznica w zarobkach w polsce na podobnych trasach jezdzac na sprzecie firmowym vs. posiadajac wlasna ciezarowke? Jakie sa ceny w ogole ciezarowek ktorymi jezdzicie i do ilu lat oplaca sie jeszcze kupowac uzywana ciezarowke?
4) Czy oplaca sie wchodzic w biznes z wywrotkami? Ktos moze posiada wywrotke i moze powiedziec jaki jest koszt zakupu dobrego sprzetu, a jakie do tego zarobki?
To narazie tyle i jesli ktos moze na te pytania odpowiedziec w wolnej chwili to bede wdzieczny!
